Paul Leduc: regie en scenario.
Er zijn 7 films gevonden.

Latino Bar

1991 | Romantiek, Drama

Spanje​/​​Venezuela 1991. Romantiek van Paul Leduc. Met o.a. Dolores Pedro, Roberto Sosa, Ernesto Gomes Cruz, Antonieta Colon en Nirma Prieto.

Een film zonder dialoog - maar met afwisselende muziek - over de gebeurtenissen rondom de bar uit de titel in een vissersdorpje aan de Caraïbische zee. Milieuschildering van haveloze sloebers; centraal staan een jongeman met een lelijk gezicht die verliefd is op een prostituée, die hij zich niet veroorloven kan en een zwarte blinde muzikant, die aan voodoo doet. In de finale vliegt de bar in de fik. Jose J. Blanco en de regisseur bewerkten het boek Santo van F. Gamboa tot scenario. Het camerawerk is van Josep Maria Civit.

Barroco

1989 | Muziek

Cuba​/​​Mexico 1989. Muziek van Paul Leduc. Met o.a. Francisco Rabal en Ángela Molina.

Een film over muziek met veel variatie: van volksmuziek tot klassiek en rock 'n roll. Pre-Columbiaanse muziek, rococo, Vivaldi, Flamenco, Schubert en Rock. Door middel van een reis die in Zuid-Amerika begint via het Caraïbische gebied en Mexico gaat het naar Europa in een vlot tempo zonder één woord dialoog. 'Barocco' is een divertimento in vier delen dat al zes eeuwen oud is. Scenario van regisseur Leduc, Jesús Diaz, José Joaquín Blanco.

Cómo ves?

1987 | Drama

Mexico 1987. Drama van Paul Leduc. Met o.a. Blanca Guerra, Roberto Sosa en Rafael Pérez Fons.

Een goede, documentair-achtige speelfilm over een aantal straatjongens die in een arme buurt van Mexico wonen en over de plaatsen die zij gewoonlijk bezoeken om naar rockmuziek te luisteren en hun dagelijkse misère te vergeten door middel van drugs en alcohol.

Frida, naturaleza viva

1986 | Biografie

Mexico 1986. Biografie van Paul Leduc. Met o.a. Ofelia Medina, Max Kerlow, Juan José Gurrola en Salvador Sánchez.

Aan de hand van herinneringen en beelden wordt ons een blik gegund op de binnenlandse en buitenlandse carrière van de schilderes Frida Kahlo en haar ontmoetingen met de persoonlijkheden van haar tijd, een tijd waarin de Mexicaanse muurschilderkunst een hoogtepunt beleefde. Te lange en ongelijkmatige film. Scenario van José Joaquim Blanco. Camerawerk van Angel Goded.

Frida

1984 |

1984. Paul Leduc. Met o.a. Salvador Sanchez, Max Kerlow, Juan José Gurrola en Ofelia Medina.

Aan de hand van herinneringen en beelden wordt ons een blik gegund op de binnenlandse en buitenlandse carrière van de schilderes Frida Kahlo en haar ontmoetingen met de persoonlijkheden van haar tijd, een tijd waarin de Mexicaanse muurschilderkunst een hoogtepunt beleefde. Te lange en ongelijkmatige film. Scenario van José Joaquim Blanco. Camerawerk van Angel Goded.

Reed, Mexico insurgente

1971 | Documentaire

Mexico 1971. Documentaire van Paul Leduc. Met o.a. Eduardo Lopez Rojas en Claudio Obregon.

Aan de hand van herinneringen en beelden wordt ons een blik gegund op de binnenlandse en buitenlandse carrière van de schilderes Frida Kahlo en haar ontmoetingen met de persoonlijkheden van haar tijd, een tijd waarin de Mexicaanse muurschilderkunst een hoogtepunt beleefde. Te lange en ongelijkmatige film. Scenario van José Joaquim Blanco. Camerawerk van Angel Goded.

Reed, México insurgente

1969 | Drama, Historische film, Oorlogsfilm, Biografie

Mexico 1969. Drama van Paul Leduc. Met o.a. Claudio Obregon, Eduardo Lopez Rojas, Ernesto Gómez Cruz, Juan Angel Martinez en Eraclic Zepeda.

Amerika rond 1900. John Reed (Obregon) is een bekend journalist en een invloedrijk schrijver, maar door zijn communistische sympathie[KA3]en wordt hij niet erg gewaardeerd in zijn eigen land. Als de revolutie in Mexico uitbreekt, gaat hij erheen, gewapend met zijn camera en met de bedoeling een eerlijke reportage te schrijven op het moment dat Amerika moord en brand schreeuwt over de `misdaden` der revolutionairen. Het lukt hem om toegang te krijgen tot Pancho Villa (Zepeda) en hem op zijn tochten door het land te vergezellen. Reed leert daardoor Mexico kennen, gaat van het land houden en de zaak van de Mexicaanse boeren steunen. De film handelt niet alleen over de revolutie, maar vooral ook over de invloed ervan op een mens, in casu Reed. Het werd geen poging de feiten te reconstrueren en in te kleuren, maar het is een film zonder opsmuk, het verslag van de revolutie, gezien door de ogen van John Reed. Het scenario is van regisseur Leduc, Juan Tovar en Emilio Carballido naar mémoires van Reed. Het camerawerk is van Alexis Grivas, Ariel Zuniga en Toni Kuhn. De speciaal gemonteerde versie na zijn release is 105 minuten. In 1981 zou Warren Beatty in REDS met heel wat meer geld de biografie brengen van Reed, die in 1920 op 32-jarige leeftijd aan tyfus zou bezwijken.