Zouc: cast en muziek.
Er zijn 8 films gevonden.

Justinien trouvé, ou le bâtard de Dieu

1993 | Avonturenfilm, Historische film

Frankrijk 1993. Avonturenfilm van Christian Fechner. Met o.a. Pierre-Olivier Mornas, Ticky Holgado, Bernard-Pierre Donnadieu, Bernard Haller en Patrice Valota.

De tribulaties van een vondeling, die voor een kloosterpoort gevonden wordt tijdens een verschrikkelijk onweer. Het kind, dat opgroeit in een pleeggezin, blijkt achteraf na heel wat belevenissen (bij zigueners, in de gevangenis) van hoge komaf te zijn. Het verhaal van Cyrano-zonder-neus, want de schurk die hem te vondeling had gelegd had een stukje van zijn neus afgehaald om een geboortevlekje weg te werken. Donnadieu als Martin Coutouly en Mornas als Justinien doen goed hun best. De uitstekende beelden zijn van Claude Agostini en het spel is genietbaar. Michel Folco en regisseur Fechner bewerkten de roman Dieu et nous seuls pouvons tot scenario. Het was de bedoeling iets te brengen dat het midden zou houden tussen THE NAME OF THE ROSE en INDIANA JONES; aan de kijker te beoordelen of dat gelukt is. Gesitueerd rond 1700.

Caccia alla vedova

1991 | Drama, Historische film

USSR​/​​Italië​/​​Frankrijk 1991. Drama van Giorgio Ferrara. Met o.a. Isabella Rosellini, Tom Conti, Zouc, Michel Duchaussoy en James Wilby.

Veneti[KA3]e omstreeks 1750. De stad wordt belegerd. De beeldschone Rosanna (Rossellini) trouwt met de oude, steenrijke Stefano, die na het ja-woord de geest geeft. Nu is Rosanna een verlokkelijke partij, die het hof gemaakt wordt door bizarre buitenlandse edelen: een Engelsman die meer oog heeft voor de jonge dienaren, een Fransman die een fetisjist is en een Rus die masochist is. Ondertussen maken de vroede vaderen zich zorgen: als Rosanna met een van hen vertrekt, gaat de stad failliet. Ze willen haar in de armen duwen van haar voormalige minnaar, de graaf Angelo de Bascenero (Conti) en verkleden Antonietta (Zouc) tot kamerdienaar Antonio - dan valt Rosanna op Antonio... Een schelmenroman naar het blijspel van Carlo Goldoni, door Jean- Pierre Bardos, Enrico Medioli en regisseur Ferrara tot scenario bewerkt. De film heeft weelderige decors en werd voor een groot deel opgenomen in Rusland dat zich aan het losmaken was van het communisme. In de mindere rollen zijn Russische karakterspelers ingedubd. De film is een fraaie verpakking om een lege huls, maar de jonge Rossellini is adembenemend als vrouw en niet zozeer als actrice. Het camerawerk is van Franco di Giacomo.

Trois années

1990 | Drama

Frankrijk 1990. Drama van Fabrice Cazeneuve. Met o.a. Jacques Villeret, Sabine Azéma, Lucas Belvaux, Philippe Volter en Zouc.

Een nauwgezette en toegewijde verfilming van een werk van Anton Tsjechov. Het kostte een vrouw drie jaar, om van de man te houden waarmee zij is getrouwd, maar na verloop van tijd houdt hij niet meer van haar. Een traag verhaal dat het trieste en beklemmende leven van deze personages als centraal thema heeft. De film is eveneens ontzettend traag, want de wereld van de roman- en toneelschrijver is veeleer schools overgenomen dan opnieuw vormgegeven, en het grote talent van Villeret en Az[KA1]ema (Volter is onmogelijk) voorkomt niet dat de kijker zich gaat vervelen. Een te moeilijk onderwerp voor een jonge cineast (LE ROI DE LA CHINE)? Dit is meer de liefde in het tempo van de slak. Jacques Tournier en regisseur Cazeneuve schreven het scenario. De fotografie was in handen van Pierre-Laurent Chenieux.

