Regina Ziegler

Producer

Regina Ziegler is producer.
Er zijn 27 films gevonden.

Schutzlos

2009 | Drama

Duitsland 2009. Drama van René Heisig. Met o.a. Carolina Vera Squella, Mira Mazumdar, Matthias Brandt en Sara Kessling.

De uit Honduras afkomstige Maria woont illegaal in Duitsland en houdt zich met schoonmaakbaantjes staande. Wanneer ze hoort dat haar twee kinderen in Honduras door hun stiefmoeder mishandeld worden, laat ze ze zo snel mogelijk naar Duitsland komen. Wanneer ze op het punt staat te bezwijken aan de psychische druk, doet iemand haar een verrassend aanbod.

Kinder des Sturms

2009 |

Duitsland 2009. Miguel Alexandre. Met o.a. Hermann Beyer, Inga Birkenfeld en Maurice Engst.

Een 11-jarig meisje wordt in de zomer van 1946 tijdens de vlucht uit Polen gescheiden van haar familie. Pas vele jaren later krijgt het gezin een levensteken van het meisje.

Jenseits der Mauer

2009 | Drama

Duitsland 2009. Drama van Friedemann Fromm. Met o.a. Henriette Confurius, Herbert Knaup, Ulrike Krumbiegel, Katja Flint en Edgar Selge.

Als het echtpaar Molitor in 1974 de DDR probeert uit te vluchten worden ze gesnapt. Een lange gevangenisstraf is het gevolg, maar een alternatief wordt aangeboden: ze mogen zich alsnog in West-Duitsland vestigen als ze hun driejarige dochter Miriam in de DDR achterlaten. Vijftien jaar later heet Miriam inmiddels Rebecca en woont ze bij haar pleegouders in Leipzig, onwetend dat ze ooit geadopteerd is. Het zoveelste voor de Duitse televisie geproduceerde Wendedrama, maar dankzij uitstekend spel en degelijke regie oprecht aangrijpend.

Die Hochzeit meiner Töchter

2006 | Komedie

Duitsland 2006. Komedie van Thomas Jacob. Met o.a. Ruth-Maria Kubitschek, Susanna Simon, Tina Ruland, Marita Marschall en Gesine Cukrowski.

Vervolg op Wunschkinder und andere Zufälle (2003) over de belevenissen van een moeder en haar drie dochters. Eigenlijk is Hilde blij als haar drie volwassen dochters samen met hun partners intrekken in de ouderlijke villa. Het stoort haar echter dat de drie jonge vrouwen nog niet getrouwd zijn. Hilde bedenkt een plan om haar dochters voor het altaar te krijgen.

Die Frau im roten Kleid

2006 | Drama

Duitsland 2006. Drama van Thomas Jacob. Met o.a. Christiane Hörbiger, Katja Studt, Bernhard Schir, Petra Kelling en Peggy Champion.

Voormalige actrice wil de relatie met haar dochter verbeteren door een spetterend huwelijksfeest voor de jonge vrouw te organiseren. Maar een moord gooit roet in het eten.

Die Frau des Heimkehrers

2006 | Drama, Oorlogsfilm, Romantiek

Duitsland 2006. Drama van Gabi Kubach. Met o.a. Christine Neubauer, Timothy Peach, Martin Feifel, Eva-Maria Hagen en Pascal Andres.

Duitse soldaat vraagt kort voor hij in 1944 weer naar het Oostfront moet aan zijn vriend om voor zijn vrouw en zijn zoontje te zorgen. Als de soldaat gevangen genomen wordt en jaren later nog steeds vermist is, besluit de vrouw met die bewuste vriend te trouwen. Maar dan staat plotseling haar man weer op de stoep.

Wellen

2005 | Drama

Duitsland 2005. Drama van Vivian Naefe. Met o.a. Marie Bäumer, Matthias Habich, Kati Eyssen en Sunnyi Melles.

Over erotische intriges en uiteenlopende conflicten tussen een aantal adellijke personen in een klein vissersdorp aan de Oostzee aan de vooravond van WO I. Zomer 1913. Familie Von Buttlär brengt de vakantie aan de Oostzeekust door. Dochters Lolo en Nini en zoon Wedig raken al gauw in de ban van Alice, een vrouw die haar dertig jaar oudere echtgenoot heeft verlaten en nu samen met haar minnaar in een strandhuisje woont. Hoewel iedereen schande spreekt van Alice, kan ook Lolo's verloofde zijn bewondering voor Alice nauwelijks onder stoelen of banken steken.

