Athina Papadimitriu: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Mesmer

1994 | Biografie, Drama

Canada​/​​Duitsland​/​​Verenigd Koninkrijk 1994. Biografie van Roger Spottiswoode. Met o.a. Alan Rickman, Amanda Ooms, Gillian Barge, Jan Rubes en David Hemblen.

Wenen 1770. Dr. Franz Anton Mesmer (Rickman) staat bij zijn collega`s niet erg hoog aangeschreven vanwege zijn theori[KA3]en over genezing door hypnose, magnetisme, fludium universales en andere onorthodoxe methoden. Men noemt hem een kwakzalver. Hij jaagt professor Stoerk (Rub[KA1]es) en dokter Ingenhausz (Hemblen) tegen zich in het harnas als hij blinde pianiste Maria Theresa Paradies (Ooms) in het openbaar helpt tijdens een aanval van epilepsie. Mesmer stelt de juiste diagnose: Maria Theresa's blindheid wordt veroorzaakt door haar onderdrukkende vader, die haar bovendien nog dwingt tot incest.

Oberst Redl

1985 | Drama, Historische film

Duitsland​/​​Hongarije​/​​Oostenrijk 1985. Drama van István Szabó. Met o.a. Klaus Maria Brandauer, Gudrun Landgrebe, Hans-Christian Blech, Armin Müller-Stahl en Jan Niklas.

Aan de hand van de opkomst en ondergang van Oberst Redl in de Oostenrijkse monarchie ten tijde van keizer Franz Josef behandelt de film het verband tussen het lot van het individu en de politieke gebeurtenissen. Een tweede fantastische hoofdrol van Brandauer. Tweede film in Szabó's trilogie, met MEPHISTO en HANUSSEN. Het scenario werd geschreven door regisseur Szabó en Péter Dobai. Het camerawerk is van Lajos Koltai.

Rontás és reménység

1981 | Drama

Hongarije 1981. Drama van Domokos Moldován. Met o.a. István Ferkovics, Jolán Jakab, Makula, Athina Papadimitriu, László Borbély en Blanka Lukács.

Een op ware feiten gebaseerd verhaal over een eenzame, religieuze oudere vrouw die zich door zigeuners laat wijsmaken dat zij `behekst` is, waardoor haar wens (een man en kinderen) niet in vervulling kan gaan. Tegen betaling kan 'de duivel' uitgedreven worden. Aanvankelijk levert dit geen succes op, maar op de lange duur blijkt de 'behandeling' toch effect te hebben. Het waarheidsgetrouwe scenario levert te weinig dramatische kracht. Het meest geslaagd is de sfeertekening van de 'seances.'