Jim Cruickshank: scenario en productie.
Er zijn 6 films gevonden.

Man Of The House

1995 | Komedie, Familiefilm, Drama

Verenigde Staten​/​​Canada 1995. Komedie van James Orr. Met o.a. Chevy Chase, Farrah Fawcett, David Shiner, George Wendt en Peter Appel.

Vijf jaar nadat ze door haar man in de steek werd gelaten, hoopt gescheiden Sandra Archer (Fawcett) op betere en gelukkigere tijden als ze een relatie begint met de charmante openbare aanklager Jack Sturges (Chase). Haar 11f-jarige zoon Ben (Thomas) heeft het echter heel wat moeilijker met de nieuwe vriend van Sandra, die de baas in huis gaat spelen.

It Takes Two

1995 | Familiefilm, Komedie

Verenigde Staten 1995. Familiefilm van Andy Tennant. Met o.a. Steve Guttenberg, Kirstie Alley, Ashley Olsen, Mary-Kate Olsen en Philip Bosco.

Vriendelijke, zij het nogal voorspelbare jeugdfilm over twee meisjes die sprekend op elkaar lijken en een tijdje van plaats verwisselen om elkaar te helpen. Het ene meisje moet toezien hoe haar enorm rijke vader met een akelige vriendin wil trouwen, terwijl de andere op het punt staat haar mentor (Alley) in het weeshuis te verliezen. De meisjesrollen worden vertolkt door de Olsen tweeling, die bekend werden door de televisieserie Full House (1987-1995), waarin ze al in hun babytijd gezamenlijk de dochter Michelle Elizabeth Tanner speelden.

Sister Act 2: Back in the Habit

1993 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1993. Drama van Bill Duke. Met o.a. Whoopi Goldberg, James Coburn, Kathy Najimy, Maggie Smith en Barnard Hughes.

Sister Act - waarin zangeres Deloris (Goldberg) in een klooster onderdook voor een gangster - werd een onverwachte hit en dat brengt in Hollywood meestal een vervolg met zich mee. Deloris terug in het habijt dus, dit keer om een katholieke school door middel van het succesvol maken van het koor uit opheffingsproblemen te helpen. Cliché stapelt zich op cliché, met een gemene directeur (Coburn) en leerlingen (onder wie Lauryn Hill) die aanvankelijk geen noot kunnen zingen en later glorieus slagen. Goldberg stoorde zich er niet aan, want zij verdiende 'terug in de routine' naar verluidt zeven miljoen dollar.

Mr. Destiny

1990 | Fantasy, Sportfilm, Drama, Komedie

Verenigde Staten 1990. Fantasy van James Orr. Met o.a. James Belushi, Linda Hamilton, Michael Caine, Jon Lovitz en Hart Bochner.

Onzinnig, mechanisch fantasieverhaal, waarin Belushi een middelmatige, verveelde werkezel speelt die de kans krijgt terug te gaan naar zijn middelbare-schooltijd om nogmaals de slagman te zijn in een honkbalwedstrijd, waardoor zijn lot er aanzienlijk anders komt uit te zien. Goedbedoelde maar onbeholpen variant op IT'S A WONDERFUL LIFE. Meer op hoop dan op werkelijkheid gebaseerd. Scenario van Orr en Jim Cruickshank. Camerawerk van Alex Thomson.

Three Men and a Baby

1987 | Komedie

Verenigde Staten 1987. Komedie van Leonard Nimoy. Met o.a. Tom Selleck, Ted Danson, Steve Guttenberg, Nancy Travis en Margaret Colin.

Amerikaanse versie van de populaire Franse pampers-komedie Trois hommes et un couffin. Rijke playboys, architect Peter (Selleck) en grafisch ontwerper Michael (Guttenberg) krijgen de schrik van hun leven wanneer ze aan hun voordeur een baby vinden, die aan hun flatgenoot filmacteur Jack (Danson) zou toebehoren. Deze laatste werkt momenteel aan een commercial in Turkije. Bij zijn terugkeer is hij niet erg op zijn vaderrol gebrand, maar langzamerhand gaat het drietal zich toch aan de baby hechten. Onderhoudend en goed gemaakt, maar mist toch het spirituele van het Franse orgineel. De intrige over de drugs is er met de haren bijgesleept.

Tough Guys

1986 | Komedie, Actiefilm

Verenigde Staten 1986. Komedie van Jeff Kanew. Met o.a. Burt Lancaster, Kirk Douglas, Charles Durning, Alexis Smith en Dana Carvey.

Twee voormalige criminelen gaan er prat op de laatste treinroof op hun naam te hebben staan. Eindelijk vrij uit de gevangenis besluiten ze hun meesterwerk te herhalen. Het idee om levendige veteranen Burt Lancaster (hier 73) en Kirk Douglas (70) bij elkaar te brengen in een komedie waarin hun bejaarde leeftijd de komische rode draad vormt, is aantrekkelijk. In het scenario van James Orr en Jim Cruickshank zitten dan ook uitstekende fragmenten, die inspelen op het verleden van beide acteurs, maar het eindresultaat is melig tot ronduit kinderachtig. De beide sterren hadden beter verdiend.