Hengstparade

2005 | Drama

Duitsland 2005. Drama van Michael Kreindl. Met o.a. Christiane Hörbiger, Michael Mendl, Eva Herzig, Michael Roll en Daniela Ziegler.

Journaliste Hella trekt in opdracht van haar dochter Karin naar een manage waar ze Karins nieuwe vriend in de gaten moet houden. Hella slaagt er in de aantrekkelijke man bij te benen en wordt onderweg verliefd op de charmante Kurt. De rust wordt verstoord als de mede-eigenares van de manege wordt vermoord.

The Gallery

2003 | Korte film, Erotiek

Duitsland/Nederland 2003. Korte film van Jos Stelling. Met o.a. Gene Bervoets, Anouska Wink en Raymonde de Kuyper.

Een man valt ten prooi aan de verlangens van een jonge, bijzondere vrouw. Wanneer de vrouw zich begint uit te kleden en zich naar hem toe begeeft neemt het verhaal een eigen wending. Derde bijdrage van Stelling in de reeks Erotic Tales. Eerder maakte hij hiervoor De wachtkamer en The Gas Station.

Erotic Tales: The Summer of My Deflowering

2001 |

Duitsland/Verenigde Staten 2001. Susan Streitfeld. Met o.a. Beth Riesgraf en Martin Henderson.

Het scenario is van feministische regisseuse Streitfeld die in 1996 van zich liet spreken met de film FEMALE PERVERSIONS en bood wat de titel beloofde: de vonken vlogen er vanaf en vooral lesbische kijksters konden hun hartjes of harten ophalen. Ze kwalificeerde dus ruimschoots voor deze aflevering van nog net geen half uur. De twintig-jarige Megan (Riesgraf) die een elektronisch dagboek er op na houdt met behulp van de videocamera, wil haar onschuld verliezen. De gelukkige is de knappe student in de theologie Luke (Henderson) en de plaats is een Mexicaans motel dat Garden of Eden heet. In dit hotel zit een adder onder het gras: de appel van Eva, die niet geconsumeerd mag worden. De salsa mag wél gedanst worden. Een en al lekkermakerij. Dolby SR.

Erotic Tales: Can I Be Your Bratwurst, Please?

2001 | Fantasy

Duitsland 2001. Fantasy van Rosa von Praunheim. Met o.a. Jeff Stryker, Luzi Kryn, Karl-Heinz Teuber, Sirena Irwin en Selena Luna.

In deze aflevering van de ondeugende reeks laat de Duitse cultregisseur pornoster Jeff Stryker optreden als lekkere Jeff in een motel, waar iedereen die het wil en ervoor betaalt, genieten kan van de worst uit de titel. Terwijl de zaken floreren wil het dankbare en heus bejegende personeel Jeff fêteren op bratwurst maar Jeff is vegetariër! Deze aflevering is toch 'the odd man out' van Von Praunheim die koket probeert te zijn door zich het elan van PINK FLAMINGO'S regisseur John Waters aan te meten, maar Jeff is geen Divine! Het scenario is van regisseur Von Praunheim.

Der Verleger

2001 | Biografie

Duitsland 2001. Biografie van Bernd Böhlich. Met o.a. Heiner Lauterbach, Susanna Simon, Sylvester Groth, Anica Dobra en Jürgen Hentsch.

