Marisa Allasio: cast.
Er zijn 14 films gevonden.

Venezia, la luna e tu

1958 | Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1958. Komedie van Dino Risi. Met o.a. Alberto Sordi, Marisa Allasio, Ingeborg Schöner, Nino Manfredi en Vicky Michaels.

Een ijdele gondolier heeft zoveel succes bij toeristes in Venetië dat zijn verloofde er de brui aan geeft en zich troost met een serieuzer collega. Ondertussen loopt zijn gelijktijdige flirt met twee Amerikaanse vriendinnen uit de hand, omdat ze om hem hun verblijf verlengen. Deze onderhoudende komedie neemt het toeristische cliché van de latin lover op de hak en spaart de toeschouwer een reis naar de dogenstad uit. Sordi is echter zo onuitstaanbaar dat de sympathie uitgaat naar de veronderstelde kleurlozer Manfredi.

Susana, pura nata

1958 | Komedie

Italië​/​​Spanje 1958. Komedie van Steno. Met o.a. Marisa Allasio, Germán Cobos, Luz Márquez en Fernando Sancho.

Een slagroompasteitje blijkt de sleutel tot een gelukkig huwelijk te zijn. Een weinig vernuftige komedie met een nog slechtere regie.

Nackt wie Gott sie schuf

1958 | Drama

Italië​/​​Oostenrijk​/​​Duitsland 1958. Drama van Hanns Schott-Schöbinger. Met o.a. Marisa Allasio, Rik Battaglia, Carl Wery, Paul Bösiger en Ellen Schwiers.

Hevig verontwaardigd dat ze gebruikt zou zijn door haar vriend, arbeider Battaglia als alibi voor zijn smokkelpraktijken, trekt de jonge Allasio uit de Italiaanse Tirol naar haar oom Wery in een klooster, hoog in de Alpen. Daar ontmoet ze jeugdvriend Bösiger, die ze het hoofd op hol maakt en hem aan het twijfelen brengt over het celibaat. Oom Wery verongelukt en de geschokte Bösiger ziet dit als een teken en trekt zich definitief terug in het klooster. De jonge vamp Allasio daalt weer af in de richting van de Po-vlakte, waar ze zich verzoent met haar vriend, wegwerker Battaglia. Film met een moraal die zo vals is, als de zee diep is. Van Battaglia hoorden we later toch meer en het scenario voor deze film naar een idee van regisseur Schott-Schöbinger en J.F. Perkonig werd geschreven door een zekere Johannes Mario Simmel, die tien jaar later enige decennia lang z'n zakken mocht vullen met de opbrengsten van dikke bestsellers die hij schreef voor het Groot-Germaanse publiek. Deze draak kan echter veertig jaar na zijn première echt niet meer! Achter de camera stond Franz Weihmayr.

Carmela è una bambola

1958 | Romantiek, Komedie

Italië 1958. Romantiek van Gianni Puccini. Met o.a. Nino Manfredi, Gianrico Tedeschi, Gianni Bonagura, Piera Arico en Marisa Allasio.

In Napels belooft een arrogante nietsnut van een vader dat zijn dochter Carmela (Allasio) zal trouwen met een rijke edelman, al heeft het kind dan ook rechten gestudeerd. Jammer genoeg lijdt dochterlief aan een bepaalde vorm van slaapwandelen, die haar iedere nacht doet belanden op de kamer van Toto (Manfredi), een jongeman die slecht valt bij vader. Maar tenslotte slaagt Carmela er toch in met haar geliefde Totò te trouwen. Alassio is mooier dan ooit in deze film. De regie is van Puccini, die begin '40 hoofdredacteur was van een door de staat uitgegeven filmtijdschrift, maar die in 1943 op beschuldiging van hulp aan het verzet werd gearresteerd door de fascisten van Mussolini.

Susanna tutta panna

1957 | Musical, Komedie

Italië 1957. Musical van Steno. Met o.a. Marisa Allasio, Germana Cobos, Nino Manfredi, Alberto Bonucci en Bice Valori.

Een man probeert een banketbakkersmeisje dat op haast ziekelijk wijze haar cake-recept verborgen houdt, zo ver te krijgen dat ze het toch prijsgeeft door haar het hof te maken. Allasio is lieftallig en geloofwaardig als banketbakkersmeisje en Manfredi laat zien dat hij een opkomend talent is. Een onderhoudende film met goed spel.

Seven Hills of Rome

1957 | Romantiek, Musical, Komedie, Drama

Verenigde Staten​/​​Italië 1957. Romantiek van Roy Rowland. Met o.a. Mario Lanza, Marisa Allasio, Renato Rascal, Peggie Castle en Clelia Matania.

Een beroemde Amerikaanse zanger van Italiaanse origine brengt een bezoek aan Rome waar hij te gast is bij zijn neef, een pianist in een plaatselijke club. Hij raakt verzeild in een situatie waarin hij moet kiezen tussen zijn verloofde en een Italiaans meisje. Een voorspelbare liefdesgeschiedenis. Scenario van Art Cohn, Giorgio Prosperi naar een idee van Giuseppe Amato. Camerawerk van Tonino Delli Colli.

