Leni Tanzer: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Der Kopf des Mohren

1995 | Drama

Oostenrijk 1995. Drama van Paulus Manker. Met o.a. Gert Voss, Angela Winkler, Manuel Löffler, Leni Tanzer en Oana Solomonescu.

Vader Georg (Voss) is fysicus en heeft succes op zijn werk. Hij koopt een stuk grond, waarop hij een huis wil laten bouwen voor zijn gezin - moeder Anna (Winkler) en hun drie kinderen. Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden verliest hij zijn geestelijke evenwicht, stuurt de kinderen alleen op vakantie, verkoopt de grond en wil zich uit de stad terugtrekken en vervolgens slaat hij door. Ironische geschiedenis over de stress van de moderne maatschappij. Aardige rol van Winkler. Naar een idee van Manfred Haneke, die ook het scenario schreef.

Die Distel

1992 | Familiefilm, Mysterie

Duitsland 1992. Familiefilm van Gernot Kräa en Gernot Krää. Met o.a. Leni Tanzer, David Cesmeci, Fabian Kübler, Katja Riemann en Eberhard Feik.

In de stijl van een Engelse misdaadfilm verfilmd verhaal over het meisje Trudi (Tanzer), die zelf een hartstochtelijke fan van Sherlock Holmes is. Met de hulp van haar twee vrienden Tom (K[KA3]ubler) en Rollo (Cesmeci) kan zij de overval op een Turks cafetaria ophelderen. Spannend en opwindend geënsceneerd filmdebuut met overtuigende vertolking van de acteurs. Scenario van regisseur Krää en Manfred Evert. Het camerawerk is van Frank Brühne.

Der siebente Kontinent

1989 | Drama, Experimenteel

Oostenrijk​/​​Duitsland 1989. Drama van Michael Haneke. Met o.a. Birgit Doll, Dieter Berner, Leni Tanzer, Udo Samel en Silvia Fenz.

Het leven van de familie S. wordt onderverdeeld in drie hoofdstukken. We zien hen in 1987. Vader Georg (Berner) werkt in het bewakingscentrum van een groot bedrijf. Moeder Anna (Doll) baat samen met haar broer een optiek uit en hun dochtertje Eva (Tanzer) gaat naar school. Hun leven is een opeenvolging van steeds weer terugkerende automatismen. Contact hebben ze met niemand. In 1988 is er aan dit leven niets veranderd, wat hen dan uiteindelijk in 1989 zal brengen tot een mystieke emotie: het verlangen naar het verlossende 'zevende continent'. Geen eenvoudige film die van de toeschouwer wat doorzettingsvermogen eist om tot het gruwelijke einde te komen. De film is best te vergelijken met R.W. Fassbinders WARUM LAUFT HERR R. AMOK?. Het gebrek aan communicatie is een ziekte van onze tijd, waarin iedereen zich terugtrekt in zijn eigen cocon, tot deze uiteindelijk in een vernietigende explosie ontploft. Een vreemde film vol mysterieuze mystiek, geschreven door Haneke zelf. Achter de camera nam Toni Peschke plaats.