Wie na afloop van WO II in Duitsland een vergunning kon krijgen om een blad of een krant uit te geven, had in feite een `licentie` om geld te drukken, want de leeshonger van de massa was niet te stillen. Toen Axel Springer, de zoon van een tamelijk onfortuinlijke Hamburgse uitgever, aan de Britse autoriteiten een licentie vroeg om een radiogids uit te geven, kreeg hij die, omdat hij zijn toevlucht niet nam tot doorzichtige smoezen, waaruit zou moeten blijken, dat hij `altijd` tegen de nazi`s geweest was en dat hij het `slachtoffer` van hun terreur was, maar heel eerlijk vertelde dat het hem gelukt was om onder het fascisme zijn snor te drukken. Toen men hem vroeg of hij soms toch geen mensen vervolgd had onder druk van het regime, luidde het antwoord: vrouwen, om ze te veroveren! Daarop kreeg Axel Springer toestemming om te beginnen met de radiogids [KL]H[KA3]or Zu[KLE] dat nog steeds tot de koplopers van de Duitse rtv-gidsen gerekend mag worden. Wat later vroeg hij de licentie om een krant uit te geven - die kreeg hij en zo verscheen het [KL]Hamburger Abendblatt[KLE]. Hij kreeg in 1950 de kans om [KL]Die Welt[KLE], een prestigieus weekblad dat hij voor de Engelsen drukte, over te nemen toen de Britten vonden dat het niet meer opportuun was voor hen als bezettingsmacht, om het uit te geven en daarmee opinie te vormen. De grootste coup van Springer was de uitgave van [KL]Bild[KLE], gemodelleerd door de Engelsen naar de [KL]Daily Mirror[KLE]. Tot op heden is het de grootste krant van Duitsland met een oplage die de Engelse [KL]Mirror[KLE] sterk overtreft. Axel toonde zich meer een tycoon dan een journalist en slaagde erin om in relatief korte tijd een groot media-imperium op te bouwen. Springer bemoeide zich altijd met de signatuur van zijn uitgaven, iets wat veel kwaad bloed zette bij zijn hoofdredacteuren, omdat hij hen zo verplichtte om zijn politieke opvattingen te ventileren. Axel had een vooruitziende blik: hij zag de geldsanering aankomen, maakte zich sterk voor de Duitse hereniging en bevorderde de verzoening met Isra[KA3]el en maakte zich sterk voor vergoedingen aan joden, inclusief forse schenkingen van hemzelf. Als mens was Axel een onverbeterlijke rokkenjager, een egotripper en een harteloze tiran, vooral voor zijn zoon Axel junior, die zelfmoord pleegde. Springers bemoeienis en kritiek op de Beweging van 68 bezorgde hem de reputatie reactionair te zijn omdat hij de `oude` waarden verdedigde. Het is natuurlijk onmogelijk om in een lange tv-film van drie uur het turbulente en interessante leven van Axel Caesar Springer (Lauterbach) accuraat weer te geven. Terwijl men in Lauterbach de ideale figuur gevonden heeft, concentreert het scenario van Paul Hengge, naar de biografie [KL]Der Fall Axel Springer[KLE] van Michael J[KA3]urgs en de bewerking tot draaiboek voor de film van regisseur B[KA3]ohlich zich op een periode van 35 jaar, zijn derde vrouw Luise (Simon), zijn vierde echtgenote Monika (Dobra), zijn jonge levensgezellin in de laatse jaren Angela (Martinek) en in mindere mate op Gisela (Blacher), zijn tweede gade en moeder van zijn zoon Axel junior (Schwering- Sohney). Als belangrijkste personen uit Springers directe omgeving worden opgevoerd Christian Kracht (Groth), die procuratie had om zaken af te wikkelen, Hans Zehrer (Hentsch) die jarenlang hoofdredacteur van [KL]Die Welt[KLE] was en Franz Radtke (Rudolph), een goede vriend van Springer. Stuk voor stuk competente spelers die de hoofdrol Lauterbach voortreffelijk ondersteunen. Lauterbach zet Springer neer als een bezeten personage, die heel monomaan kan zijn en tenslotte niet met zijn zoon overweg kon. Er werd gedraaid in Duitsland, op het eiland Sylt (waar Springer een huis had), in Moskou (omdat hij bij Nikita Chroetsjov de Duitse hereniging bepleitte) en op Patmos, waar Springer ging mediteren en dat tevens door moest gaan voor Isra[KA3]el (omdat Springer een gigantische schenking deed aan het Nationale Museum in Jerusalem en het filmen in Israël te riskant gevonden werd). Een boeiend stukje geschiedenis over opinievorming in Europa door middel van kranten en tijdschriften en slechts een tipje opgelicht van de sluier, die de persoonlijkheid van een machtig en mystiek mens bedekte. Springers karakter had veel onsympathieke kanten en hij verwisselde als mens met een weinig positieve balans het tijdelijke met het eeuwige. Wie heel erg geïnteresseerd in de geschiedenis van de Europese printmedia vindt deze lange tv- film niet genoeg. Wordt meestal uitgezonden in twee delen. Het camerawerk is van Eberhard Geick.

