Georgi Georgiev: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Masjki vremena

1977 | Historische film

Bulgarije 1977. Historische film van Edward Zahariev. Met o.a. Grigor Vachkov, Marianna Dimitrova, Nikola Todev, Trayan Yankov en Georgi Georgiev.

Een letterlijke vertaling van de titel 'In mannelijke tijden'. Een vrouw, tegen haar zin uitgehuwelijkt, wordt gekidnapt door een beroeps-vrouwenrover om haar bij de toekomstige echtgenoot af te leveren. Het pakt echter anders uit. Deze derde film van Zahariev is de meest dramatische. Met mooie beelden en folkloristische elementen weet Zahariev een oude traditie te doen herleven, die het aanzien waard is.

Nai-dalgata noscht

1967 | Drama, Oorlogsfilm

Bulgarije 1967. Drama van Walo Radev. Met o.a. Georgi Kalojantschev, Newena Kokanowa, Iwan Bratanov, Georgi Georgiev en Viktor Rebentschuk.

Een opgejaagde Britse vlieger ten tijde van WO II verbergt zich in een nachttrein naar Sofia en wordt - na aanvankelijke aarzelingen - door de passagiers in bescherming genomen tegen de Duitsers en de Bulgaarse politie. Ondanks het redelijke spel is de film niet geslaagd door de stereotiepe uitbeelding van zowel de dramatische situatie als de personages.

The Intransigents

1964 | Oorlogsfilm

Bulgarije 1964. Oorlogsfilm van Yanko Yankov. Met o.a. Stefan Getsov, Yordan Matev, Grigor Vachkov, Banko Bankov en Doutshitsa Zhegarats.

Tijdens de laatste dagen van WO II vervoert een Bulgaars militair detachement bestaande uit trucks, ammunitie naar Joegoslavië. Hoe de mannen deze opdracht klaren temidden van de gevaren en risico's van een oorlog vormt de inhoud van de film.

The Black River

1964 | Romantiek

Bulgarije 1964. Romantiek van Zahari Zhandov. Met o.a. Georgi Georgiev, Georgetta Chakurova en Ivan Tonev.

De film speelt zich af in een houthakkerskamp, waar Donka, een verlegen dorpsmeisje op zoek gaat naar haar man. Deze was bij zijn vertrek twee jaar eerder houthakker; hij is haar vergeten. Op haar tocht ontmoet ze Dobri, een vrachtwagenchauffeur. Er ontstaat tussen hen een liefdesrelatie maar die loopt stuk op de taboes en vooroordelen van het conventionele normenstelsel. Een werkelijk prachtige film.