Anne-Marie Pisani: cast.
Er zijn 16 films gevonden.

Der Kuss des Bären

2002 | Fantasy, Familiefilm

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Spanje​/​​Rusland​/​​Zweden​/​​Italië 2002. Fantasy van Sergey Bodrov. Met o.a. Joachim Król, Rebecka Liljeberg, Keith Allen, Maurizio Donadoni en Anne-Marie Pisani.

Circusmeisje Lola (Liljeberg) koopt een berenjong en noemt hem Misha. Lola is een eenzaam typ en hangt steeds meer aan Misha. Op een dag vindt Lola niet haar beer in de kooi, maar een jongeman (Bodrov jr). Misha blijkt een vormveranderaar, een wezen dat volgens Siberische legenden van mens naar beer kan veranderen en terug. Misha blijft Lola vergezellen op haar circusreizen die haar via Zweden en Duitsland naar Spanje voeren. Scenarist-regisseur Bodrov (Prisoner of the Mountain) wist schrijf-steun los te weken van niemand minder dan Terrence Malick, de legendarische filmmaker die hij adoreert. Er kwam een donker Russisch sprookje met poëtische kantjes uit de pen. 'Een soort Beauty and the Beast,' liet Bodrov zelf weten in een interview, en voegde er aan toe dat de gecompliceerde logistiek van de internationale co-productie hem hoofdpijn bezorgd had. Enkele rommelige onevenwichtigheden in Bear's Kiss zijn daarmee verklaard. De beelden zijn machtig, de muziek magisch en het spel van supertalenten Liljeberg (Fucking Åmål) en Bodrov jr (Brother) naar behoren. Bear's Kiss had geniaal kunnen zijn als er meer harmonie uit sprak.

La boîte

2001 | Komedie

Frankrijk 2001. Komedie van Claude Zidi. Met o.a. Quentin Baillot, Jean-Marie Bigard, Jean-Christophe Bouvet, Alexandre Caumartin en Gérald Dahan.

Circusmeisje Lola (Liljeberg) koopt een berenjong en noemt hem Misha. Lola is een eenzaam typ en hangt steeds meer aan Misha. Op een dag vindt Lola niet haar beer in de kooi, maar een jongeman (Bodrov jr). Misha blijkt een vormveranderaar, een wezen dat volgens Siberische legenden van mens naar beer kan veranderen en terug. Misha blijft Lola vergezellen op haar circusreizen die haar via Zweden en Duitsland naar Spanje voeren. Scenarist-regisseur Bodrov (Prisoner of the Mountain) wist schrijf-steun los te weken van niemand minder dan Terrence Malick, de legendarische filmmaker die hij adoreert. Er kwam een donker Russisch sprookje met poëtische kantjes uit de pen. 'Een soort Beauty and the Beast,' liet Bodrov zelf weten in een interview, en voegde er aan toe dat de gecompliceerde logistiek van de internationale co-productie hem hoofdpijn bezorgd had. Enkele rommelige onevenwichtigheden in Bear's Kiss zijn daarmee verklaard. De beelden zijn machtig, de muziek magisch en het spel van supertalenten Liljeberg (Fucking Åmål) en Bodrov jr (Brother) naar behoren. Bear's Kiss had geniaal kunnen zijn als er meer harmonie uit sprak.

Un amour de cousine

1998 | Romantiek

Frankrijk​/​​België 1998. Romantiek van Pierre Joassin. Met o.a. Véronique Genest, Pierre Arditi, Henri Garcin, Philippe Mareuil en Christian Bujeau.