The Gas Station

2000 | Korte film, Erotiek

Duitsland 2000. Korte film van Jos Stelling. Met o.a. Ellen ten Damme, Gene Bervoets en Martijn Bosman.

Humoristische film zonder dialoog uit de serie Erotic Tales. Een man veroorzaakt een botsinkje, en de vrouw tegen wie hij opbotst, reageert af op zijn auto. Dat laat hij niet op zich zitten.

Nur ein toter Mann ist ein guter Mann

1999 | Komedie

Duitsland 1999. Komedie van Wolf Gremm. Met o.a. Thekla Carola Wied, Dieter Mann, Rolf Becker, Lambert Hamel en Franziska Bronnen.

Tijdens hun stormachtige huwelijk heeft Walter Winkler (Mann) het zijn vrouw Ursula (Wied) niet gemakkelijk gemaakt; ze moest hem bij zijn waaghalzerij volgen. Zijn grove optreden werd niet haar, maar hem fataal. Walter die een onderneming heeft in verpakkingen, was aan zijn centen gekomen door zijn bankier te chanteren met de hulp van dure call-girl Elisabeth Stein (Ruland). Ursula bloeit op nadat Walter onder de groene zoden ligt. Ze is nu de baas over het bedrijf, dat door toedoen van Walters grootste concurrent Willi Wontura (Hamel) failliet dreigt te gaan. Willi laat geen streek ongemoeid. Als Ursula ook met afpersing bedreigd wordt vanwege de onnatuurlijke dood van de opdringerige pianostemmer Schwarzenberg (Terne) en minnaar Reinhard Ehler (goed voor in bed, maar niet voor de zaak), krijgt zij onverwacht hulp van Elisabeth. De dames staan hun mannetje, maar geloven in de finale dat de uitspraak uit de titel, hen tenslotte niet van nut is, want zonder vent is er ook niks aan. 'Kerels', zo vinden zij, 'verdienen op zijn minst één kans'. De satirische roman van Gaby Hauptmann is beslist origineel, al mag je haar wellicht wat eenzijdigheid verwijten. De rolverdeling, zowel het sterke als het zwakke geslacht, zette onder de vaardige regie van Gremm die ook de roman bewerkte, zijn beste beentje voor. Vakkundig camerawerk, inclusief mooie opnames tijdens ruig weer voor de Mallorcaanse kust van Carl. F. Koschnik.

Männer und andere Katastrophen

1999 | Romantiek, Komedie

Duitsland 1999. Romantiek van Ulli Baumann. Met o.a. Heike Makatsch, Dominic Raacke, Ulrike Folkerts, Irm Hermann en Steffen Wink.

Linkse studente heeft zoveel pech in haar leven - zij raakt haar baan én haar vriend kwijt - dat zij niet merkt dat haar buurman smoorverliefd op haar is.

Männer sind wie Schokolade

1999 | Drama

Duitsland 1999. Drama van Uwe Wilhelm. Met o.a. Jennifer Nitsch, Max Tidof, Stefan Jürgens, Peter Sattmann en Monika Hansen.

Om kijkers te stelen van de immens populaire tv-films naar de formule van de novellen van Rosamunde Pilcher wilde de ARD eigentijdse damesverhalen gaan produceren met een goede afloop in een reeks die ze [KL]Lauter tolle Frauen[KLE] noemde. En inderdaad het is veel minder eenheidsworst dan de voornoemde ZDF- reeks, maar of de kijksters van hun dieet af willen, valt nog te bezien. Binnen voornoemd kader volgen zes films met een aantrekkelijke rolverdeling en onderling in kwaliteit verschillende vertellingen. De eerste tv-film gaat over de 35- jarige ongetrouwde Linda Lano (Nitsch), die als art-director op een reclamebureau werkt - dat is `tegenwoordig` een opwindend beroep; vijftig jaar geleden was men (vrouwelijk) fotograaf. Ze moet een reclamecampagne ontwikkelen voor luierkoning Mike Badon (Tidof), die in haar ogen een verschrikkelijke arrogante kwal is. Ze laat zich leiden door haar emoties door te snieren over luiers, die gaan bellen als ze vol zijn. Ze brengt daarbij het bureau op de rand van de afgrond, maar ze eindigt als bruid van Mike - dus eind goed, al goed. Naar de gelijknamige roman van Tina Grube, die door Christina Kallas (Rosamunde ervaring!) en regisseur Wilhelm (zelf een scenarioschrijver met een lange carrière) tot scenario werd bewerkt. Het camerawerk van Arthur W. Ahrweiler is goed. Dames laat u door deze eerste film maar eens lekker verrassen; ga er voor zitten, want Nitsch en Tidof zijn aantrekkelijke spelers, die voorteffelijk worden ondersteund.

