Bibiana Fernández (1954): cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Blood Red

2004 |

2004. Christian Molina. Met o.a. Jacinto Molina, Miguel del Arco en Bibiana Fernández.

Pablo Thevenet is een uitgerangeerde acteur die zijn geld verdient door bij de ingang van een luxe parenclub beroemdheden te imiteren. Als Pablo de vernederingen niet meer kan doorstaan slaat hij door. Wat volgt is een ware kruistocht tegen alle leden van de Spaanse filmwereld.

Kika

1993 | Komedie, Drama

Spanje​/​​Frankrijk 1993. Komedie van Pedro Almodóvar. Met o.a. Verónica Forqué, Alex Casanovas, Peter Coyote, Victoria Abril en Rossy de Palma.

Almodóvar laat zich in zijn films prettig weinig gelegen liggen aan het keurslijf van de politieke correctheid. Daarbij overschrijdt hij volgens velen wel de grenzen van de goede smaak en fatsoen. In Kika zit een inmiddels beruchte verkrachtingsscène, waarbij Kika, het slachtoffer, vraagt of de verkrachter alsjeblieft op wil schieten, want ze heeft die dag nog meer te doen. Het verhaal gaat over de moeizame relatie tussen het titelpersonage, haar schoonvader, haar vriend, diens vriendin en de criminele broer van de huishoudster. Kika is een typische vroege Almodóvar-film, met veel vreemde personages, rappe dialogen en een maf verhaal.

Tacones lejanos

1991 | Drama, Komedie

Spanje​/​​Frankrijk 1991. Drama van Pedro Almodóvar. Met o.a. Victoria Abril, Marisa Paredes, Miguel Bosé, Pedro Díez del Corral en Féodor Atkine.

Campy melodrama begint mooi absurd als een druk gesticulerende Alberto zijn stiefdochtertje Rebecca voor 1000 kokosnoten aan marktkooplui probeert te slijten. Een kleine twintig jaar later (Almodóvar gebruikt een van zijn vele montagegrapjes om de tijdsspanne soepel te overbruggen) is Rebecca een prettig gestoorde tv-journaliste. Klaar voor een confrontatie met moederlief, een gevierde popzangeres die na een jarenlang verblijf in Mexico naar Madrid terugkeert. Op de luchthaven herkent mama (een eigentijdse kruising tussen Bette Davis en Randy Crawford) haar dochter niet. Het voorval is exemplarisch voor de gemankeerde moeder-dochterrelatie, het 'orgelende grondthema' (aldus Almodóvar) van een bizarre film.

La ley del deseo

1987 | Drama, Komedie, Romantiek

Spanje 1987. Drama van Pedro Almodóvar. Met o.a. Eusebio Poncela, Antonio Banderas, Carmen Maura, Miguel Molina en Manuela Velasco.

Vroege film uit het oeuvre van de Spaanse Pedro Almodóvar, die later met ingetogener werk als Hable con ella meer internationaal succes zou hebben. Zijn eerste films vielen op door hun uitbundig kleurgebruik, curieuze personages en veel seksuele onzekerheid en ambiguïteit. Zo ook dit melodrama over de homoseksuele filmmaker Pablo (Eusebio Poncela) die een hevige liefde onbeantwoord ziet, en zijn transseksuele zus Tina (Carmen Maura) die acteerambities koestert. Het loopt allemaal nogal uit de hand, zoals 'la ley del deseo' (de wet van de begeerte) voorschrijft. De mooie rol van Almodovars 'muze' Carmen Maura leverde haar grote populariteit op in homokringen. Geestig, maf en ontroerend.

Matador

1986 | Komedie, Misdaad, Experimenteel

Spanje 1986. Komedie van Pedro Almodóvar. Met o.a. Assumpta Serna, Nacho Martínez, Antonio Banderas, Eusebio Poncela en Julieta Serrano.

Rondom een instituut waar stierenvechters worden opgeleid, worden misdaden gepleegd. Een onuitstaanbare mengelmoes van filmische onmacht en overladen pretenties: de meest waardeloze en smadelijke film uit de hedendaagse Spaanse cinema.

La Noche más hermosa

1984 | Komedie

Spanje 1984. Komedie van Manuel Gutiérrez Aragón. Met o.a. José Sacristán, Victoria Abril, Bibiana Fernández, Fernando Fernán Gómez en León Klimovsky.

Een televisiedirecteur die er een minnares op na houdt, denkt dat zijn vrouw wel eens hetzelfde zou kunnen doen. Een betreurenswaardige poging een 'mondaine komedie' te maken van de overgewaardeerde Manuel Gutiérrez.

Cambio de sexo

1976 | Drama

Spanje 1976. Drama van Vicente Aranda. Met o.a. Victoria Abril, Lou Castel, Bibiana Fernández, Fernando Sancho en Rafaela Aparicio.

Een jonge man betreurt het dat hij niet als vrouw op de wereld is gekomen... Een van de beste films van Vicente Aranda, die met een wonderlijk evenwicht tussen kritische hardheid en fijngevoeligheid een geval van transseksualiteit aanroert. Een overdreven en weinig overtuigend stuk aan het eind van de film doet hieraan enigszins afbreuk.