Marie-France Boyer (1938): cast.
Er zijn 10 films gevonden.

Le bonheur

1965 | Drama, Romantisch drama, Romantiek

Frankrijk 1965. Drama van Agnès Varda. Met o.a. Jean-Claude Drouot, Marie-France Boyer, Claire Drouot, Sandrine Drouot en Olivier Drouot.

Timmerman François (Drouot) is gelukkig getrouwd met Thérèse en heeft twee schattige kinderen. Op een dag ontmoet hij Émilie (Boyer) en raakt verliefd. Hij meent die twee liefdesrelaties wel te kunnen combineren, maar dat pakt anders uit. Tweede speelfilm van filmmaakster Varda (1928), die haar voorliefde voor schilder Jean Renoir weergeeft in romantische picknicks in kleurige, bloemrijke landschappen. Ze castte het echte gezin van hoofdrolspeler Drouot, wat mooie naturelle familiemomenten oplevert. In 2017 maakte de produktieve Varda nog de documentaire Visages Villages.

The Man Who Had Power Over Women

1970 |

Verenigd Koninkrijk 1970. John Krish. Met o.a. Rod Taylor, James Booth, Carol White, Penelope Horner en Charles Korvin.

De succesvolle, maar te veel drinkende manager van popstar Francis, Taylor, wordt door zijn vrouw verlaten. Terwijl zijn vriend Booth hem een beetje probeert op te beuren, versiert Taylor in het geniep diens vrouw White. Als Booth dit ontdekt, muilpeert hij Taylor in het openbaar. Booth komt onverwacht te overlijden en Francis, wiens vriendin doodgebloed is door een illegale abortus, begint een nieuw bestaan met weduwe White. Een warrige, onleuke satire over de show-bizz van de Swinging Sixties, hoewel de rollen erg hun best doen. Andrew Meredits schreef het scenario naar het boek van Gordon Williams.

Une Fille nommée Amour

1968 | Drama, Thriller, Erotiek

Italië​/​​Frankrijk 1968. Drama van Sergio Gobbi. Met o.a. Marie-France Boyer, Annabella Incontrera, Daniel Moosmann, François Leccia en Romvald.

Een door een auto-ongeval verlamd geworden jonge vrouw observeert een naburige woning met een verrekijker en is zo getuige van een moord. Ze is bereid de voortvluchtige dader te verbergen op voorwaarde dat hij haar minnaar wordt. Deze psycho-thriller in de stijl van L`[KA1]ETRANGERE (met dezelfde regisseur en actrice) ontspoort door de loze pretenties met opgelegde symboliek en wazige droomscènes.

L' Etrangère

1967 | Drama, Thriller, Erotiek

Frankrijk 1967. Drama van Sergio Gobbi. Met o.a. Marie-France Boyer, Pierre Vaneck, Pierre Massimi, Colette Castel en Philippe Ogouz.

Een voortvluchtige jonge vrouw dringt zich op aan een schrijver die ondanks haar bizarre gedrag en haar tegenstrijdige verhalen verliefd op haar wordt. Ze blijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische inrichting en haar kind te hebben gedood. De poging tot het maken van een psycho-thriller blijft vooral steken in de uitvoerige ontkledingsscènes van Boyer: de uitdrukkelijk esthetische vormgeving laat echter óók op erotisch terrein weinig spanning toe.

Jeudi on chantera comme dimanche

1967 | Drama

België​/​​Frankrijk 1967. Drama van Luc de Heusch. Met o.a. Marie-France Boyer, Bernard Fresson, Etienne Bierry, Raymond Avenière en Jean Rovis.

De eerste en enige hoofdfilm van De Heusch, waarvoor Hugo Claus en Jacques Delcorde meewerkten aan het scenario, over een staking te Luik, waar privébelangen van arbeiders ditmaal wel eens botsen met gezamenlijke belangen. Een kritische, tamelijk belérende film. Het camerawerk is van Fernand Tack.