Kimono

1999 |

Duitsland 1999. Hal Hartley. Met o.a. Yun Shen, Valerie Celis, Wang Fu-ling en Miho Nikaido.

Om kijkers te stelen van de immens populaire tv-films naar de formule van de novellen van Rosamunde Pilcher wilde de ARD eigentijdse damesverhalen gaan produceren met een goede afloop in een reeks die ze [KL]Lauter tolle Frauen[KLE] noemde. En inderdaad het is veel minder eenheidsworst dan de voornoemde ZDF- reeks, maar of de kijksters van hun dieet af willen, valt nog te bezien. Binnen voornoemd kader volgen zes films met een aantrekkelijke rolverdeling en onderling in kwaliteit verschillende vertellingen. De eerste tv-film gaat over de 35- jarige ongetrouwde Linda Lano (Nitsch), die als art-director op een reclamebureau werkt - dat is `tegenwoordig` een opwindend beroep; vijftig jaar geleden was men (vrouwelijk) fotograaf. Ze moet een reclamecampagne ontwikkelen voor luierkoning Mike Badon (Tidof), die in haar ogen een verschrikkelijke arrogante kwal is. Ze laat zich leiden door haar emoties door te snieren over luiers, die gaan bellen als ze vol zijn. Ze brengt daarbij het bureau op de rand van de afgrond, maar ze eindigt als bruid van Mike - dus eind goed, al goed. Naar de gelijknamige roman van Tina Grube, die door Christina Kallas (Rosamunde ervaring!) en regisseur Wilhelm (zelf een scenarioschrijver met een lange carrière) tot scenario werd bewerkt. Het camerawerk van Arthur W. Ahrweiler is goed. Dames laat u door deze eerste film maar eens lekker verrassen; ga er voor zitten, want Nitsch en Tidof zijn aantrekkelijke spelers, die voorteffelijk worden ondersteund.

Die Häupter meiner Lieben

1999 | Komedie

Duitsland/Italië 1999. Komedie van Hans-Günther Bücking. Met o.a. Heike Makatsch, Christiane Paul, Andrea Eckert, Helmut Berger en Marquard Bohm.

Twee vrouwen die sinds hun schooltijd onafscheidelijk zijn, hebben genoeg van hun echtgenoten en besluiten de mannen uit de weg te ruimen.

Die unerwünschte Zeugin

1997 | Drama

Duitsland 1997. Drama van Maria Theresia Wagner. Met o.a. Judith Kernke, Marcus Mittermeier, Christine Neubauer, Veronika Fitz en Fred Stillkrauth.

In het Beierse Otterkam dondert Lorenz Kogel van de bouwsteigers om niet meer op te staan. Lorenz was een ontrouwe rakker en het huwelijk met Betty Bernreitner (Kent) was niks, waardoor zij aan de drank raakte. Bovendien was Lorenz ongeliefd, want als projectontwikkelaar vond men hem een landschapsvervuiler. Er wordt geroddeld dat zijn val geen ongeluk zou zijn en dit smerige gerucht zou verspreid zijn door Anna Nennhuber (Kretschmer), een jonge vrouw, die er als een punker uitziet. De machtige familie Bernreitner onder aanvoering van matriarch Rosa (Fitz), die het meeste land bezit, heeft het niet begrepen op Anna, want ze beschouwen haar als een vreemde pottenkijkster. De wufte en wereldse Franziska Walponer (Neubauer) die een schoonheidssalon heeft, neemt het op voor Anna en transformeert haar tot een bekoorlijke, aantrekkelijke jonge vrouw, waarop Bernreitner-kleinzoon Thomas Kogel prompt verliefd wordt. Als dat tijdens een zomerfeest in de openbaarheid komt, gaat er een beerput open. Pure heimatfilm voor de thuisbuis in bioscooptraditie met behoorlijke spelprestaties en mooie landschapopnames van James Jacobs. Het scenario is van Ines Cording. Liefhebbers kunnen zich voor de tv nestelen en genieten. Genrehaters, scheer u weg.

