Dominique Dalmasso: geluid.
Er zijn 2 films gevonden.

Mua he chieu thang dung

2000 | Drama

Vietnam​/​​Frankrijk​/​​Duitsland 2000. Drama van Tran Anh Hung. Met o.a. Tran Manh Cuong, Chu Hung, Quang Hai Ngo, Le Khanh en Tran Nu Yên-Khê.

Na Saigon in een Parijse studio te hebben nagebouwd voor l'Odeur de la papaye verte (1993) en die stad werkelijk te hebben getoond in Cyclo (1995), situeert de Vietnamese regisseur Tran, die al als kind naar Frankrijk emigreerde, zijn derde film in Hanoi. Een stad waar in tegenstelling tot het drukke Saigon volgens de maker rust en harmonie heerst. Die atmosfeer weerspiegelt zich in het ogenschijnlijk kalme leven van drie zussen, die elkaar regelmatig treffen om te praten, lachen en samen te koken. De twee oudsten zijn getrouwd, de jongste woont samen met haar broer. In alle rust brengt regisseur Tran steeds meer barstjes in het schone oppervlak aan het licht: noch het huwelijk van de zussen noch dat van hun ouders is zo fraai als het lijkt. Geen hevige confrontaties of rappe aktie, wel poëtische, oogstrelende observaties van mensen die proberen vast te houden aan harmonie.

La crise

1992 | Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1992. Komedie van Coline Serreau. Met o.a. Vincent Lindon, Patrick Timsit, Yves Robert, Maria Pacôme en Valérie Alane.

De filmer, die op talentvolle, humoristische en intelligente wijze de vreemde trekjes van onze samenleving schetst, slaagt erin een zeer innemende komedie te maken rond de crisis van het paar, in de liefde, het werk en het leven. Het begint er allemaal mee, dat Victor, een briljant bedrijfsadvocaat, op een morgen ontwaakt, en achtereenvolgens ontdekt dat zijn vrouw hem heeft verlaten en dat hij zijn baan kwijt is. De teneergeslagen Victor doet wanhopige pogingen zijn vrienden en familieleden op de hoogte te brengen van zijn tegenspoed. Maar wat blijkt, iedereen verkeert in een crisis, die veel belangrijker wordt geacht dan die van Victor. Treffende dialogen, een tot in de puntjes verzorgd scenario en een perfecte acteursregie. Elke acteur toont op zijn eigen vlak lef en hoeft hier geen enkele spijt van te hebben. De kijker lacht, pikt een traan weg en wordt aan het denken gezet. Deze film vormt nu eens een goede weerspiegeling van deze tijd. Camerawerk van Robert Alazraki.