Joan Hotchkis: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Old Boyfriends

1979 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1979. Komedie van Joan Tewkesbury. Met o.a. Talia Shire, Richard Jordan, Keith Carradine, John Belushi en John Houseman.

Pijnlijk prutswerk naar een intrigerend concept van een vrouw die vroegere minnaars opzoekt in een poging haar verleden te analyseren. Een te zware rol voor Shire, en Belushi wordt totaal verwaarloosd. Tewkesbury leerde het vak als assistent van Robert Aldrich en schreef scenario`s voor bekende films zoals THIEVES LIKE US (1973) en NASHVILLE (1975).

Ode to Billy Joe

1976 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1976. Romantiek van Max Baer. Met o.a. Robby Benson, Glynis O'Connor, Joan Hotchkiss, Sandy McPeak en James Best.

Bobbie Gentry's hit uit 1967 verschaft de basis voor deze plattelandsromance die gaandeweg belachelijk wordt. Benson en O'Connor, herenigd na JEREMY, hebben nog steeds aantrekkingskracht. Het geheel is volgens standaardrecept gemaakt.

Legacy

1975 | Drama

Verenigde Staten 1975. Drama van Karen Arthur. Met o.a. Joan Hotchkis, George McDaniel, Sean Allen en Dixie Lee.

Een originele maar niet onberispelijke karakterstudie van een verwende, aandoenlijke vrouw uit de betere kringen (Hotchkis), die ongeïnteresseerd haar leven leeft. Ze volgt haar rolpatroon, klaagt, masturbeert in bad, en wordt tenslotte gek. Hotchkis, die het scenario schreef én het toneelstuk waarop het is gebaseerd, is buitengewoon; echter, de regie is soms te statisch en de finale is een anticlimax.

Breezy

1973 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1973. Komedie van Clint Eastwood. Met o.a. William Holden, Kay Lenz, Roger C. Carmel, Marj Dusay en Shelley Morrison.

Een afgestompte heer van middelbare leeftijd ontdekt de waarheid bij een tiener-hippie in een sappige romance. Het goede spel helpt slechts een beetje. Scenario van Jo Heims.

The Late Liz

1971 | Drama

Verenigde Staten 1971. Drama van Dick Ross. Met o.a. Anne Baxter, Steve Forrest, James Gregory, Coleen Gray en Joan Hotchkis.

Dit overdreven drama waarin Baxter het gebruik van alcohol op religieuze gronden afwijst, is goed bedoeld, maar zoals het hier wordt gebracht nauwelijks geloofwaardig; de kijkers zijn hard aan een borrel toe wanneer dit allemaal voorbij is.