Erotic Tales: Vrooom Vroom Vroooom

1995 | Fantasy, Horror

Duitsland/Verenigde Staten 1995. Fantasy van Melvin Van Peebles. Met o.a. Richard Barboza, Laura Lane, Dewar Zazee, Kim Smith en William (Spaceman) Patterson.

Loser Leroy (Barboza) werkt in een garage, maar leeft vooral voor de dansavondjes en zijn glanzende motorfiets. Als hij een oud vrouwtje uit een benarde situatie redt, mag hij van haar één wens doen omdat ze over voodoo-macht beschikt. Hij wil dat zijn motor een willige, beeldschone naakte vrouw wordt, als hij door de nacht raast. Het seks- en discosfeertje rond 1995 is raak, maar het scenario van schrijver/regisseur/componist/producent Van Peebles is te mager omdat het op slechts één vondst is gebaseerd; óók voor een korte film is dat te weinig. Het camerawerk is van Igor Sunara en computeranimatie is van door Syzygy Digital Cinema. Gefilmd in 1993.

Erotic Tales: The Cloud Door

1995 | Fantasy

India/Duitsland 1995. Fantasy van Mani Kaul. Met o.a. Anu Arya Aggarwal, Murad Ali, Vasudeva Bhait, Shashi en Yusef Khurram.

Een kleine papegaai, die alles weet over het liefdesspel, speelt de cupido tussen de beeldschone prinses Kurangi (Aggarwal) en Ratnasen (Ali), een jongeman, die hopeloos verliefd op haar is, maar zij ziet hem niet staan. Als de vogel uitvliegt en gevangen wordt genomen door een vogelaar, laat Ratnasen hem ontsnappen op voorwaarde dat de papagaai hem in contact brengt met Kurangi. Het stel voelt veel voor elkaar, maar hij is in haar wereld inderdaad onzichtbaar. De mythe van de liefde tussen arm en rijk wordt dichterlijk gebracht aan de hand van een traag en statisch scenario vol raadselachtige symboliek, waarin regisseur Kaul over de onmogelijke liefde vertelt, terwijl de vogel voor een komische noot zorgt. Naar de vertelling Avimaraka van Bhasa en Padmavat van Jayasi. Deze film brengt de primeur, dat hij voor het eerst in de Indische filmgeschiedenis naakte vrouwen toont, die onder water gefilmd zijn. De mooie, sensuele Aggarwal mag met de allergrootste eer strijken. Het camerawerk is van Anil Mehta.

De wachtkamer

1995 | Korte film, Erotiek

Nederland/Duitsland 1995. Korte film van Jos Stelling. Met o.a. Gene Bervoets, Bianca Koedam en Annet Malherbe.

Erotisch getinte film gesitueerd in de wachtkamer van een station. Terwijl zijn echtgenote koffie haalt, bekijkt een man op provocerende wijze enkele vrouwen. Eén van hen beantwoordt zijn brutale blikken en leert hem een lesje dat hij niet snel zal vergeten.

Erotic Tales: Touch Me

1994 | Romantiek

Australië/Duitsland 1994. Romantiek van Paul Cox. Met o.a. Gosia Dobrowolska, Claudia Karvan, Chris Haywood, Barry Otto en David Field.

Kunstenares Sarah (Dobrowolska) en Christine (Karvan) zijn goede vriendinnen. Sarah heeft een atelier, waar Christine als naaktmodel poseert voor Sarah's leerlingen. Christine heeft echter relatieproblemen met haar primitief ingestelde partner. Om haar tot zichzelf te laten komen nodigt Sarah haar uit voor een weekend in haar buitenhuis. Ze voelen veel voor elkaar en missen geen gelegenheid om elkaar eventjes aan te raken, maar ze durven geen van beiden voor hun gevoelens uit te komen. Gevoelig, poëtisch portret van een prille, ontluikende lesbische liefde. Het contrast tussen het jachtige van de grote stad en de rust van het land wordt in het oog springend verwerkt. Hoewel cerebraal, homo-erotisch en veel vrouwelijk naakt, onevenwichtig en dolend, maar dan toch heel intrigerend. Het scenario is van regisseur Cox, Barry Dickins en Margot Wilbierd. Het camerawerk is van Nino Martinetti. Gefilmd in 1993 en werd een jaar later gepresenteerd op het filmfestival van Cannes met THE CLOUD DOOR van Mani Kaul, WET van Bob Rafelseon en THE DUTCH MASTER van Susan Seidelman.

