George Bossaers: geluid en art direction.
Er zijn 20 films gevonden.

Toen Tom hoorde dat hij dood was

1997 |

Nederland 1997. Jacco Groen. Met o.a. Dick van der Tooren, Jaap Hoogstra, George van Houts en Ed Bauwer.

Gordel van smaragd

1997 | Drama

Nederland 1997. Drama van Orlow Seunke. Met o.a. Piet Kamerman, José Rizal Manu, Bram van der Vlugt, Frans Tumbuan en Christine Hakim.

Zwarte sneeuw

1996 |

Nederland 1996. Maarten Treurniet. Met o.a. Tamar van den Dop, Ariane Schluter, Truus te Selle, Tom Jansen en Josse De Pauw.

Buiten het seizoen

1995 |

Nederland 1995. Vivian Pieters. Met o.a. Coby Stunnenberg, Wilke Durand, Ton Kuyl en Edda Barends.

Lucas van Hooven en Marianne Bekkers zijn al zestien jaar samen. Marianne is ongeneeslijk ziek en hoeft eigenlijk niet meer. Tijdens hun verblijf op een waddeneiland merkt Lucas dat Marianne haar medicijnen opspaart om in één keer een eind aan haar leven te maken. Dit leidt tot een conflict tussen de twee, waarna Lucas de beslissing neemt om er dan ook maar uit te stappen. Dat brengt Marianne in een groot dilemma, maar uiteindelijk accepteert ze de wens van Lucas. Dan ontmoeten zij de jonge zwangere Petra Steenman, die problemen heeft met haar veertien jaar oudere vriend en niet weet of ze het kind moet houden.

Oh Boy!

1991 | Komedie

Nederland 1991. Komedie van Orlow Seunke. Met o.a. Orlow Seunke, Kees van Kooten, Monique Smets, Steffen Kroon en Jim van der Woude.

Seunke zet zijn underdogtypetje Pim, van de tv, neer als Boy, een uitbater van een tankstation aan de rand van de woestijn waar hij concurrentie krijgt van Van Kooten als een zakenman met een gloednieuw station en met een dochter (Smets) waarop Seunke verliefd wordt. Gedraaid in de vorm van een film-in-de-film met Seunke als een onervaren en schuchter acteur, Van Kooten als een door de wol geverfde, hooghartige ster en Smets als de actrice waarop zowel Seunke als Van Kooten verliefd zijn. Hierdoor kan Seunke zijn ellende en frustraties als regisseur met filmproducenten kwijt. Een duidelijke hommage aan Buster Keaton, in de vorm van een kleine, frisse komische film met droomgevoelige humor.

Mevrouw Ten Kate en het beest in de mens

1991 |

Nederland 1991. Casper Verbrugge. Met o.a. René van 't Hof, Yff Blokker, Maja van den Broecke en Marjan Luif.

Seunke zet zijn underdogtypetje Pim, van de tv, neer als Boy, een uitbater van een tankstation aan de rand van de woestijn waar hij concurrentie krijgt van Van Kooten als een zakenman met een gloednieuw station en met een dochter (Smets) waarop Seunke verliefd wordt. Gedraaid in de vorm van een film-in-de-film met Seunke als een onervaren en schuchter acteur, Van Kooten als een door de wol geverfde, hooghartige ster en Smets als de actrice waarop zowel Seunke als Van Kooten verliefd zijn. Hierdoor kan Seunke zijn ellende en frustraties als regisseur met filmproducenten kwijt. Een duidelijke hommage aan Buster Keaton, in de vorm van een kleine, frisse komische film met droomgevoelige humor.

Lollie

1989 |

Nederland 1989. Tijs Tinbergen. Met o.a. Henk van Dammen, Joop Pieëte, Roel Krook en Gerard Thoolen.

Seunke zet zijn underdogtypetje Pim, van de tv, neer als Boy, een uitbater van een tankstation aan de rand van de woestijn waar hij concurrentie krijgt van Van Kooten als een zakenman met een gloednieuw station en met een dochter (Smets) waarop Seunke verliefd wordt. Gedraaid in de vorm van een film-in-de-film met Seunke als een onervaren en schuchter acteur, Van Kooten als een door de wol geverfde, hooghartige ster en Smets als de actrice waarop zowel Seunke als Van Kooten verliefd zijn. Hierdoor kan Seunke zijn ellende en frustraties als regisseur met filmproducenten kwijt. Een duidelijke hommage aan Buster Keaton, in de vorm van een kleine, frisse komische film met droomgevoelige humor.

Elcker

1989 |

Nederland 1989. Sander Francken. Met o.a. Marlies van Alcmaer, Cor Witschge, Piet Kamerman en Coen Flink.

