Camille Thomasson: scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Pictures of Hollis Woods

2007 | Drama

Verenigde Staten 2007. Drama van Tony Bill. Met o.a. Sissy Spacek, Alfre Woodard, Jodelle Ferland en James Tupper.

De jeugdige Canadese actrice Jodelle Ferland (1994) brak door met haar overtuigende rol als onpeilbaar (dood?) meisje in Stephen Kings Kingdom Hospital (2004) en Christophe Gans' Silent Hill (2006). Kenners van dit werk zullen met een beetje goede wil de intensiteit van haar eerdere spel terugzien in deze mierzoete televisiefilm van de firma Hallmark, de welbekende Amerikaanse wenskaartenboer. Ferland speelt een weesje met een akelig verleden, onder de vleugels van een langzaam dementerende dame (Spacek). Mooie ingrediënten (spelers en verhaal), maar helaas bar dunnetjes uitgevoerd.

The Brooke Ellison Story

2004 | Drama

Verenigde Staten 2004. Drama van Christopher Reeve. Met o.a. Mary Elizabeth Mastrantonio, Lacey Chabert, John Slattery en Luke Flynn.

Al sinds haar jeugd is Brooke Ellison (Chabert) verlamd als gevolg van nekletsel. Haar moeder (Mastrantonio) zit niet bij de pakken neer, verpleegt haar zelf en zorgt dat ze weer naar school kan. Uiteindelijk wordt ze zelfs toegelaten op Harvard. Deze tv-film, gebaseerd op ware gebeurtenissen, gaat net zozeer over de toegewijde moeder als over haar doorzettende dochter. Laatste project van acteur/regisseur Reeve (Superman), sinds 1995 zelf verlamd na een val van een paard. Hij werd door het Directors Guild of America postuum genomineerd voor een prijs.

Luther

2003 | Biografie, Drama, Historische film

Duitsland 2003. Biografie van Eric Till. Met o.a. Joseph Fiennes, Alfred Molina, Peter Ustinov, Bruno Ganz en Jonathan Firth.

Kan kerkgeschiedenis flitsende cinema opleveren? Misschien, maar Luther, een Engelstalig biografisch drama over de middeleeuwse kerkhervormer Maarten Luther, is er geen voorbeeld van. De film zit degelijk in elkaar: de acteurs doen hun best (met name bijrolspelers als Ustinov en Ganz, die de show stelen naast de wat kleurloze Fiennes), aan de locaties en kostuums is duidelijk veel aandacht besteed en de meeste feiten zullen wel kloppen. Toch blijft de film hangen in een opsommerige geschiedenisles, die vooral bedoeld lijkt voor de religieuze markt.