Erotic Tales

1994 | Komedie

Duitsland 1994. Komedie van

Op initiatief van de 49-jarige Duitse producente Regina Ziegler werden een twaalftal (in 2003 was het aantal gegroeid tot dertig) internationaal befaamde regisseurs (onder andere Bob Rafelson, Ken Russell, Susan Seidelman, Melvin Van Peebles, Cinzia TH Torini, Nicolas Roeg, Janusz Majewski, Dito Tsintsadze, Fridrik Thor Fridrikson, Bernd Heiber, Jos Stelling, Amos Kollek e.v.a.) aangezocht om een erotisch getinte film te maken, telkens van ongeveer een half uur. Ze kregen volledige artistieke vrijheid en mochten binnen het hen gegeven budget hun fantasie de vrije loop laten. Het werd een interessant palet van korte films die zowel apart getoond kunnen worden als in clusters van drie of meer. Hoewel Duitse regionale omroep WDR co-producent was, werden de films gedraaid met de mogelijkheid hen eveneens in de bioscoop te tonen. Ze gingen in première op festivals en Regine Ziegler werd voortaan als producente in Amerika serieus genomen. De uiteenlopende thema's - even verschillend als het aantal mensen en nationaliteiten - geven een panorama van wat mogelijk is met erotische onderwerpen, zonder de paden van de porno op te gaan. De films, die een zeker niveau hebben en soms sofisticated zijn, bewijzen dat erotiek en poëzie best hand in hand kunnen gaan.

Rosa Luxemburg

1986 | Biografie, Historische film, Drama

Duitsland/Servië en Montenegro 1986. Biografie van Margarethe von Trotta. Met o.a. Barbara Sukowa, Otto Sander, Doris Schade en Adelheid Arndt.

Margarethe von Trotta (Die Bleierne Zeit, Hannah Ahrendt), toont in deze biopic het leven van de Pools-Duitse marxistische filosofe Rosa Luxemburg, vanaf het begin van haar politiek activisme tot ze in 1919 werd vermoord. Von Trotta baseerde haar script grotendeels op werk van Luxemburg zelf, dus de ideeën van de politica, die ze in de aanloop naar WO I deelde met mensen als Karl Liebknecht, komen ruimschoots aan bod. Sukowa kreeg in Cannes de prijs voor beste actrice voor haar fraaie titelrol.

Kamikaze '89

1982 | Thriller

Duitsland 1982. Thriller van Wolf Gremm. Met o.a. Rainer Werner Fassbinder, Günther Kaufmann, Boy Gobert, Arnold Marquis en Richy Müller.

De inspecteur van politie Fassbinder (zijn laatste filmrol) probeert een geplande bomaanslag te verijdelen. Gesitueerd in een futuristisch Duitsland. Een spannende, hoewel bij vlagen verwarrende thriller, gebaseerd op het boek van Per Wahlöö, door Gremm en Robert Katz tot scenario bewerkt. Het camerawerk is van Xaver Schwarzenberger.

Sommergäste

1976 | Historische film, Drama

Duitsland 1976. Historische film van Peter Stein en Peter Stein (II). Met o.a. Ilse Ritter, Edith Clever, Wolf Redl, Eberhard Feik en Michael König.

Prachtig camerawerk van Michael Ballhaus en schitterende ensceneringen van Maxim Gorki`s toneelstuk over een groepje welgestelde Russen die in hun datsja (zomerhuis) de geruchten over de komende revolutie met muziek en poëzie van zich af proberen te schudden. Een glansrol van Ganz, maar ook van Clever. Naar een perfect scenario van Botho Strauß.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Regina Ziegler op televisie komt.

Reageer