Gilles Volta: montage.
Er zijn 3 films gevonden.

Hope

2014 | Drama

Frankrijk 2014. Drama van Boris Lojkine. Met o.a. Endurance Newton, Justin Wang en Nabyl Fally Koivogui.

Na bedachtzame documentaires over naoorlogs Vietnam richtte Franse filosofiedocent en filmmaker Boris Lojkine (1969) zijn blik op Afrika met deze docu-roadmovie Hope. De titel is eveneens de naam van de hoofdpersoon, een jonge vrouw uit Nigeria die met Kameroense lotgenoot Léonard de overtocht naar Europa wil maken. De cineast vond zijn amateuracteurs in de immigrantensloppen van Marokkaans Rabat, dus met de authenticiteit zit het wel goed. Minder geslaagd zijn de boemankarikaturen onderweg, maar de bloeiende relatie tussen de twee Europagangers zorgt continu voor de broodnodige samenhang.

Le miroir de l'eau

2004 | Mysterie, Drama, Romantiek

Frankrijk 2004. Mysterie van Edwin Baily. Met o.a. Bernard Yerlès, Line Renaud, Cristiana Réali, Jean-Claude Adelin en Valérie Mairesse.

Na bedachtzame documentaires over naoorlogs Vietnam richtte Franse filosofiedocent en filmmaker Boris Lojkine (1969) zijn blik op Afrika met deze docu-roadmovie Hope. De titel is eveneens de naam van de hoofdpersoon, een jonge vrouw uit Nigeria die met Kameroense lotgenoot Léonard de overtocht naar Europa wil maken. De cineast vond zijn amateuracteurs in de immigrantensloppen van Marokkaans Rabat, dus met de authenticiteit zit het wel goed. Minder geslaagd zijn de boemankarikaturen onderweg, maar de bloeiende relatie tussen de twee Europagangers zorgt continu voor de broodnodige samenhang.

La pomme, la figue et l'amande

2000 |

Frankrijk 2000. Joël Brisse. Met o.a. Zinedine Soualem en Christine Murillo.

Na bedachtzame documentaires over naoorlogs Vietnam richtte Franse filosofiedocent en filmmaker Boris Lojkine (1969) zijn blik op Afrika met deze docu-roadmovie Hope. De titel is eveneens de naam van de hoofdpersoon, een jonge vrouw uit Nigeria die met Kameroense lotgenoot Léonard de overtocht naar Europa wil maken. De cineast vond zijn amateuracteurs in de immigrantensloppen van Marokkaans Rabat, dus met de authenticiteit zit het wel goed. Minder geslaagd zijn de boemankarikaturen onderweg, maar de bloeiende relatie tussen de twee Europagangers zorgt continu voor de broodnodige samenhang.