Seunke zet zijn underdogtypetje Pim, van de tv, neer als Boy, een uitbater van een tankstation aan de rand van de woestijn waar hij concurrentie krijgt van Van Kooten als een zakenman met een gloednieuw station en met een dochter (Smets) waarop Seunke verliefd wordt. Gedraaid in de vorm van een film-in-de-film met Seunke als een onervaren en schuchter acteur, Van Kooten als een door de wol geverfde, hooghartige ster en Smets als de actrice waarop zowel Seunke als Van Kooten verliefd zijn. Hierdoor kan Seunke zijn ellende en frustraties als regisseur met filmproducenten kwijt. Een duidelijke hommage aan Buster Keaton, in de vorm van een kleine, frisse komische film met droomgevoelige humor.

Een Geschiedenis van de toekomst

1989 |

Nederland 1989. Hans Keller.

Seunke zet zijn underdogtypetje Pim, van de tv, neer als Boy, een uitbater van een tankstation aan de rand van de woestijn waar hij concurrentie krijgt van Van Kooten als een zakenman met een gloednieuw station en met een dochter (Smets) waarop Seunke verliefd wordt. Gedraaid in de vorm van een film-in-de-film met Seunke als een onervaren en schuchter acteur, Van Kooten als een door de wol geverfde, hooghartige ster en Smets als de actrice waarop zowel Seunke als Van Kooten verliefd zijn. Hierdoor kan Seunke zijn ellende en frustraties als regisseur met filmproducenten kwijt. Een duidelijke hommage aan Buster Keaton, in de vorm van een kleine, frisse komische film met droomgevoelige humor.

Vuurdoop

1988 |

Nederland 1988. Sander Francken. Met o.a. Wigbolt Kruyer, Freark Smink en Danny de Munk.

Seunke zet zijn underdogtypetje Pim, van de tv, neer als Boy, een uitbater van een tankstation aan de rand van de woestijn waar hij concurrentie krijgt van Van Kooten als een zakenman met een gloednieuw station en met een dochter (Smets) waarop Seunke verliefd wordt. Gedraaid in de vorm van een film-in-de-film met Seunke als een onervaren en schuchter acteur, Van Kooten als een door de wol geverfde, hooghartige ster en Smets als de actrice waarop zowel Seunke als Van Kooten verliefd zijn. Hierdoor kan Seunke zijn ellende en frustraties als regisseur met filmproducenten kwijt. Een duidelijke hommage aan Buster Keaton, in de vorm van een kleine, frisse komische film met droomgevoelige humor.

De stayer

1986 | Korte film, Komedie

Nederland 1986. Korte film van Bennie Roeters. Met o.a. Bartho Braat, Michiel Romeyn, Fiet Dekker, Piet Kamerman en Mira de Vries.

Seunke zet zijn underdogtypetje Pim, van de tv, neer als Boy, een uitbater van een tankstation aan de rand van de woestijn waar hij concurrentie krijgt van Van Kooten als een zakenman met een gloednieuw station en met een dochter (Smets) waarop Seunke verliefd wordt. Gedraaid in de vorm van een film-in-de-film met Seunke als een onervaren en schuchter acteur, Van Kooten als een door de wol geverfde, hooghartige ster en Smets als de actrice waarop zowel Seunke als Van Kooten verliefd zijn. Hierdoor kan Seunke zijn ellende en frustraties als regisseur met filmproducenten kwijt. Een duidelijke hommage aan Buster Keaton, in de vorm van een kleine, frisse komische film met droomgevoelige humor.

Pervola

1985 | Avonturenfilm, Drama

Nederland 1985. Avonturenfilm van Orlow Seunke. Met o.a. Gerard Thoolen, Bram van der Vlugt, Melle van Essen, Thom Hoffman en Jan-Willem Hees.

Twee broers die elkaar allang niet meer gezien hebben en eigenlijk elkaar niet kunnen luchten, trekken samen naar Pervola, een onooglijk plaatsje in het barre hoge noorden, om hun overleden vader daar te gaan begraven. Een in uiterst moeilijke omstandigheden gemaakt (de geluidsman vroor met zijn rechteroor vast aan z'n koptelefoon enzovoort) psychologisch drama, technisch opmerkelijk, uitstekend vertolkt maar bij momenten storend hoogdravend en verhalend niet altijd even vlot.

Gebroken spiegels

1984 | Thriller, Drama

Nederland 1984. Thriller van Marleen Gorris. Met o.a. Lineke Rijxman, Henriëtte Tol, Edda Barends, Johan Leysen en Marijke Veugelers.

Drama rond een Amsterdams bordeel met diverse krachten, van beginnende huisvrouwen tot geroutineerde oudgedienden. Gelijktijdig speelt een nog bleker relaas over een geketende vrouw en de prostituant die haar martelt. Filmmaker Marleen Gorris stelde niet teleur na haar debuut De stilte rond Christine M., de internationaal vermaarde artfilm waarin drie vrouwen een willekeurige man vermoorden. De vervolgstudie Gebroken spiegels werd een Hollandse thriller voor de argeloze kijker en een feministische pamfletfilm voor de geëngageerde toeschouwer. Een Nederlands hoogtepunt uit de productieve filmjaren tachtig.

