Barbara Gibbs: productie.
Er zijn 6 films gevonden.

Two Mothers

2013 | Drama

Frankrijk​/​​Australië 2013. Drama van Anne Fontaine. Met o.a. Robin Wright, Naomi Watts, Xavier Samuel, Ben Mendelsohn en James Frecheville.

Slim, gewaagd en verrassend teder is deze adaptatie van Doris Lessings korte verhaal The Grandmothers, over twee hartsvriendinnen (Watts en Right) die een verhouding krijgen met elkaars volwassen zonen. Het prikkelende Two Mothers velt geen moreel oordeel, maar voert de spanning op door vragen te stellen. Is life just a bowl of cherries waaruit je kunt pakken zonder de prijs te betalen, zoals een paar keer te horen is in George Gershwins beroemde nummer?

Heartbreak Kid

1993 | Romantiek, Drama

Australië 1993. Romantiek van Michael Jenkins en Michael Jenning. Met o.a. Claudia Karvan, Alex Dimitriades, Nick Lathouris, Steve Bastoni en Doris Younane.

Het verhaal van een verboden liefde tussen de zeventien- jarige Dimitriades en zijn 22-jarige lerares Karvan, die verloofd is met een advocaat. Dimitriades is haar leerling die een groot liefhebber van football is, en een schoolteam wil vormen. Karvan ondersteunt hem daarbij, en dat respecteert hij enorm. Hij wordt verliefd op haar, en zij kan zijn avances niet meer weerstaan. Hij haalt haar uit de strakke opvoeding van de Griekse traditie. Haar verloofde komt erachter, en zij moet nu kiezen. Scenario van Richard Barrett en regisseur Jenkins. Het camerawerk is van Nino Gaetano Martinetti.

Hammers Over the Anvil

1991 | Drama, Familiefilm

Australië 1991. Drama van Ann Turner. Met o.a. Charlotte Rampling, Russell Crowe, Alexander Outhred, Frankie J. Holden en Jake Frost.

Deze film speelt in de zomer (van 1910), waarin de veertien- jarige Alan Marshall (Outhred) de eerste schreden zet op de moeizame weg naar de volwassenheid. Vanwege een kinderverlamming loopt hij op krukken. Zijn moeder is gestorven toen hij nog klein was. Hij woont in de Australische outback met zijn vader, die een winkel heeft. Zijn idool is de ruige, ijzersterke East Driscoll (Crowe) een man, die wilde paarden temt en buiten de gemeenschap leeft. Dan komen Grace McAlister (Rampling) en haar man (Lee) in het dorp wonen. Ze hebben veel land. Grace is een chique, rijpe Engelse dame van aristocratische afkomst. Ze is aardig tegen Alan, die een zwak voor haar krijgt. Dan treffen Grace en East zich, aanvankelijk over het huren van een dekhengst, maar later steeds veelvuldiger en Alan observeert hen als ze de liefde bedrijven in een schuur. Hij houdt uit piëteit voor beiden stijf zijn mond. Toch komt McAlister erachter tijdens het jaarlijkse dansfeest. Het komt tot een uitbarsting als Grace weigert met East het feest te verlaten. East voelt zich vernederd en bedrinkt zich. Als hij terugrijdt krijgt hij een ongeluk en wordt de volgende morgen door Alan gevonden, die ervoor zorgt dat hij in het ziekenhuis terecht komt. De gevolgen voor East zijn verschrikkelijk: hij houdt een blijvend hersenletsel over, maar Grace neemt haar verantwoording op zich. Ze gaat met East terug naar Engeland, terwijl Alan de held van het dorp is vanwege zijn reddingsactie. Het scenario van Peter Hepworth en Ann Turner naar een autobiografisch verhaal van Alan Marshall die in 1984 overleed, is nogal sentimenteel. Omdat het ingedeeld is in episoden, verloopt de vertelling nogal springerig. De spelprestaties zijn middelmatig. Het camerawerk is van James Bartle.

