Laure Deschanel: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Tendres cousines

1980 | Drama, Erotiek

Frankrijk 1980. Drama van David Hamilton. Met o.a. Thierry Tevini, Anja Shüte, Elise Cervier, Jean-Yves Chatelais en Macha Méril.

Een vijftienjarige puber brengt in 1939 de zomervakantie buiten door zonder zich van de economische crisis en politieke beroeringen bewust te zijn. Hij is verliefd op een nichtje dat echter de verkering van een oudere zus verkiest, maar hij mag zich toch niet beklagen over gebrek aan aandacht van andere meisjes en jonge vrouwen. De prentbriefkaarten-aanpak van Hamilton met jonge meisjes in verschillende staten van ontkleding in dit `artistiek` wazige beelden, kreeg de steun van een iets minder wezenloos scenario (van LA DENTELLIERE-auteur Pascal Lainé) en redelijk spel van de oudere generatie, maar dat blijft bijzaak in het decoratieve prentenboek.

L' Ordre et la sécurité du monde

1978 | Thriller

Frankrijk 1978. Thriller van Claude D'Anna. Met o.a. Bruno Cremer, Laure Deschanel, Michel Bouquet, Joseph Cotten en Gabriele Ferzetti.

Een vrouw komt tijdens een treinreis naar Zürich per ongeluk in het bezit van papieren van een journalist: compromitterende dossiers over de invloed van multinationals in Afrika. Deschanel heeft als actrice en scenarioschrijfster onvoldoende mee om de thriller echt meeslepend te maken. Van een reeks beroemde acteurs wordt de show gestolen door de treinen en de locatie van Zürich, dankzij het knappe camerawerk van de Nederlander Eddy van der Enden.

Trompe-l'-oeil

1974 | Drama, Mysterie

België​/​​Frankrijk 1974. Drama van Claude D'Anna. Met o.a. Max von Sydow, Laure Deschanel, Micheline Presle, François Arnal en Claire Wauthion.

Een zwangere schilderijenrestauratrice heeft last van geheugenverlies en bizarre visioenen, die te maken hebben met een schilderij dat op onverklaarbare wijze in haar bezit is gekomen. Haar echtgenoot en haar moeder hechten geen geloof aan haar verhalen over bedreigingen, hoewel uiteindelijk blijkt dat onder de bovenlaag een onbekende Raphaël schuilgaat, waaop de haar belagende kunsthandelaar het heeft voorzien. Mede dank zij de fotografie van Eddy van der Enden een visueel opmerkelijke en voor Frankrijk loffelijke poging tot het maken van een mysteriefilm. Helaas wordt deze bijna fataal ondermijnd door het zwakke spel van Deschanel, die ook als scenarioschrijfster veel van haar ideeën onvoldoende weet uit te werken.