Vefa Ocal: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Köfte

2010 | Komedie

Nederland 2010. Komedie van Michiel van Jaarsveld. Met o.a. Ebru Akyildiz, Gürkan Küçüksentürk, Vefa Ocal, Hakim Traïdia en Maartje van de Wetering.

Nadat de moeder van Nuri (Küçüksentürk) sterft, gaat het slecht met het Turkse restaurant van zijn vader Erdal (Ocal). Als de vader van Nuri's verloofde het restaurant over wil nemen gaat Erdal uit protest naar een verzorgingshuis en weigert daar te eten. Eva, de mooie verpleegster die hem moet laten eten blijkt uitstekend te kunnen koken, zelfs die lastige klassieke Ottomaanse gerechten. Fijne melange van multiculti-perikelen en een lofzang op smaak in deze telefilm, met af en toe iets te gekruid spel en soms wat flauwe grappen.

Roos en Rana

2001 | Komedie, Familiefilm

Nederland 2001. Komedie van Meral Uslu. Met o.a. Sarah Jonker, Ozlem Solmaz, Vefa Ocal, Füsun Demirel en Ria Marks.

De zestienjarige scholieren Roos (Sarah Jonker) en Rana (Ozlem Solmaz) zijn hartsvriendinnen. Ze willen beroemd worden maar voelen zich beperkt door school en familie. Ze besluiten weg te lopen naar Rana's tante die in Turkije een modellenbureau heeft. De families van de meisjes zetten de achtervolging in en worden onderweg gedwongen om de cultuurgeschillen (Nederlands-Turks) te slechten. Roos en Rana is een zogenaamde Telefilm, een productie van en voor ingezetenen van ons koninkrijkje die - de naam suggereert het al - per televisietoestel de doelgroep moet bereiken.

De zaak Braun

2000 | Drama, Misdaad

Nederland 2000. Drama van Danniel Danniel. Met o.a. Reinier Heideman, Reinier Bulder, Jur van der Lecq, Job Redelaar en Mathias Maat.

De film handelt over een gijzeling van twee industriëlen door een militante organisatie ganaamd De Groene Garde. De film lijkt uit authentiek beeldmateriaal te bestaan, maar kent een fictieve dramatische structuur. De Zaak Braun is de eerste speciaal voor televisie gemaakte film van Danniel Danniel. De film is zowel qua vorm als stijl geheel gericht op dit medium. De single play is een pseudo-reconstructie van een politiek-criminele gebeurtenis. Door het gebruik van verschillende bronnen (actualiteitenprogramma's, bewakingsmonitoren, nieuwsberichten en dergelijke) ontstaat een breedgeschakeerd beeld van de centrale gebeurtenissen. De film geeft daardoor een caleidoscopische kijk op de actualiteit. Geloofwaardig als goede fictie, boeiend als de werkelijkheid. Danniel Danniel kreeg voor de realisatie van zijn project de medewerking van onder andere Diewertje Blok, Philip Freriks en Sonja Barend. Danniel Danniel: 'Anders dan een bioscoopfilm waarin vaak geprobeerd wordt personages en/of gebeurtenissen neer te zetten die groter dan het leven zijn, wil ik in dit project de gebeurtenissen die als groot gezien worden juist terugbrengen tot hun ware, menselijke, banale grootte. De realiteit die ik in deze film wil creëren kan misschien vergeleken worden met de realiteit in eerdere films die ik gemaakt heb, zoals Ei en Winter '89. In beide was er sprake van een realiteit die geografisch of historisch misschien niet helemaal klopt, maar toch geloofwaardig overkomt, en wel omdat er een beeld wordt gegeven van een dergelijke realiteit zoals we die ons voorstellen.'