Marshall Napier: cast.
Er zijn 18 films gevonden.

Meteorites!

1998 | Drama, Actiefilm

Verenigde Staten 1998. Drama van Chris Thomson en Chris Thompson. Met o.a. Tom Wopat, Roxanne Hart, Abby Meates, Darrin Klimek en Pato Hoffmann.

13 Gantry Row

1998 | Horror

Australië 1998. Horror van Catherine Millar. Met o.a. Rebecca Gibney, John Adam, Doris Younane, Nicholas Hammond en Mark Gerber.

Twisted: Third Party

1996 | Thriller

Australië 1996. Thriller van Stephen Wallace. Met o.a. Rachel Ward, Marshall Napier, Mitchell Butel en Anthony Hayes.

Peter Benchley's The Beast

1996 | Thriller, Horror

Verenigde Staten 1996. Thriller van Jeff Bleckner. Met o.a. William Petersen, Karen Sillas, Charles Martin Smith, Ronald Guttman en Missy Crider.

Dead Heart

1996 | Drama, Misdaad, Thriller

Australië 1996. Drama van Nick Parsons. Met o.a. Bryan Brown, Ernie Dingo, Angie Milliken, Aaron Pedersen en Lewis Fitz-Gerald.

Blue Murder

1995 | Misdaad, Mysterie

Australië 1995. Misdaad van Michael Jenkins. Met o.a. Richard Roxburgh, Tony Martin, Steve Bastoni, Gary Day en Steve Jacobs.

Na een mislukte roofoverval wordt de op borgtocht vrijgelaten Ned (Martin) terug opgepakt. Hij wordt murw geslagen door inspecteur Rogerson (Roxburgh) die hem voor de keuze zet: met hem samenwerken of voor lange tijd achter de tralies. Dan blijkt dat de zo gerespecteerde Rogerson in werkelijkheid een drugnet leidt en het is daar dat Ned hem moet helpen. Samen bereiken ze de top, ongenaakbaar, tot een onkreukbare detective, Drury (Bastoni), lucht van hen krijgt. De twintig jaar durende heerschappij van een politieman over een uitgebreid drugnet in Australië deed destijds heel wat stof opwaaien. De film is haast documentair opgebouwd rond het gevecht in de schaduw tussen Rogerson en Drury. Ian David baseerde zijn scenario op de boeken Line Of Fire-The Biography Of Michael Drury van Darren Goodsir en Neddy van Arthur Stanley Smith en Tom Noble. Martin McGrath blikte het in. Wordt uitgezonden in twee of vier delen.

Spider & Rose

1994 | Komedie

Australië 1994. Komedie van Bill Bennett. Met o.a. Ruth Cracknell, Simon Bossell, Max Cullen, Lewis Fitz-Gerald en Jennifer Cluff.

De film begint met een naar verkeersongeluk, waarbij Rose (Cracknell) het er levend vanaf brengt, maar zwaar gewond is. Haar man is niet zo gelukkig. Hij heeft het veroorzaakt, omdat hij achter het stuur in slaap is gevallen. Dan zijn we bijna een jaar verder en het is de laatste dag voor de 22-jarige ambulancechauffeur Spider (Bossell) voordat hij ander werk gaat doen en hogerop klimt. Hij moet Rose, die haar zeventigste verjaardag thuis wil vieren, zes uur landinwaarts rijden vanaf Sydney, terwijl hij een party gepland heeft. Spider wil dus voor donker terug zijn, en zet de heavy metal muziek luid aan en geeft plankgas. Rose maakt opmerkingen, maar Spider trekt zich van het gezeur van het oude wijf niets aan. Het wordt voor beiden echter een tocht om nooit te vergeten. Als de film goed op gang is, rijdt Spider bijna een kangoeroe omver en na dit incident is er nog maar [KA1]e[KA1]en plaats in de auto, waar Rose wil zitten: achter het stuur. Ze stoppen onderweg bij Jack (Cullen), een solitaire imker, die als love interest moet dienen voor Rose; er zijn ook erotische momenten met Spider met wie ze tot twee maal toe naakt in het bad gaat! Het scenario van regisseur Bennett bevat veel humor, goed dialoog en houdt de film ongemerkt op dreef. Cracknell is een solide actrice die haar vak verstaat en de kijker zonder problemen weet te boeien, maar ook debutant Bossell geeft hem flink van katoen. Als Cullen een hoofdrol gehad zou hebben, dan zou hij wellicht de show gestolen hebben. Het camerawerk van Andrew Lesnie is heel mooi en samen met Bennett, die hier zijn eerste grote film maakt met groot geld, toont hij veel visuele flair. Warm aanbevolen.

Lucky Break

1994 | Romantiek, Komedie

Australië 1994. Romantiek van Ben Lewin. Met o.a. Rebecca Gibney, Robyn Nevin, Marshall Napier, Jacek Koman en Sioban Tuke.