Circusmeisje Lola (Liljeberg) koopt een berenjong en noemt hem Misha. Lola is een eenzaam typ en hangt steeds meer aan Misha. Op een dag vindt Lola niet haar beer in de kooi, maar een jongeman (Bodrov jr). Misha blijkt een vormveranderaar, een wezen dat volgens Siberische legenden van mens naar beer kan veranderen en terug. Misha blijft Lola vergezellen op haar circusreizen die haar via Zweden en Duitsland naar Spanje voeren. Scenarist-regisseur Bodrov (Prisoner of the Mountain) wist schrijf-steun los te weken van niemand minder dan Terrence Malick, de legendarische filmmaker die hij adoreert. Er kwam een donker Russisch sprookje met poëtische kantjes uit de pen. 'Een soort Beauty and the Beast,' liet Bodrov zelf weten in een interview, en voegde er aan toe dat de gecompliceerde logistiek van de internationale co-productie hem hoofdpijn bezorgd had. Enkele rommelige onevenwichtigheden in Bear's Kiss zijn daarmee verklaard. De beelden zijn machtig, de muziek magisch en het spel van supertalenten Liljeberg (Fucking Åmål) en Bodrov jr (Brother) naar behoren. Bear's Kiss had geniaal kunnen zijn als er meer harmonie uit sprak.

Le grand blanc de Lambaréné

1995 | Biografie

Kameroen​/​​Gabon​/​​Frankrijk 1995. Biografie van Bassek Ba Kobhio en Bassek Bas Kobhio. Met o.a. André Wilms, Marisa Berenson, Alex Descas, Elisabeth Bourgine en Magaly Berdy.

Het portret van Dr. Albert Schweitzer (Wilms) en zijn vrouw H[KA1]el[KA2]ene, die aan tuberculose leed en daaraan stierf. De film beslaat de periode van 1935 tot de onafhankelijkheid van Kameroen in 1960. Het verhaal wordt verteld door de ogen van een kleine jongen Koumba (als volwassene gespeeld door Descas), die grote bewondering heeft voor de grote blanke geneesheer. Schweitzer stuurt hem naar de stad om te studeren. Tijdens WO II is er een tekort aan geneesmiddelen en Schweitzer neemt zijn toevlucht tot geneeskrachtige kruiden van de traditionele Afrikaanse medicijnman. Als H[KA1]el[KA2]ene sterft, vindt de dokter met de snor en de tropenhelm troost bij een dorpsschone, Bissa (Berdy). Als de Nobelprijs verleend wordt aan Schweitzer, begint de Koumba het gezicht van de koloniale heersers te onderscheiden, waaraan ook de arts uit de Elzas niet ontkomt. Bij de onafhankelijkheid staan deze twee ideologisch tegenover elkaar. Schweitzer is vijf jaar later dood. Het interessante aan de biografische film is, dat hij door een Afrikaan gemaakt is en op locatie gedraaid werd. De spelprestaties zijn hoog, al werkt het gevoel voor details wat irriterend voor de kijker die een vlotte vertelling verwacht. Technisch is het allemaal best in orde. Het camerawerk is van Vincenzo Marano en het scenario werd geschreven door regisseur Ba Kobhio en Serge Lascar.

L'embellie

1995 | Romantiek, Komedie

Frankrijk 1995. Romantiek van Charlotte Silvera. Met o.a. Line Renaud, Jean-Pierre Cassel, Jackie Berroyer, Claude Evrard en Agnès Soral.

Renaud is zevenenzestig, maar ze leidt nog met kranige hand een groot cosmeticabedrijf, samen met haar kinderen Berroyer en Commelin, die echter weinig verantwoordelijk op zich nemen. Op een dag valt ze bewusteloos op straat. Ze wordt geholpen door de uiterst charmante Cassel. Ongerust raadpleegt ze haar dokter van wie ze verneemt dat ze een tumor heeft. Nu is ze wel verplicht haar activiteiten op een laag pitje te zetten. Als gezonden uit de hemel duikt dan Cassel weer op. Charmante, verfijnde komedie over liefde op latere leeftijd die nergens in de goedkope sentimentaliteit verzinkt. Dank zij het talent van de twee hoofdacteurs wordt de film een lust voor oog en oor, want de dialogen zijn gewoonweg sprankelend. Knap geschreven scenario van Henri Slotine en Silvera. Fotograaf van dienst was Dominique Le Rigoleur. Formaat 16/9. Stereo.

