Philippe Dorison: regie.
Er zijn 2 films gevonden.

Vidéo Pudding

1990 |

Frankrijk 1990. Jean-Pierre Jackson en Philippe Dorison.

Eerste deel van een film met een ongebruikelijke opzet. De onvermoeibare verzamelaar Jackson (in Frankrijk ook wel Russ Meyer genoemd) schotelt ons een montage voor van totaal - ook door de makers zelf - vergeten films die tussen 1940 en 1960 werden vertoond in de drive-ins. Het gaat om Amerikaanse films, maar de video is Frans. Te zien zijn bijvoorbeeld een door dwergen gespeelde western en SF- en griezelfilms, die net zo treurig zijn als hun budgetten. Toch vormen zij samen een onverwacht komisch retrospectief, want Jackson benadrukt het onwaarschijnlijke karakter van de scenario's, de grappige technische vergissingen en de potsierlijke details die alle geloofwaardigheid de grond in boren. Een merkwaardige, amusante film. De onvermijdelijke ondertitel luidt: 'De ergste fragmenten uit de slechtste films'. Beter had hij het niet kunnen zeggen.

Adrenaline

1990 | Horror, Fantasy

Frankrijk 1990. Horror van Yann Piquer, Jean-Marie Maddeddu, Anita Assal, Barthelemy Bompard en Alain Robak. Met o.a. Jean-Marie Maddeddu, Clementine Célarié, Bernadette Coqueret, Ged Marlon en Alain Aithnard.

Een zevental middelmatige korte griezel- en fantasyfilms bijeen gebracht onder de noemer van de titel. De eerste film gaat over een op hol geslagen ondergrondse trein, de tweede over een plafond dat in een slaapkamer omlaag zakt, de derde over een wijnfles, die een mens aanvalt, de vierde over verouderde en versleten auto's die uit zichzelf naar een autokerkhof rijden zonder dat de bestuurder eruit kan, de vijfde T.V. BUSTER gaat over een aan de buis verslaafd stom echtpaar, dat door tv-beelden gepest wordt en het toestel laat excorcizeren, de zesde CORRIDOR over een huis waarin levensgevaarlijke vallen in zijn aangebracht, die een beproeving vormen voor de potentiële koper en de zevende PHYSICAL CULTURE gaat over een man die zijn hoofd letterlijk tot moes laat slaan om het in een galerie als abstracte kunst te kunnen laten tentoonstellen.