Shadow of the Cobra

1989 | Misdaad, Thriller

Australië 1989. Misdaad van Mark Joffe. Met o.a. Art Malik, Rachel Ward, Michael Woods, Helen Buday en Arthur Dignam.

Australische journalist Steven Carey krijgt rond 1977 opdracht om als ghost-writer de biografie van Charles Sobhraj, een wegens meervoudige moord aangeklaagde drugshandelaar, die in een gevangenis van New Delhi zit, te schrijven. Dik drama, dat ondanks dat het op ware feiten berust, niet overhoudt door zijn oorspronkelijkheid. Het kan echter met volle teugen genoten worden, als je er niet al teveel achter zoekt.

Those Dear Departed

1987 | Komedie, Film noir, Fantasy

Australië 1987. Komedie van Ted Robinson. Met o.a. Garry McDonald, Pamela Stephenson, Su Cruickshank, Marian Dworakowski en Ritchie Singer.

Max Falcon (McDonald) is een gevierde toneelspeler in Australi[KA3]e, die een gigantisch succes heeft met het stuk `Freud: The Musical`. Zijn agente Norda (Cruickshank) heeft het verkocht aan Hollywood en dat betekent zijn grote doorbraak. Er is echter een donkere wolk aan de hemel; iemand staat hem naar het leven en na een reeks van mislukte aanslagen, waarvan Norda het slachtoffer wordt, is het zo ver: hij stikt in zijn auto als zijn mooie, overspelige vrouw Marilyn de uitlaatgassen naar binnen laat stromen, zodat Max eindelijk plaats maakt voor zijn chauffeur Richard Kowalski (Dworakowski), een dilletant, die denkt dat hij dichter is. In het tussenstation voor artiesten, begrijpt Max dat hij uitsluitend in de hemel kan komen als hij twee zaken recht zet: de ontijdige dood van Gordon (Singer), die hij heeft veroorzaakt, en een bekentenis van de gewetenloze Marilyn. Ondertussen gaat Marilyn door met haar moorddadige praktijken: als de politie te nieuwsgierig en te lastig wordt, stuurt ze het tweetal smerissen naar het hiernamaals. Er zit niets anders op voor Max om weer met beide voeten op de grond te staan, maar hij wordt opnieuw verliefd op dat kreng, Marilyn. Het flauwe scenario van Steve J. Spears is een heleboel humbug en McDonald overheerst zodanig het beeld dat hij algauw begint te irriteren. De kostumering is heel geslaagd, evenals de muziek, maar dit is onvoldoende. Baande moeizaam zijn weg met enkele kopieën gedurende een jaar door het bioscoopcircuit down- under om onder alternatieve titels op te duiken op het kleine scherm. Het camerawerk is van David Burr. Ook bekend als DEAR DEPARTED en GHOSTS CAN DO IT.

I Can't Get Started

1985 | Romantiek

Australië 1985. Romantiek van Rodney Fisher. Met o.a. John Waters, Wendy Hughes, Heather Mitchell, Ben Gabriel en Noel Ferrier.

Robert Marks (Waters) is de auteur van een bestseller, terwijl zijn vrouw Margaret Miller (Hughes) met succes de tijdschriften-uitgeverij van haar vader (Gabriel) runt. Hun huwelijk is een minder groot succes. Hij zit momenteel met een schrijversblokkade en het kan niet uitblijven: ze gaan uit elkaar. Robert wil van zijn vrijheid genieten, ontmoet de vrijgevochten Jill (Mitchell), maar houdt er geen rekening mee dat het Margaret is die het geld bezit. Dan komen ze in het volgend stadium: elk doet zijn uiterste best om de ander zo jaloers mogelijk te maken. Niet bepaald origineel verhaal en Waters en Hughes zijn geen Cary Grant en Katharine Hepburn, maar de dialogen zijn spits en vinnig en de personages die rond hen evolueren zijn schitterend, vooral de taxi-chauffeur van Ferrier. Pretentieloos fris amusement, geschreven door Fisher en Ray Harding. De camera werd gehanteerd door Geoff Burton.