Gaffe Loulou !

1995 | Komedie, Drama, Misdaad

Frankrijk 1995. Komedie van Philippe Niang. Met o.a. Patrick Catalifo, Chick Ortega, Michel Jonasz, Yvon Back en Thiam.

Als kind werd Loulou (Ortega) blind toen hij samen met zijn broer G[KA1]erard (Catalifo) een zelf in elkaar geknutselde raket wou afvuren. Twintig jaar later bevinden beide broers, die nog steeds onafscheidelijk zijn, zich in de marginaliteit. Ze wonen in een oude caravan en komen aan de kost met de verkoop van illegaal geschoten eenden. Dan op een dag ontdekt Loulou dat hij een speciale gave heeft: hij kan geld opsporen aan de hand van de geur. G[KA1]erard vat onmiddellijk een plannetje op: Loulou zal als pianostemmer zijn diensten aanbieden in de plaatselijke abdij en er het geld stelen. Wie zou er nu een blinde verdenken? Het plan lukt, maar commissaris Ventura (Jonasz), die zich in de zaak vastbijt, is een intelligente doordrijver. Eindelijk eens een warmmenselijke film waarin een gehandicapte niet als een meelijwekkende sukkel wordt uitgebeeld, maar als een geslepen (en sympathieke) misdadiger. De prestatie die Ortega neerzet is subliem en loont alleen al de moeite om te kijken. Een ontroerend beeld van twee niet alledaagse broers, gebracht met een groot gevoel voor humor. Niang bedacht het verhaal en schreef het scenario samen met Claude Bonin. Fotografie is van Dominique Bouilleret.

Barrage sur l'Orénoque

1995 | Avonturenfilm, Drama

Venezuela​/​​Frankrijk 1995. Avonturenfilm van Juan Luis Buñuel. Met o.a. Elizabeth Bourgine, Georges Corraface, Catherine Jacob, Anne-Marie Pisani en Luna Sentz.

Na de plotselinge dood van haar echtgenoot aanvaardt Dominique Vallorie (Bourgine) de leiding over diens opdracht, een dam bouwen op de Orinoco in Venezuela, van hem over te nemen. Ter plaatse merkt ze al vlug dat het heel wat moeilijker zal gaan dan ze dacht. Niet enkel is de Amerikaanse concurrentie bijzonder sterk, maar bovendien voelt ze zich bedreigd. Was de dood van haar man wel degelijk een ongeval of was het moord? Er ontwikkeld zich een liefdesrelatie tussen haar en Pablo (Corraface) wanneer ze ontdekt dat ze zwanger is van haar overleden man. Een verhaal dat niet zou misstaan in een romantisch blad voor overrijpe bakvissen, maar dat schitterend (en met een gigantisch budget) in beeld gebracht werd. De acteurs leven zich goed in hun rol in maar worden tegengewerkt door het scenario van Patrick Meadeb, Margarita Cadenas en Georges Desmouceaux, naar een verhaal van Cadenas en Meadeb. Oogstrelende fotografie van Armand Marco. Oorspronkelijk uitgezonden in twee delen. Nicam Stereo.

Le juge est une femme : Dance avec la mort

1994 | Misdaad

Frankrijk 1994. Misdaad van Claude Grinberg. Met o.a. Florence Pernel, David Soul, Anouk Ferjac, Claire Keim en Victor Garriver.

Rechter Florence Larrieu (Pernel) maakt kennis met het knappe model Pauline Vivien (Keim), die schilderijen opkoopt in opdracht van oplichter Falconni (Dyrek). Pauline blijkt niet op de hoogte te zijn van Falconni`s slechte reputatie. Ze heeft net een Goya verworven, en haar vriend, de internationaal vermaarde kunsthandelaar Jerome Keaton (Soul), heeft de echtheid ervan bevestigd. Iets later wordt Pauline dood aangetroffen en is het schilderij spoorloos. Larrieu onderzoekt de zaak. Misdaadfilm die zich afspeelt in de Franse en de internationale kunstwereld. Het scenario van Michel Leviant en Sophie Deschamps is losjes gebaseerd op de roman L'inculpé van Noëlle Loriot, is eerder boeiend dan spannend en niet vrij van onwaarschijnlijkheden. De personages hebben weinig diepgang. Het camerawerk is van Serge Palatsi. Aflevering 2 van het eerste seizoen, nummer 2 van 32.

