Paul Jabara: cast en muziek.
Er zijn 8 films gevonden.

Light Sleeper

1991 | Thriller, Drama

Verenigde Staten 1991. Thriller van Paul Schrader. Met o.a. Susan Sarandon, Dana Delany, David Clennon, Mary Beth Hurt en Victor Garber.

Drugskoerier Dafoe ziet op zijn veertigste geen toekomst meer, vooral omdat opdrachtgeefster Ann (Sarandon) heeft aangekondigd dat zij met de drugshandel zal ophouden. Hij zoekt naar een houvast, meent dat te vinden in zijn vroegere verloofde die hij toevallig weer ontmoet, en als zij in de drugs-scene gedood wordt, gaat hij door de rooie. Hij schiet een stelletje tuig neer, komt in de gevangenis, maar er is licht aan het eind van de tunnel. Wat mat en traag, echter eerlijke studie van een deerniswekkend milieu. Schrader voelt zich wel meer aangetrokken tot de schaduwkanten van het leven. Verrassing is Sarandon als keiharde drugsdealer.

Honky Tonk Freeway

1981 | Komedie

Verenigde Staten 1981. Komedie van John Schlesinger. Met o.a. David Rasche, Paul Jabara, Howard Hesseman, Teri Garr en Jenn Thompson.

Een absurd beeld van Amerika rond 1980, in fragmentarische portretten van verschillende mafkezen, wier levens samenkomen in Ticlaw, Florida, een kleine stad die vastbesloten is toeristen aan te trekken, ondanks het ontbreken van een afslag in de nieuwe snelweg. Als uiteenzetting van het leven een mislukking; als dwaze komedie bij vlagen geslaagd. Doet (qua vertelstijl) denken aan Nashville.

The Main Event

1979 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1979. Komedie van Howard Zieff. Met o.a. Barbra Streisand, Ryan O'Neal, Paul Sand, Whitman Mayo en Patti D'Arbanville.

Het parfumfabriekje van Streisand gaat op de fles, en ze blijft zitten met een bokser, O`Neal. Ze besluit het te proberen als promotor in de bokswereld, maar alles loopt anders dan ze zich heeft voorgesteld, zeker als ze ook nog verliefd op hem wordt. Na het succes van WHAT`S UP DOC was iedereen ervan overtuigd dat een team-up van Streisand en O`Neal in een nieuwe screwball-comedy niet stuk zou kunnen. Maar wat blijft er over van een slapstick als het scenario (van Gail Parent en Andrew Smith) een mager beestje zonder enige snedigheid of snelle dialoog blijkt te zijn? Een flauwe mislukking, die alleen de fans van de betrokken sterren zal weten te boeien. In beeld gebracht door Mario Tosi.

Thank God, It's Friday

1978 | Muziek, Familiefilm

Verenigde Staten 1978. Muziek van Robert Klane. Met o.a. Donna Summer, Valerie Landsburg, Terri Nunn, Chick Vennera en Ray Vitte.

Wellicht de ergste film die ooit ergens een Oscar voor kreeg (voor Summers tophit 'Last Dance'). Deze nacht-uit-het-leven-van- een-discoklucht is even monotoon en gespeend van vindingrijkheid als de discomuziek zelf.

The Lords of Flatbush

1974 | Drama, Familiefilm, Komedie, Muziek, Actiefilm

Verenigde Staten 1974. Drama van Stephen F. Verona, Martin Davidson en Stephen Verona. Met o.a. Perry King, Sylvester Stallone, Henry Winkler, Paul Mace en Susan Blakely.

Een grappig verhaal over een Flatbush bende rond 1957 met een originele muziek. Mace haalde het niet, maar de andere vier hoofdrolspelers vlogen naar de top. Stallone schreef een paar dialogen en Winkler probeerde hier zijn Fonzie-figuur uit. Ray Sharkey speelt een student en Armand Assante is even te zien als bruiloftsgast.

The Last Angry Man

1974 | Drama

Verenigde Staten 1974. Drama van Jerrold Freedman. Met o.a. Pat Hingle, Lynn Carlin, Paul Jabara, Tracy Bogart en Sorrell Booke.

Hingle is de opvliegende, bezorgde joodse dokter in het Brooklyn van 1936 (de Munirol van 1959). Nieuwe versie is goed.

Necropolis

1970 | Experimenteel

Italië 1970. Experimenteel van Franco Brocani. Met o.a. Viva Audier, Tina Aumont, Carmelo Bene, Pierre Clémenti en Bruno Corazzari.

Necropolis is de symbolische Stad van Leven & Dood, of van de Historie, waarin Attila, Frankenstein, Heliogabalus, Satan, Montezuma, Gravin Bathory en anderen achtereenvolgens hun symbolische opwachting komen maken. Dit ondoorzichtige en ongecontroleerde experiment laat een aantal coryfeeën van de internationale underground film lange monologen improviseren voor een stilstaande camera. De film liep bij het ontstaan al amechtig achter de ontwikkelingen aan; hij laat zich nu alleen nog bekijken als een reeks kiekjes van artistiek jeugdsentiment en biedt vooral gelegenheid om intussen een goed boek te lezen.

Medea

1970 | Drama, Experimenteel

Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Italië 1970. Drama van Pier Paolo Pasolini. Met o.a. Maria Callas, Giuseppe Gentile, Massimo Girotti, Laurent Terzieff en Ninetto Davoli.

Tijdens het zoeken naar het Gulden Vlies heeft Jason Medea veroverd. Tien jaar later, als zij twee kinderen van hem heeft, verstoot hij haar om te kunnen trouwen met de kroonprinses van Korinthe. De in ballingschap verloren magische kracht komt door de liefdessmart weer terug, zodat Medea de rivale kan uitschakelen, waarna ze uit wraak haar kinderen doodt. Euripides' tragische heldin inspireerde Pasolini veel minder dan de Oedipus- legende. De film mist de bevlogenheid, poëzie en primitieve kracht van zijn andere werk en is vaak ronduit vervelend. Callas' imponerende trots in haar enige filmrol had beter verdiend.