Alan Campbell: cast en scenario.
Er zijn 6 films gevonden.

A Simple Wish

1997 | Komedie, Fantasy, Familiefilm, Drama

Verenigde Staten 1997. Komedie van Michael Ritchie. Met o.a. Martin Short, Mara Wilson, Robert Pastorelli, Amanda Plummer en Francis Capra.

Goedbedoelde kinderfantasie over de beginnende wensfee Murray (stuntelende Martin Short) die voor zijn eerste klus wordt afgestuurd op een klein meisje (Mara Wilson). Haar wens is om haar vader - een taxichauffeur - in de hoofdrol van een Broadway-musical te zien. Dat gaat jammerlijk mis (de man wordt een standbeeld) en de komst van een kwaadaardige ex-fee (Kathleen Turner) helpt ook niet erg. De doelgroep ligt op het Europese vasteland al op één oor en de tamme humor zal een ouder publiek nauwelijks kunnen bekoren ondanks de geestige scène waarin Murray iemand verandert in een rabbijn (rabbi) in plaats van een konijn (rabbit). (VM/VPRO Gids)

Jake and the Fatman: Fatal Attraction

1987 | Mysterie, Misdaad

Verenigde Staten 1987. Mysterie van Ron Satlof. Met o.a. William Conrad, Alan Campbell, Joe Penny, Anne Francis en Karen Austin.

Avondvullende aflevering, die naar believen anderhalf of twee uur duurt over de dikke, kleine officier van justitie J.L. McCabe, alias The Fatman (Conrad) met zijn hond Max en de weerbarstige detective Jake Styles (Penny) uit de serie Jake and the Fatman die in de V.S. van 1987-92 op de thuisbuis was te zien. In ons land maakten we kennis met Conrad als Cannon, die zich verplaatste in een chique Lincoln Continental Mark II met dure lederen bekleding in de gelijknamige serie. Het scenario is van Douglas Stefen Borghi. Het camerawerk is van R. Figueroa.

Jake and the Fatman

1987 | Drama, Misdaad, Mysterie, Familiefilm

Verenigde Staten 1987. Drama van Ron Satlof. Met o.a. William Conrad, Joe Penny, Alan Campbell, Anne Francis en Lu Leonard.

Pilotfilm voor een serie over de samenwerking tussen de rechtbank en de politie. Jason Lochinvar `J.L.` McCabe (Conrad) is de Fatman, een openbare aanklager en een sluwe ex-smeris die bekend staat om zijn bedrevenheid, en die meestal vergezeld is van zijn oude hond Max. Jake Styles (Penny) is een vriendelijke, enigszins geheimzinnige rechercheur; hij draagt dure kleren en rijdt in snelle sportwagens, die vaak een rol spelen bij het onderzoek. Een rijke zakenman is in zijn huis vermoord; waarschijnlijk betrapte hij een inbreker, die hem uit angst om herkend te worden gedood heeft. J.L McCabe denkt er anders over en vermoedt dat de echtgenote van het slachtoffer iets met de zaak te maken heeft. Het scenario is van Douglas Stephen Borghi. Het camerawerk is van Héctor R. Figueroa. Toen de serie in 1989 aan zijn tweede seizoen begon, had de Fatman zich als officier van justitie teruggetrokken en zich op Hawaii gevestigd als undercover-speurneus, maar hij werd nog steeds geholpen door Jake Styles als partner, die dan in een minder duur karretje rijdt. Er werden in totaal na deze pilootfilm 106 afleveringen van een uur uitgezonden en de reeks hield op te bestaan in 1992. Er was een veelvoud van regisseurs en scenarioschrijvers 'van dienst'. Mono.

Jake & the Fatman: Fatal attraction

1987 | Thriller

Verenigde Staten 1987. Thriller van Ron Satlof. Met o.a. Karen Austen, Anne Francis, Alan Campbell, Joe Penny en William Conrad.

Pilotfilm voor een serie over de samenwerking tussen de rechtbank en de politie. Jason Lochinvar `J.L.` McCabe (Conrad) is de Fatman, een openbare aanklager en een sluwe ex-smeris die bekend staat om zijn bedrevenheid, en die meestal vergezeld is van zijn oude hond Max. Jake Styles (Penny) is een vriendelijke, enigszins geheimzinnige rechercheur; hij draagt dure kleren en rijdt in snelle sportwagens, die vaak een rol spelen bij het onderzoek. Een rijke zakenman is in zijn huis vermoord; waarschijnlijk betrapte hij een inbreker, die hem uit angst om herkend te worden gedood heeft. J.L McCabe denkt er anders over en vermoedt dat de echtgenote van het slachtoffer iets met de zaak te maken heeft. Het scenario is van Douglas Stephen Borghi. Het camerawerk is van Héctor R. Figueroa. Toen de serie in 1989 aan zijn tweede seizoen begon, had de Fatman zich als officier van justitie teruggetrokken en zich op Hawaii gevestigd als undercover-speurneus, maar hij werd nog steeds geholpen door Jake Styles als partner, die dan in een minder duur karretje rijdt. Er werden in totaal na deze pilootfilm 106 afleveringen van een uur uitgezonden en de reeks hield op te bestaan in 1992. Er was een veelvoud van regisseurs en scenarioschrijvers 'van dienst'. Mono.

A Star Is Born

1954 | Musical, Drama

Verenigde Staten 1954. Musical van George Cukor. Met o.a. Judy Garland, James Mason, Jack Carson, Charles Bickford en Tom Noonan.

Van alle A Star Is Born-films was dit muzikale drama lange tijd de beroemdste. Vooral vanwege de hoofdrol van Judy Garland, de voormalige kindster die verslaafd en suïcidaal was en jaren niet gewerkt had, maar schitterde in deze film, die daarom ook wel A Star Is Reborn genoemd werd. Ze speelt actrice en zangeres Esther Blodgett, die ontdekt wordt door de alcoholistische filmster Norman Maine (Mason). Esther neemt de werknaam Vicki Lester aan en stijgt snel op de populariteitsladder. Norman zakt juist, wat de liefdesrelatie die de twee krijgen niet vergemakkelijkt. Zes Oscarnominaties, twee minder dan de versie uit 2018 met Lady Gaga.

Sweethearts

1938 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1938. Musical van W.S. Van Dyke. Met o.a. Jeanette MacDonald, Nelson Eddy, Frank Morgan, Florence Rice en Ray Bolger.

Eddy en MacDonald zijn zes jaar getrouwd en voeren net zo lang dezelfde show op te Broadway. Ze willen eens iets anders en Hollywood lonkt. Uit angst hen te verliezen laat hun producer Morgan, geholpen door Auer, het gerucht circuleren dat zijn nieuwe show geïnspireerd is door de ontrouw van Eddy. Het komt tot een breuk tussen beiden. Kleurrijke en spectaculaire muzikale komedie naar de operette van Victor Herbert met beide acteurs op het hoogtepunt van hun kunnen. Er werden nog enkele bijkomende songs geschreven door Bob Wright en Chet Forrest. Muzikale leiding had Herbert Stothard. Het scenario van Dorothy Parker en Alan Campbell is gebaseerd op het libretto van Fred de Gresac, Harry B. en Robert B. Smith en werd veel te lang uitgesponnen. Cameraman Oliver T. Marsh sleepte een Oscar in de wacht voor zijn kleurenfotografie.