Phyllis Kirk: cast.
Er zijn 14 films gevonden.

The Sad Sack

1957 | Komedie

Verenigde Staten 1957. Komedie van George Marshall. Met o.a. Jerry Lewis, Phyllis Kirk, David Wayne, Peter Lorre en Gene Evans.

Verbrokkelde klucht, in de verte gebaseerd op het stripverhaal van George Baker, dat over een mislukte soldaat gaat. Onvoldoende grappige nummers om te slagen. Lorre verschijnt in de tweede helft als Arabier.

That Woman Opposite

1957 | Mysterie

Verenigd Koninkrijk 1957. Mysterie van Compton Bennett. Met o.a. Phyllis Kirk, Dan O'Herlihy, Petula Clark, Wilfrid Hyde-White en Jack Watling.

De Amerikaanse privé-detective O'Herlihy wordt in een klein Frans stadje ingeschakeld om de moordenaar van een antiek- verzamelaar op te sporen. Voornaamste verdachte is Kirk, de ex van een beruchte juwelendief. Niet al te opwindende thriller met enkele goede momenten. Voor de acteurs was het duidelijk een routine-klus: de meesten declameerden hun tekst. Het scenario van regisseur Bennett is ontleend aan de roman The Emperor's Snuff Box van John Dickinson Carr. Competent maar zonder veel fantasie geschreven. Voor de verfilming werd een beroep gedaan op Lionel Banes. Ook bekend als als CITY AFTER MIDNIGHT.

Johnny Concho

1956 | Western

Verenigde Staten 1956. Western van Don McGuire. Met o.a. Frank Sinatra, Keenan Wynn, William Conrad, Phyllis Kirk en Wallace Ford.

Een zich moeizaam voortslepende western met als nieuwigheid dat Sinatra als lafaard moed moet verzamelen voor een onvermijdelijk eindgevecht.

Back From Eternity

1956 | Avonturenfilm, Drama

Verenigde Staten 1956. Avonturenfilm van John Farrow. Met o.a. Robert Ryan, Anita Ekberg, Rod Steiger, Phyllis Kirk en Keith Andes.

Een vliegtuig stort neer in de Zuidamerikaanse jungle, die bevolkt wordt door gevaarlijke koppensnellers. De passagiers bestaan uit een bont stelletje met uiteenlopende karakters, die niet goed met elkaar overweg kunnen. Er is een dilemma: slechts vijf van hen zijn in de gelegenheid om naar de buitenwereld te ontsnappen en hulp te halen. Een matig boeiende avonturenfilm. Ook bekend als FIVE CAME BACK.

Canyon Crossroads

1955 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1955. Avonturenfilm van Alfred L. Werker. Met o.a. Richard Basehart, Russell Collins, Phyllis Kirk en Stephen Elliott.

Door in Colorado op locatie te filmen, krijgt dit verhaal over de jacht op uranium een extra tintje en bovendien een nogal overtuigende rol van Basehart.

Crime Wave

1954 | Drama, Misdaad

Verenigde Staten 1954. Drama van André De Toth. Met o.a. Sterling Hayden, Gene Nelson, Phyllis Kirk, Charles Bronson en Ted de Corsia.

Lauw verhaal over de ex-crimineel Nelson die probeert op het rechte pad te blijven, ondanks de druk van een stel boeven die willen dat hij hen helpt bij een bankroof. Hayden als de smeris die op tandestokers kauwt. Ook bekend als THE CITY IS DARK.

Thunder over The Plains

1953 | Western

Verenigde Staten 1953. Western van André De Toth. Met o.a. Randolph Scott, Lex Barker, Phyllis Kirk, Charles McGraw en Henry Hull.

De Zuidelijken hebben de Burgeroorlog verloren en in Texas heersen nu belastingsinners zonder scrupules die het laatste bezit van de reeds verarmde boeren trachten in te pikken. De Yankee-kapitein Porter (Scott), zelf afkomstig uit de zuidelijke staat, tracht met de hulp van Ben Westman (McGraw) terug orde op zaken te stellen en krijgt heel wat tegenkantingen van avonturiers en speculanten die van de toestand willen profiteren. Geen grote western, wel een (ont)spannend avontuur waarin op tijd en stond de nodige schoten gelost worden, vertolkt door een uiterst interessante cast, al is de kapitein Hodges van ex-Tarzan Barker een eerder dom personage. Seriewerk van de betere soort, geschreven door Russel Hughes. Achter de camera werd plaatsgenomen door Bert Glennon.

House of Wax

1953 | Horror

Verenigde Staten 1953. Horror van André De Toth. Met o.a. Vincent Price, Frank Lovejoy, Phyllis Kirk, Carolyn Jones en Paul Cavanagh.

