Alex Grasshoff: regie en scenario.
Er zijn 4 films gevonden.

Smokey and the Goodtime Outlaw

1985 | Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1985. Komedie van Alex Grasshoff. Met o.a. Jesse Turner, Dennis Fimple, Dianne Sherill, Gailard en Slim Pickens.

Een tweetal hedendaagse cowboys op weg in een versleten formule naar Country & Western-roem in Nashville, Tennessee via de gevangenis en gehinderd door een kwaadaardige sheriff, maar geholpen door een gerijpte big-bandgroupie. De rolprent heeft niets te maken met de reeks SMOKEY AND THE BANDIT-films. Scenario van de regisseur.

The Wave

1981 | Drama

Verenigde Staten 1981. Drama van Alex Grasshoff en Alexander Grasshoff. Met o.a. Bruce Davison, Lori Lethin, John Putch, Johnny Doran en Pasha Gray.

Om zijn leerlingen duidelijk te maken wat er gedurende het nazi-bewind in feite gebeurde richt onderwijzer Davison een stroming op: THE WAVE. Al spoedig volgen zijn leerlingen hem als makke lammeren. Angstig wordt het als de vraag gesteld wordt of Davison zijn Führer-rol nog wel speelt ofwel inmiddels een echte Hitler-imitator is geworden. Dit psychologische drama werd in Amerika onderscheiden met een Emmy Award. Johnny Dawkins schreef het scenario naar een verhaal van Ron Jones.

The Last Dinosaur

1977 | Sciencefiction, Fantasy

Verenigde Staten​/​​Japan 1977. Sciencefiction van Alex Grasshoff en Tom Kotani. Met o.a. Richard Boone, Joan Van Ark, Steven Keats, Luther Rackley en Tatsu Nakamura.

Een fantasieverhaal, in Japan gemaakt, over de rijkste man ter wereld die een pas ontdekte, prehistorische wereld binnentreedt om de Tyrannosaurus Rex te besluipen. Amusante onzin uit de 'Godzilla'-school, oorspronkelijk voor de bioscoop bedoeld. Scenario van William Overgard.

Young Americans

1967 | Documentaire

Verenigde Staten 1967. Documentaire van Alex Grasshoff.

Ook al kreeg deze documentaire over de zanggroep `Young Americans` een Oscar (die men terug moest geven toen ontdekt werd dat de film een jaar eerder al in een bioscoop was vertoond), niet iedereen zal ervan houden. De produktie is vakkundig, maar de jeugd is bezig Amerika te verkopen als een standwerker op een jaarmarkt met een machientje waarmee je op honderdvierenveertig verschillende manieren worteltjes kunt snijden.