Petit

1993 | Komedie, Fantasy

Frankrijk 1993. Komedie van Patrick Volson. Met o.a. Stéphane Audran, Julien Gutierrez, Patrick Pineau, Jan Rouiller en Michel Bompoil.

Na een eerder woelige vrijgezellennacht ontwaakt Leo (Pineau) met de gedachte aan zijn huwelijk met Lucie (Villeneuve) en herinneringen aan zijn jeugdliefde Marianne. Tot zijn verstomming stelt hij vast dat hij terug in het lichaam van een tienjarige (Gutierrez) zit. Hij kan niet anders bedenken dan dat hij behekst werd door het exotische hoertje waarop zijn vrienden hem trakteerden. Terwijl de hele familie en zijn verloofde vergeefs wachten in de kerk tracht hij wanhopig zijn normale ouderdom terug te krijgen. Enkel zijn moeder Fran[KA10]coise (Audran) gelooft hem, evenals zijn beste vriend (Bompoil), die echter van de gelegenheid gebruik maakt om Lucie te versieren. Voorspelbare komedie van een volwassene die terug kind wordt, maar praat met een terminologie van een dertigjarige. Er zitten enkele leuke momenten in (vooral met moeder Audran), maar naar het einde toe worden alle registers van de sentimentaliteit opengetrokken. Corinne Atlas schreef het scenario en Jacques Boumendil stond achter de camera.

L'homme de la maison

1993 | Drama

Frankrijk 1993. Drama van Pierre Lary. Met o.a. Fabienne Babe, Philippe Volter, Jean-Philippe Écoffey, Stanislas Forlani en Thomas Salsmann.

Babe voedt haar zoontje al sinds zijn geboorte alleen op. Nu vindt ze echter dat het tijd is om een nieuw leven te beginnen, te meer daar ze de man van haar dromen heeft gevonden. Haar zoontje voelt zich echter bedrogen en gaat op zoek naar zijn echte vader. Houd de zakdoek binnen handbereik, want er wordt weer heel wat op de traanklieren gewerkt. De acteurs doen hun best om het allemaal geloofwaardig en teder te doen overkomen, en zelfs Lambert verschijnt even ten tonele. Huguette Debaissieux, Lary en Franck Bertrand waren verantwoordelijk voor deze opeenstapeling van clichés, die in beeld werd gebracht door Cyril Lathus. Alleen voor de liefhebbers.

Lethal Exposure

1992 | Thriller

Verenigde Staten 1992. Thriller van Kevin Connor. Met o.a. Ally Sheedy, François-Eric Gendron, Carmela Valente, Mac MacDonald en Patrick Floersheim.

Fotografe Sheedy is getuige van een moord op een man met handboeien om op het vliegveld van New York, JFK. Zij volgt een Franse agent naar Parijs, en komt erachter dat hij connecties had met een gangster die terecht staat in de lichtstad. Wat een avontuurlijke film had kunnen zijn, mist de levendigheid, is tam en heeft weinig betekenis.

Delicatessen

1991 | Komedie, Sciencefiction, Horror, Fantasy

Frankrijk 1991. Komedie van Marc Caro en Jean-Pierre Jeunet. Met o.a. Dominique Pinon, Marie-Laure Dougnac, Karin Viard, Jean-Claude Dreyfus en Rufus.