Sophie (Carides) schrijft erotische verhalen onder de naam Desiree Jones. Op een dag ontmoet ze in de bibliotheek een onbekende (La Paglia) die haar hersenspinsels volgt. Hij nodigt haar uit, zij weigert. Ze wil namelijk niet dat hij merkt dat ze kreupel is. Ze kan hem echter niet uit haar gedachten zetten en bespiedt hem. Als ze zich rap uit de voeten moet maken, valt ze en breekt haar been. Op een feestje ziet ze hem terug. Hij heet Eddie en is juwelier. Bovenal slikt hij haar leugen over een ski- ongeluk waarbij ze haar been brak. Ondanks het feit dat hij verloofd is met Gloria (Gibney) vraagt hij Sophie hem te vergezellen op een zakenreis naar een exotisch eiland. Sympathieke maar oppervlakkige variatie op het thema van Het lelijke kleine eendje. De evolutie in het personage van Eddie is niet bepaald logisch, maar ja, het zou geen romantische komedie zijn zonder happy-end. Speciaal voor het echtpaar Carides-La Paglia geschreven door regisseur Lewin. Achter de camera stond Vincent Monton. Leuke ontspanning voor de niet al te veel eisende filmliefhebber. Dolby Stereo.

Halifax F.P.: Lies of the Mind

1994 | Thriller, Misdaad

Australië 1994. Thriller van Michael Offer. Met o.a. Rebecca Gibney, Jacqueline McKenzie, Marshall Napier, Richard Roxburgh en John Stanton.

Sharon Sinclair (McKenzie) zit in arrest, beschuldigd van moord op haar vader Sir Edward (Wilding-Forbes) en haar stiefmoeder (McRae). Jane Halifax (Gibney) moet Sharon onderzoeken en nagaan of zij parano[KA3]ide is en in een inrichting thuishoort of dat zij berecht kan worden. De bewijzen tegen haar zijn min of meer rond en hebzucht zou het motief zijn. Is Sharon werkelijk zo dom of is zij echt ziek? Jane gaat in Sharons jeugd graven en spreekt met haar moeder (Cato). Ondertussen neemt de druk van het openbaar ministerie toe bij monde van Silverstein (Moore), en zitten de media in de persoon van een journaliste (Williams) achter de zaak aan. Hoewel het scenario van Jan Sardi tamelijk conventioneel is, bevat het een aantal interessante wendingen en een goede schets van de procedure rond gestoorde daders. Het camerawerk is van Craig Barden. Dubbel bekroond.

Shotgun Wedding

1992 | Misdaad, Komedie

Australië 1992. Misdaad van Paul Harmon. Met o.a. Aden Young, Zoë Carides, Bill Hunter, John Walton en Marshall Napier.

Als autodief en gevangene Young verneemt dat zijn vriendin Carides in verwachting is, weet hij zijn straf te bekorten door corrupte politieman Walton te verklikken. Hem wordt zelfs bescherming beloofd na zijn vrijlating. Hier komt echter niks van. Als hij zich teruggetrokken heeft in een vervallen, afgelegen boerderijtje om met Carides een braaf burgermansbestaan te beginnen, wordt hij belaagd en belegerd door smerissen Walton en Napier. Een verslaggever krijgt lucht van de zaak en de lokale radio komt erbij. Young kan als held uit de strijd komen. Ondanks het goede spel van de hoofdrollen, toch een niet al te sterke film en dat ligt aan het humorloze, niet spannende scenario van David O'Brien en de stramme regie van Harmon, die acht jaar lang geen film meer gemaakt had. Het camerawerk is van Kim Batterham. Zou gebaseerd zijn op een waar gebeurd voorval rond 1968 in Sydney.

Flirting

1991 | Drama, Familiefilm, Romantiek

Australië​/​​Verenigde Staten 1991. Drama van John Duigan. Met o.a. Noah Taylor, Thandie Newton, Nicole Kidman, Bartholomew Rose en Kiri Paramore.

Schitterende vervolgfilm op THE YEAR MY VOICE BROKE met opnieuw Taylor in de rol van Danny Embling die in de vorige film moest scheiden van een wat ouder meisje dat hij sinds zijn kinderjaren verafgoodde. De stuntelende Embling zit nu (1965) op een streng jongensinternaat, hij haat sport en de stoere medestudenten pesten hem onverbiddelijk. Op een nabijgelegen meisjeskostschool ondergaat het Afrikaanse meisje Newton racistische op- en aanmerkingen en precies op haar wordt Taylor verliefd. Ontwapenende film over adolescenten verliefdheid en jaloezie, misschien wat onschuldig en naief, maar in vergelijking met soortgelijke Amerikaanse tienerfilms een realistisch meesterwerk, geschreven door regisseur Duigan.

The Big Steal

1990 | Komedie, Actiefilm

Australië 1990. Komedie van Nadia Tass. Met o.a. Ben Mendelsohn, Claudia Karvan, Steve Bisley, Marshall Napier en Damon Herriman.