Prof. Price is een geniale beeldhouwer van wassen beelden. Op een dag echter krijgt hij ruzie met zijn partner en zijn atelier brandt af. Iedereen is ervan overtuigd dat ook hij in de vuurzee is omgekomen, maar een tijd later staat hij weder op. Zijn handen zijn verbrand waardoor hij lang niet meer zo vaardig is. Geen nood, want hij neemt nu zijn toevlucht tot levende modellen die hij in hete, vloeibare was onderdompelt. Spannende en sfeervolle remake van Curtiz` MYSTERY OF THE WAX MUSEUM (1933) met een sublieme Price, die als wraaklustige kunstenaar zijn carri[KA2]ere als de ongekroonde koning van de horrorfilm met deze rol begon. Tevens een der eerste rollen van Charles Bronson (toen nog Buchinsky). Crane Wilbur schreef het knappe scenario, dat in beeld gebracht werd door Bert Glennon. Zowat de beste 3-D film van die periode, vreemd genoeg gemaakt door een man die zelf een blind oog had, zodat hij het effect niet kon zien.

The Iron Mistress

1952 | Western

Verenigde Staten 1952. Western van Gordon Douglas. Met o.a. Alan Ladd, Virginia Mayo, Joseph Calleia, Phyllis Kirk en Alf Kjellin.

Dit is een biografische film over het leven van Jim Bowie. Die maakte rond 1800 heel wat avonturen mee in de ruige Amerikaanse wildernis, waar Indianen vaak de baas waren. Het scenario van James Webb (naar een roman van Paul Wellman) maakt er soms een flauwe en vervelende liefdestoestand van. Ladd en diverse anderen draaien allemaal om Mayo heen, en dat is knap vervelend voor de rechtgeaarde westernfan. Wat overblijft is een aantal goede actiemomenten waar Douglas en zijn cameraman John Seitz zich in konden uitleven - en daar moet de kijker het dan maar mee doen.

About Face

1952 | Muziek

Verenigde Staten 1952. Muziek van Roy Del Ruth. Met o.a. Gordon MacRae, Eddie Bracken, Dick Wesson, Phyllis Kirk en Joel Grey.

Nieuwe, maar saaie muzikaal-komische versie van BROTHER RAT (1938), over drie vrienden op een militaire academie. Eén van hen is stiekem getrouwd.

Three Guys Named Mike

1951 | Komedie, Romantiek, Experimenteel

Verenigde Staten 1951. Komedie van Charles Walters. Met o.a. Jane Wyman, Van Johnson, Barry Sullivan, Howard Keel en Phyllis Kirk.

Een aardige, onschuldige komedie over stewardess Wyman, die verliefd is op drie mannen: haar charmante gezagvoerder, een intellectuele wetenschapper en een rokkenjager uit het advertentiewezen. Ze heten allemaal Mike! Nog steeds genietbaar en met een gelukkige afloop. Scenario van Sheldon Leonard.

Two Weeks With Love

1950 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1950. Drama van Roy Rowland. Met o.a. Jane Powell, Ricardo Montalban, Louis Calhern, Ann Harding en Debbie Reynolds.

Vrolijke liedjes, weelderige kostuums en door Busby Berkeley himself uitgezette danspasjes zijn de belangrijkste pre's van deze nostalgische, of als u wilt belegen musical over de prille romantische avonturen van de zusjes Polly en Melba Robinson (Powell en Reynolds). Ricardo Montalban is de belangrijkste manspersoon in zijn rol van de begerenswaardige Cubaan die geamuseerd toekijkt hoe Polly zich voor hem uitslooft. Al meteen aan het begin van de film wordt de toon gezet met een optreden van een blazerskapel, met vader Robinson (Calhern) als dirigent en de quasi-zelfbewuste Polly als een volleerde soubrette. Toch steelt Melba (Reynolds in een van haar eerste rollen) de show met het legendarische liedje 'Aba Daba Honeymoon'.

Mrs. O'Malley and Mr. Malone

1950 | Komedie, Misdaad

Verenigde Staten 1950. Komedie van Norman Taurog. Met o.a. Marjorie Main, James Whitmore, Ann Dvorak, Fred Clark en Dorothy Malone.

Main is druk in de weer maar weet de film niet te verheffen. Het gaat over een prijsvraagwinnaar uit een kleine stad die in de trein naar New York betrokken raakt bij een moordzaak. Whitmore is prima.

A Life of Her Own

1950 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1950. Romantiek van George Cukor. Met o.a. Lana Turner, Ray Milland, Tom Ewell, Louis Calhern en Ann Dvorak.

Turner staat centraal in een romance op drie fronten die tot hartzeer voor allen leidt. Dvorak pakt uit met een heel goede rol als ouder wordend model.