Les femmes

1990 | Komedie

Frankrijk 1990. Komedie van Christian Morin en Jean Poiret. Met o.a. Guy Bedos, Muriel Robin, Sylvie Joly, Raymond Devos en Zouc.

Een rondedans voor tv door de wereld van de grote Franse komieken van gisteren en vandaag met, hoewel niet scherp omlijnd, de vrouwen als algemeen thema. Onevenwichtig, zoals dit soort projecten altijd zijn, maar de kijker kan even lekker genieten van met name Devos, Morin, Poiret en Popeck, en bovendien de bijtende schetsen van Cabu.

Les chemins de Zouc

1987 | Drama

Zwitserland 1987. Drama van Claude Massot. Met o.a. Tara Depré en Zouc.

Zouc zelf en Tara Depré schreven deze film. Deze zangeres- actrice werd in Zwitserland uitgeroepen tot de 'persoonlijkheid van het jaar 1988'. In de film maken we kennis met haar als vijf tot zeventien jarig meisje op plaatsen van haar jeugd. Eigenlijk is het een fictief verhaal met een echte gevoeligheid en een behoorlijke menselijke diepgang.

Drôle de samedi

1984 | Komedie

Frankrijk​/​​Zwitserland 1984. Komedie van Bay Okan. Met o.a. Francis Huster, Carole Laure, Jacques Villeret, Michel Blanc en Catherine Alric.

Een jong echtpaar ziet hun leuke voornemens voor de zaterdagmiddag in het water vallen door diverse gekke, koddige gebeurtenissen. Een mager thema, amper in toom gehouden door de regisseur, en dat leidt tot een moeizame aaneenschakeling van overdreven sketches. Er is met de Franse slag gewerkt en dat is te betreuren, want enkele acteurs lijken veelbelovend.

Monsieur Abel

1983 | Mysterie, Misdaad

Zwitserland 1983. Mysterie van Jacques Doillon. Met o.a. Pierre Dux, Zouc, Jacques Denis, Corinne Coderey en Dani.

Een oude man wacht in zijn ge[KA3]isoleerde huis op een heuvel in alle eenzaamheid op zijn dood. Tijdens een wandeling ontdekt hij echter het lijk van een vrouw. Vanaf dat moment voert hij zijn eigen onderzoek uit en krijgt zijn leven weer zin. Hoewel dit zeker niet het belangrijkste werk van deze (Franse) regisseur is, zet hij deze film met een reëel gevoel voor de mysteries van het leven in nogal subtiele halve tinten neer en houdt hij het geheel van het begin tot het einde interessant.

Le Couple témoin

1976 | Sciencefiction

Frankrijk​/​​Zwitserland 1976. Sciencefiction van William Klein. Met o.a. André Dussollier, Anémone, Georges Descrières, Eddie Constantine en Zouc.

Een jong echtpaar wordt vanwege zijn voorbeeldige gemiddeldheid uitgekozen om als proefpersonen te fungeren in een appartement in een nieuw te bouwen stad. Op alle aspecten van hun leven worden ze geobserveerd, getoetst en geregistreerd door psycho-sociologen en via de tv worden ze in de openbaarheid gebracht. Op den duur gaan ze zich steeds minder voorbeeldig gedragen, krijgen actiegroepen op hun dak en worden omdat ze niet nuttig meer zijn, aan hun anonieme lot overgelaten. Het scenario is [KA1]e[KA1]en (uitgebouwd) element uit een oorspronkelijk project van satire op een in [KA2]alle onderdelen gestandaardiseerde toekomstmaatschappij. Het blijkt op zich te mager om de aandacht vast te houden. Deze karikatuur van de massa-media is amusant en beklemmend (en nauwelijks overtrokken), maar trekt alle aandacht van de hoofdzaken weg.