Marisa la civetta

1957 | Komedie

Spanje​/​​Italië 1957. Komedie van Mauro Bolognini. Met o.a. Marisa Allasio, Renato Salvatori, Ettore Manni, Francisco Rabal en Luz Marquez.

Een serveerster in een stationsrestauratie is een onverbeterlijke flirt, wat haar zowel problemen op haar werk als in haar verkering met een brave matroos bezorgt. Hoewel ze met haar koketterie de werkomstandigheden naar haar hand zet, dreigt ze haar vrijer te verliezen. In deze simpele komedie wordt uitbundig geacteerd en hij maakt boeiend gebruik van de stationssituering. Dat dit het eerste scenario was van Pier Paolo Pasolini is echter nauwelijks voorstelbaar.

Camping

1957 | Komedie, Familiefilm

Italië 1957. Komedie van Franco Zeffirelli. Met o.a. Marisa Allasio, Nino Manfredi en Paolo Ferrari.

Het regiedebuut van Franco Zeffirelli gaat over een jongen en een meisje, die besluiten samen op vakantie te gaan. Echter de broer van het meisje reist hen achterna en dat wordt hem door het verliefde stel niet in dank afgenomen.

Belle, ma povere

1957 | Romantiek

Italië 1957. Romantiek van Dino Risi. Met o.a. Renato Salvatori, Marisa Allasio, Maurizio Arena en Lorella De Luca.

Een eenvoudig en ontroerend verhaal over twee verloofde stelletjes. De film gaat in hoofdzaak over hun gevoelsleven, hun vrienden en hun vroegere liefdes.

Ragazze d'oggi

1956 | Komedie

Italië​/​​Frankrijk 1956. Komedie van Luigi Zampa. Met o.a. Marisa Allasio, Mike Bongiorno, Françoise Rosay, Paolo Stoppa en Franck Villard.

Een tante voedt drie nichtjes op om rijke mannen te strikken. Eentje kiest niettemin voor eenvoudige jongen, bij de anderen leidt tante's advies tot teleurstellend resultaat. De vader zal zich voortaan zelf met hen gaan bezighouden. Vriendelijke komedie, waarin spontaan wordt geacteerd, heeft nogal misplaatste revue-elementen, waardoor oppervlakkige voorspelbaarheid toch onderhoudend blijft.

Poveri ma belli

1956 | Komedie

Italië 1956. Komedie van Dino Risi. Met o.a. Marisa Allasio, Renato Salvatori, Maurizio Arena, Ettore Manni en Lorella de Luca.

Twee jeugdvrienden uit een Romeinse volksbuurt worden beiden verliefd op een meisje dat slagvaardig tegen hun grootspraak is opgewassen. Rivaliteit betekent het einde van de vriendschap, totdat blijkt dat het meisje al een verloofde heeft. Opeens krijgen ze oog voor elkaars zusters die ze door hun gezamenlijk opgroeien nooit echt hadden opgemerkt. Deze eenvoudige komedie wordt oorspronkelijk door het volkse temperament - dat zonder overdrijving wordt geëtaleerd en dat de jeugdige cast -voor zolang het duurde - een nationale sexsymboolstatus bezorgde.

Maruzzella

1956 | Komedie, Muziek

Italië 1956. Komedie van Luigi Capuano. Met o.a. Marisa Allasio, Massimo Serato, Yvette Lebon en Renato Carosone.

Een succesvol zangeresje merkt dat de werkloze collega op wie ze verliefd is zich uit verbittering troost met een ander. Om hem te heroveren formeert ze een zanggroep waarvan ze beiden deel uitmaken. Deze simpele en vrij sentimentele komedie is vooral aanleiding tot de uitvoering van een hele reeks hits uit de jaren vijftig. Voor de liefhebbers.

Le schiave di Cartagine

1956 | Historische film

Italië 1956. Historische film van Guido Brignone. Met o.a. Gianna Maria Canale, Marisa Allasio en Jorge Mistral.

Een slecht geregisseerde film met enige zwakke optredens. Alleen het enigszins interessante verhaal met verdraaide historische feiten maakt de film het bekijken waard. De christenen worden beschuldigd van de dood van de vice-consul van Cilici[KA3]e en worden al gauw opgesloten. Maar consul Marco Valerio (Mistral) weigert hen te veroordelen en de conflicten lopen hoog op.

Le Diciotteni

1955 | Komedie

Italië 1955. Komedie van Mario Mattoli. Met o.a. Marisa Allasio, Antonio de Teffe, Luisella Boni, Helena Partelli en Ave Ninchi.

Een slecht geregisseerde film met enige zwakke optredens. Alleen het enigszins interessante verhaal met verdraaide historische feiten maakt de film het bekijken waard. De christenen worden beschuldigd van de dood van de vice-consul van Cilici[KA3]e en worden al gauw opgesloten. Maar consul Marco Valerio (Mistral) weigert hen te veroordelen en de conflicten lopen hoog op.