Yang Ting Yuen: regie en scenario.
Er zijn 4 films gevonden.

Happy Palace

2024 | Drama, Komedie

Nederland 2024. Drama van Nicole van Kilsdonk. Met o.a. Donna Tang, Tenzing Woing, Mei Ling Wan, Aaron Wan en Steef Cuijpers.

Na de plotselinge, mysterieuze dood van hun vader, moeten Yung Ling en Lok Man bijspringen bij het noodlijdende Chinese restaurant van hun ouders. Vooral Lok Man, een beginnend kunstenaar uit Amsterdam, wiens carrière maar niet wil vlotten, ziet er tegenop om terug te keren naar zijn kneuterige geboortedorp. Yung Ling heeft het er minder moeilijk mee: van haar vader leerde ze koken, iets wat ze met plezier doet. Toch moet ook zij haar plannen om een eigen restaurant te beginnen met haar vriend aan de kant zetten. Geslaagd familieportret waarin doelbewust wordt gespeeld met stereotypen over zowel de Chinese als de Nederlandse cultuur. De film lijdt helaas wel onder de vele zijpaden die het script bewandelt, waarvan vooral het plotlijntje over een louche, gangster-achtige tante die schulden komt innen wat overdreven voelt.

De Achtste Dag

2018 | Documentaire

Nederland​/​​België 2018. Documentaire van Robert Kosters en Yang Ting Yuen.

Documentaire over hoe het Europese financiële stelsel in 2008 in elkaar klapte. Aan de hand van de reddingsoperatie van Fortis/ABN-Amro, vertellen Europese leiders van toen (o.a. Wouter Bos en Yves Leterme) over de meest spannende momenten en delen ze hun inzichten, frustraties en angsten.

De keuze van mijn vader

2017 | Documentaire

Nederland 2017. Documentaire van Yang Ting Yuen.

Documentairemaker Yan Ting Yuen (Het geheim van de HEMA) probeert toegang te krijgen tot de persoonlijke geschiedenis van haar zwijgzame vader, Chinees restauranthouder in Maastricht, en zijn familie. Hierbij komt ze erachter dat deze onlosmakelijk is verbonden met de grote ontwikkelingen van de afgelopen halve eeuw in China.

Yang Ban Xi - De 8 modelwerken

2004 | Documentaire

Nederland 2004. Documentaire van Yang Ting Yuen.

Regisseur Yan Ting Yuen over haar film: 'Het idee voor Yang Ban Xi zat al heel lang in mijn hoofd. Het was puur visueel: het rijke kleurenpalet, de kostuums van de dansers. Daar wilde ik wat mee. Gedurende de research bleken meer mogelijkheden. Ik kon laten zien hoe het verleden doorwerkt in het heden. De opera's zijn zelfs weer heel populair. De begrippen goed en fout, daar gaan ze in China heel flexibel mee om.'