Hans Klering: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Das Pferdenmädchen

1978 | Familiefilm

Oost Duitsland 1978. Familiefilm van Egon Schlegel. Met o.a. Märtke Wellm, Wolfgang Winkler, Annette Roth, Hans Klering en Ilse Voigt.

Irka`s (Wellm) beste vriendin is het voormalig renpaard Raya; ooit een favoriet, maar tegenwoordig kan zij niet meer deelnemen aan een race. Het lijkt alsof Raya ziek wordt - althans dat geloven Irka en haar vader - maar Raya krijgt een veulen. Irka is natuurlijk in de wolken. De stal is te klein, want er is maar plaats voor één paard; dus moet een van de paarden weg. Een geweldig dilemma. Dé film voor jonge paarden-idolaten. Margot Beichler bewerkte een verhaal van Alfred Wellm tot scenario en de plaatjes zijn van Wolfgang Braumann. Wie dacht dat de DDR een klassenloze maatschappij was, had het mis.

Geschwister

1975 | Familiefilm

Oost Duitsland 1975. Familiefilm van Wolfgang Hübner. Met o.a. Walfriede Schmitt, Dietmar Richter-Reineck, Hans Klering, Stefan Naujokat en Marijam Agischewa.

Onschuldig verhaaltje over twee volwassenen, die beiden kinderen hebben en besluiten te gaan trouwen. Hun pupillen zijn het er niet mee eens, maar een avontuurlijke vakantie brengt de telgjes op andere gedachten. Braaf gedoe, netjes gespeeld, dat riekt naar de dubbele moraal van Honecker, de DDR-dictator, die het klaarspeelde om Oost- en Westduitse families heel wat decennia achtereen uit elkaar te houden. Het scenario is van Hans-Jürgen Stock en het camerawerk is van Eberhard Borckmann.

Das Kaninchen bin ich

1965 | Drama

Oost Duitsland 1965. Drama van Kurt Maetzig. Met o.a. Angelika Waller, Alfred Müller, Irma Münch, Ilse Voigt en Wolfgang Winkler.

Na vijfentwintig jaar op de plank te hebben gelegen wegens verraad aan de communistische partij ging de film onopgemerkt in premi[KA2]ere op het filmfestival van Berlijn. De handeling betreft een ouderloos jong stel mensen, broer en zus. Hij zit in de gevangenis vanwege staatsondermijnende activiteiten waardoor zij geen carri[KA2]ere kan maken. Als zuslief een verhouding begint met de scrupuleuze rechter die broerlief veroordeelde, komt ze toch niet verder, terwijl de rechter voortgaat de maatschappelijke ladder te beklimmen. Om ook zijn carri[KA2]ere niet in het geding te laten komen betuigde regisseur Maetzig (wellicht weinig principieel) openlijk spijt over zijn film. Gebaseerd op het boek van Manfred Bieler (die ook het scenario schreef) Maria Morzeck oder das Kaninchen bin ich.

Leuchtfeuer

1954 | Drama

Zweden​/​​Oost Duitsland 1954. Drama van Wolfgang Staudte. Met o.a. Leonhard Ritter, Horst Naumann, Jochen Thomas, Friedrich Gnaß en Hans Klering.

De bewoners van een eenzaam en verafgelegen eilandje in de Atlantische Oceaan bevinden zich in 1901 in een hachelijke situatie. De visserij waarvan ze leven, levert niets meer op en een accuut tekort aan voedsel ontstaat. Terwijl enkele bewoners de lange tocht ondernemen om op het vasteland hun schamele bezittingen tegen eten te ruilen, wordt de toestand op het eiland steeds nijpender.

Raduga

1944 | Oorlogsfilm

USSR 1944. Oorlogsfilm van Mark Donskoj. Met o.a. Natalia Uzjvi, Nina Alisova, Jelena Tjapkina, A. Doenaisky en Hans Klering.

Een eenvoudige boerenvrouw sluit zich uit patriottisme spontaan aan bij de partizanen in de Oekra[KA3]ine en wordt een moedig leider. Donskoj`s film onderscheidt zich van de vele in WOII gemaakte (vrouwen)partizanenfilms door de gebruikelijke schematisering achterwege te laten en de personages genuanceerder neer te zetten. De film werd in de USA en door de Italiaanse neorealisten positief ontvangen. Het scenario is van Wanda Wasilewska naar haar succesvolle gelijknamige roman. Weinig dialogen en veel zeggingskracht; deze film is Donskoj's beste. Speciale jury-prijs op het festival van Venetië.

Sjtsjors

1939 | Biografie

USSR 1939. Biografie van Alexander Dovzjenko. Met o.a. Jevgeni Samoilov, Ivan Skoeratov en Hans Klering.

De gedramatiseerde biografie over de legendarische 'Rode' commandant Sjtsjors in de Oekraïne tijdens de burgeroorlog is gemaakt op Stalins voorstel. Een indrukwekkende film met sterke slagveldscènes en de lyriek van het Oekraïnse landschap. Aan het scenario werd een jaar gewerkt en de opnamen duurden drie jaar vanwege de vele veranderingen die iedere mogelijke verwijzing naar het Oekraïns nationalisme moesten verwijderen.