John Goldschmidt: regie.
Er zijn 4 films gevonden.

Maschenka

1987 | Drama, Romantiek

Frankrijk​/​​Finland​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Duitsland 1987. Drama van John Goldschmidt. Met o.a. Cary Elwes, Irina Brook, Sunnyi Melles, Jonathan Coy en Freddie Jones.

Een film naar de roman van Vladimir Nabokov. Een jonge Rus leeft in ballingschap in een pension in Berlijn in de jaren twintig. Zijn eentonige, treurige leven wordt opgefleurd door de herinneringen van een medebewoner, die hem aan zijn jeugdliefde doen terugdenken. Met veel gevoel gemaakte film, die echter niet kan wedijveren met het boek.

She'll Be Wearing Pink Pyjamas

1984 | Komedie, Avonturenfilm

Verenigd Koninkrijk 1984. Komedie van John Goldschmidt. Met o.a. Julie Walters, Anthony Higgins, Jane Evers, Janet Henfrey en Paula Jacobs.

Een groep vrouwen van verschillende achtergrond gaat een overlevingscursus voor vrouwen volgen. Tijdens de energieke activiteiten ontwikkelt zich tussen hen een zusterlijke solidariteit. Een soms geestig en roerend samenspel, dat af en toe verstoord wordt doordat de aanwezigheid van Walters als ster ten koste gaat van de andere personages.

Life for Christine

1980 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1980. Drama van John Goldschmidt. Met o.a. Amanda York, Nicholas Ball, Kate Fahy, Marjorie Yates en Helena Palmer.

TV-film naar een echt gebeurd verhaal. Christine Andrews, een 14-jarig meisje, zit levenslang opgesloten in de Londense vrouwengevangenis Holloway. Ze is altijd al een moeilijk meisje geweest en kwam reeds vroeg in contact met allerlei instellingen. Colin, een medewerker van een vereniging die strijdt tegen wantoestanden in gevangenissen, interesseert zich voor haar zaak. Hij is ervan overtuigd dat hij Christine weer op het rechte pad kan helpen.

Spend, Spend, Spend

1977 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1977. Drama van John Goldschmidt. Met o.a. Susan Littler, John Duttine, Helen Beck en Joe Belcher.

Een arbeidersvrouw wint zes ton in de voetbalpool en ze besluit nu alles uit het leven te halen wat erin zit. Dat lukt niet altijd. Het script van Jack Rosenthal, gebaseerd op het ware verhaal van Vivian Nicholson, is verfrissend, komisch en gaat het drama niet uit de weg. Dit alles gelukkig zonder opgeheven vingertje.