In zijn nieuwe appartement realiseert Louison (Pinon) zich te laat dat de huisbaas, tevens slager, niet te vertrouwen is. Tegen die tijd is hij al verliefd op de blinde slagersdochter. Inventief vormgegeven, surrealistische komedie met een parade van maffe personages. Jeunet, Caro en scenarist Gilles Adrien kregen voor Delicatessen Césars voor het beste debuut en beste script. Ze werkten in 1995 nog samen aan La cité des enfants perdus voordat Jeunet met Le fabuleux destin d'Amélie Poulain allerlei records in de Franse filmgeschiedenis brak.

Does This Mean We're Married?

1990 | Romantiek, Komedie

Verenigde Staten​/​​Frankrijk 1990. Romantiek van Carol Wiseman. Met o.a. Patsy Kensit, Stéphane Freiss, Mouss Diouf, Anne-Marie Pisani en Joseph Mimo.

Kensit is Amerikaanse, platzak, woont in Parijs en droomt van een toekomst als actrice. Er is maar één probleem: haar visum loopt af en dientengevolge moet ze terug naar huis. Ze knoeit met haar credit card om voldoende geld bij elkaar te krijgen om een papieren huwelijk aan te gaan zodat ze in het land mag blijven. Ze trouwt met de ambitieuze musicus Freiss, die ook een centje gebruiken kan. Na het huwelijk wil ze hem niet meer zien, maar het lot beslist er anders over. Schaamteloze imitatie van GREEN CARD, met dat verschil dat Wiseman geen Peter Weir is en dat het scenario van Grant Morris en Nancy Heikin-Pepin niet half zo geestig en ontroerend is als voorgaande. Kensit is de enige die de film levendig houdt, de rest speelt ondermaats. Wel geeft de film een betrekkelijk goed beeld van de mengelmoes aan rassen vertegenwoordigd in Parijs. Mooie fotografie van Yves Dahan.

Crime impuni

1990 | Thriller, Misdaad

Zwitserland​/​​Frankrijk​/​​Hongarije​/​​Duitsland 1990. Thriller van Peter Gardos. Met o.a. János Bán, Christian Vadim, Aniko Furt en Anne-Marie Pisani.

Vlak voor WO II worden in een Luiks armtierig familiepensionnetje twee studenten verliefd op de dochter van de hospita: een rijke Franse flierefluiter en een arme, Poolse jood. Laatstgenoemde verminkt uiteindelijk zijn rivaal met een pistoolschoten vlucht naar Amerika maar jaar spoort de Fransman hem bij toeval op, in een mijnstadje in Arizona, waar hij een hotel heeft gekocht: de Pool werkt er als portier. Sterke vertolkingen van Ban als arme student en van Christian Vadim (de zoon van Roger Vadim en Catherine Deneuve) als de jonge Fransman. Goede sfeerschepping maar als psychologisch drama veel te zwak. Naar de gelijknamige roman van Georges Simenon.

Le déjeuner de Sousceyrac

1989 | Komedie

Frankrijk 1989. Komedie van Lazare Iglesis. Met o.a. Hélène Vincent, Claude Brosset, Jean-Yves Berteloot, Christiane Jean en Bernard Freyd.

Op basis van de roman van Pierre Benoit (1886-1962), die opeens uit het niets tevoorschijn lijkt gehaald. De dialogen van Patrick Besson houden het origineel letterlijk aan, evenals de bittere zedenschets van de gegoede plattelandsbevolking van destijds. Overtuigend acteerwerk. De film heeft de Pierre Benoît-prijs van de Académie française verkregen.

Boris Godunov

1989 | Muziek

Spanje​/​​Joegoslavië​/​​Frankrijk 1989. Muziek van Andrzej Zulawski en André Zulawski. Met o.a. Ruggero Raimondi, Kenneth Riegel, Paul Plischka, Nicha Raitzin en Pavel Slaby.

Verfilming van de opera van Mussorgsky over het leven van de 17de eeuwse Russische tsaar Boris Godunov. De muziek werd opgenomen met het Washington Symphony Orchestra en verscheidene opera-sterren.