Roger la Honte

1966 | Drama, Romantiek

Italië​/​​Frankrijk 1966. Drama van Riccardo Freda. Met o.a. Georges Géret, Irene Papas, Jean-Pierre Marielle, Anne Vernon en Marie-France Boyer.

Roger Laroque is door een lening van getrouwde ex-geliefde gered van een financiële ondergang en wil haar niet compromitteren als daardoor de verdenking van diefstal op hem valt. Ontsnapt uit de gevangenis maakt hij fortuin in Amerika en keert na vijftien jaar terug om alsnog de schuldige te zoeken. Dit beroemd melodrama kreeg een verfilming en vertolking in gepaste stijl, zonder een opzettelijke knipoog. Het resultaat is zowel boeiend als vermakelijk.

Les baisers

1966 |

Frankrijk 1966. Georges de Beauregard. Met o.a. Barbara Steele en Marie-France Boyer.

Roger Laroque is door een lening van getrouwde ex-geliefde gered van een financiële ondergang en wil haar niet compromitteren als daardoor de verdenking van diefstal op hem valt. Ontsnapt uit de gevangenis maakt hij fortuin in Amerika en keert na vijftien jaar terug om alsnog de schuldige te zoeken. Dit beroemd melodrama kreeg een verfilming en vertolking in gepaste stijl, zonder een opzettelijke knipoog. Het resultaat is zowel boeiend als vermakelijk.

L'Inconnu de Shandigor

1966 | Drama

Zwitserland 1966. Drama van Jean-Louis Roy. Met o.a. Serge Gainsbourg, Marcel Imhoff, Marie-France Boyer, Jacques Dufilho en Ben Carruthers.

Een nauwelijks te beschrijven film. Zogenaamd een spionageverhaal dat later overgaat in SF, maar voor de regisseur is het mythologische thema niet zo van belang. Op basis van een zeer mager uitgangspunt gaat hij daarmee aan het werk als een choreograaf. Met een moza[KA3]iek van plots laat hij vooral zien, dat hij zich niet aan de regels van een roman of een thriller houdt, maar liever po[KA3]ezie, een wonderlijk soort realistisme en ballet in zijn film stopt. Fascinerend, ook al is het (nagenoeg onvermijdelijke) commerciële mislukken van deze film er de oorzaak van dat ook de carrière van de regisseur de mist inging. Zonder twijfel ook de beste filmrol van Gainsbourg.

Les baisers

1965 | Erotiek, Komedie

Frankrijk 1965. Erotiek van Bernard T Michel, Bertrand Tavernier, Claude Berri, J.F. Haururoy en Charles Bitsch. Met o.a. Marie-France Boyer, Charles Sebrien, Laeticia Roman, Bernard Rousselet en Alain Roche.

Een film bestaande uit vijf sketches rond het thema van de kus, vari[KA3]erend van grappig en satirisch tot smerig, maar helaas ook van uitstekend (Tavernier) en oprecht (Bitsch, Berri) tot onbeduidend (Michel, Haururoy), zoals meestal het geval is bij dit soort ondernemingen.

La Verte moisson

1959 | Drama, Oorlogsfilm

Frankrijk 1959. Drama van François Villiers. Met o.a. Pierre Dux, Claude Brasseur, Jacques Perrin, Dany Saval en Marie-France Boyer.

Oudere leerlingen van een provinciaal lyceum nemen het initiatief om in 1943 de Kommandantur op te blazen. De Gestapo neemt mensen in gijzeling die de leerlingen met gestolen wapens proberen te bevrijden waarna ze zelf gearresteerd worden. Deze op authentieke feiten uit het scholierenverzet geïnspireerde film werd in de uitwerking een nogal oppervlakkig heldhaftig oorlogsavontuur, ook omdat de meeste jonge acteurs niet echt tegen de eisen van hun rollen blijken opgewassen.