Allan Scott: scenario.
Er zijn 9 films gevonden.

The Preacher's Wife

1996 | Romantiek, Drama, Fantasy, Komedie

Verenigde Staten 1996. Romantiek van Penny Marshall. Met o.a. Denzel Washington, Whitney Houston, Lionel Richie, Gregory Hines en Loretta Devine.

'God, ik ben moe en kan wel wat hulp gebruiken,' mompelt priester Biggs (Vance) op het randje van de burn-out. In Zijn goedheid stuurt God engel Dud (Washington) tot grote vreugde van Biggs' vrouw Julia (Houston). Haar akkers staan namelijk al een tijdje droog vanwege het drukke schema van haar man. Eind goed al goed kerstfilm met erg veel gospelzang van Whitney H. is geheel geproduceerd volgens de zijdezachte engelenhaarformule die het laatste decennium van de vorige eeuw zo populair was (zie ook Ghost, What Dreams May Come e.a.) Acteerdebuut van Lionel Richie - die al direct Whitney H. achter zich laat - als nachtclubeigenaar.

Imitation of Life

1959 | Drama

Verenigde Staten 1959. Drama van Douglas Sirk. Met o.a. Lana Turner, John Gavin, Sandra Dee, Susan Kohner en Juanita Moore.

Sterk melodrama over de zucht naar roem, verkapt racisme, moeder-dochterrelaties en nog veel meer. Tearjerker-specialist Sirk maakte een overvolle maar ook aangrijpende film die bekroond werd met onder andere twee Oscarnominaties. De relaties tussen een Hollywoodactrice (Turner), haar dochter, de zwarte huishoudster en haar 'bijna witte’ dochter worden gevolgd. Een eersteklas remake van de film uit 1934; Turner's rol is haar op het lijf geschreven - en toont verbazend veel overeenkomst met haar eigen loopbaan en dochter. Lana's beste film en Sirks laatste.

Skylark

1941 | Romantiek, Komedie

Verenigde Staten 1941. Romantiek van Mark Sandrich. Met o.a. Claudette Colbert, Ray Milland, Brian Aherne, Binnie Barnes en Walter Abel.

Een hoogstaande romance waarin Aherne probeert Colbert bij haar man Milland, die geheel in zijn werk opgaat, weg te halen. De sterren zijn op hun best.

Primrose Path

1940 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1940. Romantiek van Gregory La Cava. Met o.a. Ginger Rogers, Joel McCrea, Marjorie Rambeau, Miles Mander en Henry Travers.

De oma en moeder (Rambeau) van Ellie May Adams (Rogers) zijn prostituees (geweest) en de vraag is of ook Ellie een toevlucht zoekt naar het oudste beroep van de wereld en of ze met zo'n achtergrond de leuke doch conventionele kerel Ed (McCrea) kan behouden. De geraffineerde profs La Cava (My Man Godfrey) en Joseph H. August (Gunga Din) bieden als regisseur en cameraman alle ruimte aan een handvol sterke acteurs. Die doen hun best (Rambeau kreeg een Oscarnominatie), maar de film mist uiteindelijk toch wat invoelbare emotie.

Lucky Partners

1940 | Komedie

Verenigde Staten 1940. Komedie van Lewis Milestone. Met o.a. Ronald Colman, Ginger Rogers, Jack Carson, Spring Byington en Cecilia Loftus.

Schilder Colman wenst veel geluk toe aan het jonge verkoopstertje Rogers. Ze is erg onder de indruk van de jongeman en koopt een loterijbriefje. Ze spreken af dat als ze mocht winnen, ze samen een reis zullen maken. Dit valt echter niet in goede aarde bij haar verloofde Carson. Een scenario, geschreven door Allan Scott en John Van Druten, dat alle finesse en delicate humor uit het originele verhaal, Bonne Chance van Sacha Guitry mist, hoezeer de acteurs ook hun best doen om sprankelend en wervelend over te komen. Destijds was het een groot succes, nu blijft het een gedeeltelijk leuk curiosum. In beeld gezet door Robert de Grasse. Guitry schreef en regisseerde de originele Franse versie in 1935 waarin hij tevens de hoofrol vertolkte.

Carefree

1938 | Musical, Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1938. Musical van Mark Sandrich. Met o.a. Fred Astaire, Ginger Rogers, Ralph Bellamy, Luella Gear en Jack Carson.

Omdat hij zich afvraagt waarom Amanda (Rogers) maar geen huwelijksdatum wil prikken stuurt haar verloofde Stephen (Bellamy) haar naar de psychiater (Astaire). Als die besluit haar te hypnotiseren, en zich later realiseert dat hij verliefd op haar is geworden, zijn de rapen gaar. Het luchtige scenario gaf Rogers alle gelegenheid haar kwaliteiten als comédienne te tonen. De achtste samenwerking van Astaire en Rogers, met prachtige (dans)nummers als 'I Used To Be Color Blind', 'The Yam' (deels in slow motion) en 'Change Partners'.

Shall We Dance

1937 | Musical, Romantiek

Verenigde Staten 1937. Musical van Mark Sandrich. Met o.a. Fred Astaire, Ginger Rogers, Edward Everett Horton, Eric Blore en Jerome Cowan.

Uit publicitaire overwegingen verspreidt de manager van de Russische balletdanser Peters (Astaire) het gerucht dat Peters in het geheim is getrouwd. Iedereen denkt dat tapdanseres Keene (Rogers) de gelukkige is. Maar dat is natuurlijk onzin. Toch? In deze zevende film van het legendarische duo zijn de dansnummers (waaronder een tapdans-nummer op rolschaatsen) weer briljant. Het Gershwin-liedje 'They Can't Take That Away From Me', gezongen door Astaire, kreeg een Oscarnominatie. Zeker niet de beste film van het tweetal, maar toch de moeite waard.

Swing Time

1936 | Musical, Romantiek

Verenigde Staten 1936. Musical van George Stevens. Met o.a. Fred Astaire, Ginger Rogers, Victor Moore, Helen Broderick en Eric Blore.

Het verhaal eromheen is een excuusgammeltje, maar de choreografieën van Hermes Pan en Astaire zijn een pièce de résistance in deze vooroorlogse RKO-musical. Dansende gokker Lucky (Astaire) arriveert te laat voor z'n bruiloft met Margaret (Betty Furness). Haar geschoffeerde pa eist dat Lucky 25.000 dollar ophoest als blijk van goede intenties. Platzak in de Big Apple met kompaan Pop (Moore), komt onze geluksvogel pittige danslerares Penny (Rogers) tegen en: boem. De scène waarin Fred, in Al Jolson-vermomming, op 'Bojangles of Harlem' danst met zijn drie reuzenschaduwen is een ragtimefeestje.

Roberta

1935 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1935. Musical van William A. Seiter. Met o.a. Irene Dunne, Fred Astaire, Ginger Rogers, Randolph Scott en Helen Westley.

Het verhaal van deze beroemde Jerome Kern-Otto Harbach-musical tocht aan alle kanten, maar de 'bijrollen' van Astaire en Rogers maken alles goed met hun uitbundige dansnummers. Probeer maar eens bij te houden hoe vaak Scott 'swell' zegt of probeer de jonge Lucille Ball te ontdekken in de modeshowscène om aan de rest voorbij te kunnen gaan. Herfilmd als LOVELY TO LOOK AT.