Mina Shum: regie en cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Drive, She Said

1997 | Romantiek

Canada 1997. Romantiek van Mina Shum. Met o.a. Moira Kelly, Sebastian Spence, Josh Hamilton, Jim Byrnes en Lori Ann Triolo.

Double Happiness

1995 | Komedie, Drama

Canada 1995. Komedie van Mina Shum. Met o.a. Sandra Oh, Stephen M.D. Chang, Callum Rennie, Frances You en Alannah Ong.

Regisseuse en scenarioschrijfster Shum maakte haar speelfilmdebuut met dit grappige en deels autobiografische verhaal over een jonge Chinese vrouw uit Vancouvers Chinatown die tegen de wil van haar traditionele vader een vruchteloze carrière als actrice nastreeft. De bitterzoete humor doet aan Woody Allen denken, zoals allerlei personages zich direct tot de camera wenden met hun tegenstrijdige en nogal complexe meningen. De speelduur varieert, aangezien de Amerikaanse distributeur sommige scènes als 'te Chinees' uit de film heeft geknipt - een staaltje van culturele ironie die in Shum's film niet had misstaan. Het camerawerk is van Peter Wunstorf. Panavision.

The Diary of Evelyn Lau

1993 | Familiefilm, Drama

Canada 1993. Familiefilm van Sturla Gunnarsson. Met o.a. Sandra Ho, Harrison Liu, Shirley Cui, Eugene Lipinski en Nicholas Campbell.

Evelyn Lau (Ho), veertien, is opgegroeid in Canada, maar haar ouders komen oorspronkelijk uit China. Ze kan de druk van hun traditionele levenswijze niet meer aan en ontvlucht het ouderlijk huis om in te trekken bij enkele hippies. De politie, in de veronderstelling dat ze is ontvoerd, vindt haar na een klopjacht, maar ze vlucht weer weg. Zo belandt ze in het wereldje van drugs en prostitutie. Pijnlijk avontuur van een tiener die niet kan aarden in haar omgeving omdat niemand haar begrijpt, vooral haar ouders niet. We volgen haar afdaling in de hel tot er bijna geen weg meer terug is. De jonge Ho is subliem in haar vertolking. Barry Stevens baseerde zijn scenario op Runaway: Diary Of A Street Kid geschreven door Evelyn Lau zelf. De sombere beelden en de wat nerveuze camerabewegingen zijn van Tony Westman. Een film waarover je na gaat denken, ondanks het magere scenario. Geen voer voor voyeurs.