Elisabeth Wiener: cast en muziek.
Er zijn 5 films gevonden.

Les misérables

2001 | Drama, Historische film, Actiefilm

Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Spanje​/​​Verenigde Staten​/​​Italië​/​​Verenigd Koninkrijk 2001. Drama van Josée Dayan en Lewis Milestone. Met o.a. Gérard Depardieu, John Malkovich, Virginie Ledoyen, Christian Clavier en Enrico LoVerso.

Miniserie in vier delen met mooie hoofdrollen, bewerking van de beroemde gelijknamige roman van Victor Hugo uit 1862. Depardieu kruipt in de huid van Jean Valjean, de ex-gevangene die zijn leven betert, maar desondanks 17 jaar lang door de Franse justitie wordt achtervolgd. Malkovich speelt de rol van Javert en Moreau is een ideale Moeder Innocence.

Un jardin en prison

1999 | Documentaire, Drama

Frankrijk 1999. Documentaire van Sylvaine Dampierre en Bernard Gomez.

Miniserie in vier delen met mooie hoofdrollen, bewerking van de beroemde gelijknamige roman van Victor Hugo uit 1862. Depardieu kruipt in de huid van Jean Valjean, de ex-gevangene die zijn leven betert, maar desondanks 17 jaar lang door de Franse justitie wordt achtervolgd. Malkovich speelt de rol van Javert en Moreau is een ideale Moeder Innocence.

Le passager clandestin

1995 | Thriller, Mysterie, Avonturenfilm, Misdaad

Spanje​/​​Frankrijk 1995. Thriller van Agustín Villaronga. Met o.a. Simon Callow, Marcè Pons, Bruno Todeschini, Rosa Novell en Alexandre Zloto.

Een miljardair die is overleden, heeft zijn fortuin nagelaten aan zijn buitenechtelijke zoon Ren[KA1]e Mar[KA1]echal (Yrondi), die spoorloos blijkt te zijn. Major Owens (Callow) gaat op zoek, in de hoop als Ren[KA1]e`s voogd benoemd te worden zodat hij het vermogen mag beheren. Owens vertrekt van Panama, waar Ren[KA1]e`s moeder werd vermoord, naar Tahiti. Aan boord ontmoet hij Lotte (Pons), de ex-minnares van Ren[KA1]e en de enigszins scheel kijkende Alfred Mougins (Todeschini). Ze hebben alledrie hetzelfde doel: Ren[KA1]e vinden en er beter van worden. Naar de `exotische` roman van Georges Simenon, die hij in Florida aan het papier toevertrouwde na zijn lange reis door Latijns-Amerika (1934-35). Dit verhaal werd in boekvorm uitgegeven in 1947. Eerder al verfilmd onder dezelfde titel van Ralph Habib in 1958 met Martine Carol als Panamees animeermeisje die het geld zal krijgen, een vrij lachwekkende versie waarin de sjoemelaar door een haai wordt verscheurd. Villaronga`s versie is minder sensueel dan LE BLANC [KA2]A LUNETTES (1995) van Edouard Niermans en minder politiek gekleurd dan LE CRIME DE M. STIL (1995) van Claire Devers, twee andere tv-films naar 'Simenon des tropiques'. Villaronga ontweek de ansichtkaartplaatjes van Tahiti; het eerste deel van de film, dat in Panama is gesitueerd, is zelfs een pastiche van de klassieke Amerikaanse cinema van de jaren 1930. Af te dingen valt op Villaronga's versie is het trage, bij Simenon passende, tempo. Het scenario is van André Graill, Pierre Javaux en regisseur Villaronga. Het camerwerk is van Carles Gusi.

Cap Canaille

1982 | Misdaad, Drama

Frankrijk​/​​België 1982. Misdaad van Juliet Berto en Jean-Henri Roger. Met o.a. Juliet Berto, Richard Bohringer, Jean-Claude Brialy, Bernadette Lafont en Patrick Chesnais.

Een meisje uit de onderwereld van Marseille leeft samen met een individualistische gangster. Samen met een reporter die de corruptie en belangenconglomeratie in onroerend goed aan de kaak wil stellen, komt zij tot de ontdekking dat tegen de medeplichtigheid van schijnbaar respectabele financiers met georganiseerde misdaad weinig te beginnen valt. Deze teleurstellende tweede film van het duo Berto-Roger is te voorspelbaar om als sociale thriller de aandacht vast te kunnen houden; de uit-de-losse-pols-vormgeving vol filmcitaten is voornamelijk storend. Het beeld van Marseille lijkt minder authentiek dan dat van Pigalle in NEIGE en de acteurs zijn beter dan uit hun rollen blijkt.

La prisonnière

1968 | Drama

Frankrijk​/​​Italië 1968. Drama van Henri-Georges Clouzot. Met o.a. Laurent Terzieff, Elisabeth Wiener, Bernard Fresson, Daniel Rivière en Noëlle Adam.

Een mystieke beeldend kunstenaar gaat een sado-masochistische relatie aan met een jonge vrouw. Zij biedt steeds minder weerstand en geeft blijk van een louterende en opofferende liefde. Na een mislukte poging om Histoire d'O te verfilmen, schreef Clouzot een verwant scenario. Het interessante idee dat perversie een andere vorm is van ascese gaat verloren door de overmatige aandacht voor experimentele 'Art' en 'Pop Art' en 'concrete' muziek die niets anders toevoegen dan de onbedoelde suggestie dat het uitingen zijn van seksuele impotentie. Gastrollen van Piccoli en Vanel.