Feest?

1984 |

Nederland 1984. Willeke van Ammelrooy. Met o.a. Loes van den Bogaert, Niels Croiset, Bas Uterwijk, Josien Uterwijk en Hans Croiset.

Drama rond een Amsterdams bordeel met diverse krachten, van beginnende huisvrouwen tot geroutineerde oudgedienden. Gelijktijdig speelt een nog bleker relaas over een geketende vrouw en de prostituant die haar martelt. Filmmaker Marleen Gorris stelde niet teleur na haar debuut De stilte rond Christine M., de internationaal vermaarde artfilm waarin drie vrouwen een willekeurige man vermoorden. De vervolgstudie Gebroken spiegels werd een Hollandse thriller voor de argeloze kijker en een feministische pamfletfilm voor de geëngageerde toeschouwer. Een Nederlands hoogtepunt uit de productieve filmjaren tachtig.

De Schorpioen

1984 | Drama, Thriller

Nederland 1984. Drama van Ben Verbong. Met o.a. Peter Tuinman, Monique van de Ven, Adrian Brine, Henk van Ulsen en Rima Melati.

Een vrachtrijder besteelt in 1956 zijn baas en slaat op de vlucht met het paspoort van iemand anders. Daardoor raakt hij verstrikt in de netten van een Nederlandse organisatie die tijdens de Indonesische Vrijheidsoorlog wapens geleverd heeft aan de opstandelingen. De poging om het verhaal van een identiteitscrisis te vervlechten met politieke onthullingen, is maar half gelukt. Sfeer, fotografie en acteren staan op hoog peil en doen denken aan de zwarte drama's van Chereau en Zulawski.

Een zaak van leven of dood

1983 |

Nederland 1983. George Schouten. Met o.a. Peter Faber, Carla Hardy, Derek de Lint, Henriëtte Tol en Gerard Cox.

Tegen de achtergrond van een internationaal marktonderzoekcongres wil Hans (Faber) weten wat er is gebeurd met Eefje (Hardy), de vrouw met wie hij trouwde voordat ze pleinvrees ontwikkelde. Zij kreeg vervolgens iets met zijn ex-collega, de manipulatieve Jack (De Lint). Die relatie stak niet zo fris in elkaar. Bewerking van de novelle Zonder dollen van Hans Vervoort uit 1974 wordt degelijk in beeld gebracht met goede acteurs. Regisseur Schouten legde zich daarna vooral toe op documentaires, waaronder eentje over wereldkampioen boksen Lucia Rijker.

Sprong naar de Liefde

1982 | Drama

Nederland 1982. Drama van Bas van der Lecq. Met o.a. Manouk van der Meulen, Ans van Haaster, Kees Prins en Thom Hoffman.

Een jongeman zegt zijn verloofde vaarwel en stort zich in de zelfkant van het Amsterdamse nacht- en seksleven. Een doffe tegenvaller van de vijfenvijftigjarige Van der Lecq die na veelbelovende korte films (o.a. in het vierluik ZWAARMOEDIGE VERHALEN) een erg onevenwichtig hoofdfilmdebuut aflevert, dat opvalt door abominabele dialogen.

Sabine

1981 | Drama

Nederland 1981. Drama van René van Nie. Met o.a. Rijk de Gooyer, Benthe Forrer, Mike Burstyn, Ben Vereen en Jerry Francis.

Een gescheiden vader (De Gooyer) wil eindelijk weleens zijn zestienjarige dochter (Forrer) - die hij nooit ziet - leren kennen en neemt haar mee op zakenreis naar Curaçao. De exotische sfeer doet de liefde van de tiener voor haar vader opbloeien, maar het duurt lang voordat hij het door heeft. Van Nie komt een heel eind in de behandeling van die relatie, maar doet te veel concessies om er een 'lekkere' film van te maken.

Rigor mortis

1981 | Komedie

Nederland 1981. Komedie van Dick Maas. Met o.a. Olga Zuiderhoek, Michiel Kerbosch, Wim T. Schippers, Helmert Woudenberg en Leen Jongewaard.

Om hun plattelandsherberg meer klandizie te bezorgen, hebben Karel en Truus een stunt bedacht. Karel zal het record levend- begraven-liggen verbeteren. Pas na 124 dagen melden zich de media: een tv-ploeg met alleen aandacht voor Truus. Zwarte humor in een origineel verhaal: kenmerkend voor Maas, die het vak nog niet beheerst zoals later in DE LIFT.

Nestwarmte

1981 |

1981. Thijs Chanowski.

Om hun plattelandsherberg meer klandizie te bezorgen, hebben Karel en Truus een stunt bedacht. Karel zal het record levend- begraven-liggen verbeteren. Pas na 124 dagen melden zich de media: een tv-ploeg met alleen aandacht voor Truus. Zwarte humor in een origineel verhaal: kenmerkend voor Maas, die het vak nog niet beheerst zoals later in DE LIFT.