Orso Miret: regie en scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

La vie des bêtes

2015 | Drama

Frankrijk 2015. Drama van Orso Miret. Met o.a. Jonathan Zaccaï, Sarah Adler, Johan Libéreau en Alain Blazquez.

Militante dierenarts Estelle (Adler) kijkt verder dan haar operatietafel, en vult haar vrije tijd met al dan niet gewelddadige acties op plaatsen waar dieren worden geslacht en/of vlees wordt verkocht. Geen geschikte locaties voor een romance met een halsstarrige politieman (Zaccaï) die de orde moet bewaren, maar al snel lopen de gevoelens voor mens, dier en de orde der dingen kriskras door elkaar. Waar deze tv-film het van moet hebben is moeilijk te zeggen, want het pamfletgedeelte heeft geen gewicht en de romantiek is onecht. Zielig voor de toch al sneue fokdieren, zo'n vruchteloze film.

Mon ami Pierrot

2013 | Drama

Frankrijk 2013. Drama van Orso Miret. Met o.a. Valentin Tinchant, Olivier Rabourdin, Liam Honore, Arly Jover en Brice Fournier.

Na De l'histoire ancienne (2001, Prix Jean Vigo in Cannes) en Le silence (2004) thematiseert scenarist-regisseur Miret opnieuw het verzwijgen en het geheim. Deze keer is het de dertienjarige Pierrot (Tinchant) die er toevallig mee wordt geconfronteerd. Op een dag ziet hij hoe zijn vader (Rabourdin), een vuilnisman, tijdens zijn werk door een wildvreemde wordt gemolesteerd. Het incident choqueert de stille Pierrot, wiens moeder tien jaar eerder is overleden, en zet hem aan het denken. Titel citeert het kinderliedje 'Au clair de la lune'.

Le silence

2004 | Drama

Frankrijk 2004. Drama van Orso Miret. Met o.a. Mathieu Demy, Natacha Régnier, Thierry de Peretti en Laurent Barbolosi.

Het gezegde 'Spreken is zilver, zwijgen is goud' kan twee kanten uit en in deze psychothriller kiest Olivier (Demy) de faliekant verkeerde. Met zwangere vriendin Marianne (Régnier) op vakantie in zijn Corsicaanse geboortedorp, is hij plotseling getuige van een moord. Instinctief teruggrijpend op de traditie van zijn voorouders in het ruige gebied, zwijgt hij - met alle gevolgen van dien. Miret, zelf van Corsicaanse origine, schetst in zijn tweede regie de zware, soms natuurmystieke sfeer van een gesloten eilandcultuur verankerd in machismo en oeroude codes. De scènes rond de wildzwijnenjacht hebben een morbide intensiteit.