Tiener Mendelsohn denkt indruk op het meisje van zijn dromen te kunnen maken met een Jaguar. Probleem: hij heeft het geld niet om zo´n auto te bekostigen. Een louche tweedehands autodealer biedt uitkomst, maar vanzelfsprekend komen daar problemen van. Absurde komedie biedt aardige observaties aangaande 'peer pressure' in Australisch slaapstadje, maar mondt uit in goedkope slapstick.

The Navigator: A Mediaeval Odyssey

1988 | Fantasy, Avonturenfilm

Australië​/​​Nieuw-Zeeland 1988. Fantasy van Vincent Ward. Met o.a. Hamish McFarlane, Bruce Lyons, Chris Haywood, Sarah Peirse en Marshall Napier.

Halverwege de veertiende eeuw wordt een dorp in het Noord-Engelse Cumbrië bedreigd door de pest. Dan krijgt de negenjarige Griffin (McFarlane) een visioen: hij moet een kruis hangen aan de hoogste kerk ter wereld. Hij gaat samen met zijn broer en enkele moedige kameraden door een lange tunnel waarvan beweerd wordt dat hij naar de andere kant van de wereld leidt en belandt in het twintigste-eeuwse Nieuw-Zeeland. De Middeleeuwers schrikken zich wild. Fraai sprookje, waarbij de Middeleeuwse episodes in stemmig zwart-wit gefilmd werden, en de tegenwoordige tijd in kleur.

The Clean Machine

1988 | Misdaad, Actiefilm, Thriller

Australië 1988. Misdaad van Ken Cameron. Met o.a. Steve Bisley, Grigor Taylor, Ed Devereaux, Regina Gaigalas en Peter Kowitz.

Ex-verkeersagent Bisley wordt de uitverkorene van een anti- corruptie eenheid en hij kiest twaalf ploertachtige collega's als opruimingsploeg. Puike, solide actie-thriller.

Georgia

1988 | Thriller, Drama

Australië 1988. Thriller van Ben Lewin. Met o.a. Judy Davis, John Bach, Julia Blake, Alex Menglet en Marshall Napier.

Rechercheur Davis, gespecialiseerd in het onderzoek naar belastingfraudeurs, komt als adoptiekind te weten dat haar biologische moeder in verdachte omstandigheden om het leven kwam. Onder de kandidaten-moordenaars: haar adoptiemoeder Blake, diens ex Bach, Blake's nieuwe vriendje Menglet en verbitterde ex- smeris Napier. De hele film door wordt Davis geterroriseerd door de would-be moordenaar, voorzien van een rubberen masker en een scheermes. Stijlvol in beeld gebracht, gedragen door een lumineuze Davis, spookachtige muziek van Paul Grabowsky en mooie fotografie van Melbourne en omgeving door Yuri Sokol. Alleen het scenario van regisseur Lewin, Bob Weis en Joanna Murray-Smith is bij momenten een afknapper.

Starlight Hotel

1987 | Drama

Nieuw-Zeeland 1987. Drama van Sam Pillsbury. Met o.a. Peter Phelps, Greer Robson, Marshall Napier, The Wizard en Alice Fraser.

Aangenaam, klein verhaal over de wederwaardigheden van de bezorgde tiener Robson en de veteraan uit WO I, Phelps, die een angst-trauma heeft. Een vriendelijke film over een zeer onwaarschijnlijke vriendschap. Het camerawerk van Warrick Attewell is uitstekend.

Wild Horses

1982 | Avonturenfilm

Nieuw-Zeeland 1982. Avonturenfilm van Derek Morton. Met o.a. Keith Aberdeen, Bruno Lawrence, John Bach, Kevin J. Wilson en Jobyn Gibbes.

Conventionele actiefilm over het conflict tussen een groep mannen die van het vangen van wilde paarden hun beroep hebben gemaakt, en de Park Rangers, die een professionele jager inhuren om de rondlopende kuddes uit te roeien omdat ze de natuur beschadigen. Competent gemaakt, maar we hebben het allemaal al eens eerder gezien. De poging om een sociale toets via een nevenintrige de film binnen te smokkelen loopt fout af en stoort bovendien de actie. Scenario van Kevin O'Sullivan.

Bad Blood

1981 | Oorlogsfilm, Drama, Thriller

Nieuw-Zeeland 1981. Oorlogsfilm van Mike Newell. Met o.a. Jack Thompson, Carol Burns, Dennis Lill, Donna Akersten en Martyn Sanderson.

De achterdochtige boer Stanley Graham (Thompson) raakt na zijn huwelijk volledig geïsoleerd. Als hij weigert tijdens WO II zijn geweer in te leveren en hij door de politie wordt opjaagd de bush in, veroorzaakt dit een bloedbad. Naar een waar gebeurd incident, dat door de nazis indertijd misbruikt werd in hun oorlogspropaganda. Vanwege de geringe diepgang en de wat rommelige regie mist de film zeggingskracht. Het scenario is van Andrew Brown. Het camerawerk is van Gary Hansen.