Michael Balson: productie en montage.
Er zijn 3 films gevonden.

Bat*21

1988 | Oorlogsfilm, Drama, Actiefilm

Verenigde Staten 1988. Oorlogsfilm van Peter Markle. Met o.a. Gene Hackman, Danny Glover, Jerry Reed, Erich Anderson en Clayton Rohner.

Bat*21 is een spannende oorlogsfilm - maar geen gevechtsfilm - over een militair deskundige die nog nooit oorlog heeft hoeven voeren. Gene Hackman speelt de 53-jarige Amerikaanse luitenant-kolonel die meegaat met een strategische vlucht boven vijandelijk Vietnam. Hij wordt neergeschoten en belandt in bebost Vietcong-gebied. 'Birddog' (Glover) wordt met zijn verkenningsvliegtuig ingezet om 'Bat*21' vanuit de lucht moed in te spreken en naar de vrijheid te loodsen. De gruwelen van de oorlog - bombarderende straaljagers, spervurende helikopters - zijn in Maleisië wrang mooi gefilmd door Mark Irwin (There's Something about Mary; Scream).

Mad Max 2: The Road Warrior

1981 | Actiefilm, Avonturenfilm, Sciencefiction

Australië 1981. Actiefilm van George Miller. Met o.a. Mel Gibson, Bruce Spence, Vernon Wells, Virginia Hey en Michael Preston.

Regisseur George Miller overtrof zichzelf met dit tweede deel uit de veelgeroemde Mad Max-trilogie. In een postapocalyptische woestenij staat de mensenschuwe titelheld (Gibson) een groep dorpelingen terzijde bij de verdediging van hun olieveld annex raffinaderij. De kapers op de kust zijn de vuige Lord Humongous en zijn bende van gemotoriseerd geteisem. Dan volgen uitbundig gechoreografeerde geweldserupties en een spectaculaire achtervolging aan het slot van de film. In 1985 verscheen een iets minder goed derde deel, in 2015 volgde de glorieuze reboot Mad Max: Fury Road.

The Scapegoat

1959 | Thriller, Drama, Horror, Fantasy

Verenigd Koninkrijk 1959. Thriller van Robert Hamer. Met o.a. Alec Guinness, Bette Davis, Nicole Maurey, Irene Worth en Peter Bull.

Tijdens een reisje in Frankrijk wordt de Britse toerist Guinness benaderd door een aristocraat die als twee druppels water op hem lijkt (inderdaad eveneens een rol van Guinness). Deze stelt hem voor van identiteit te verwisselen, waarin de naïeve Brit stapt, niet vermoedend dat zijn dubbelganger van plan is een moord te plegen. Middelmatige bewerking door Gore Vidal en regisseur Hamer van de uitstekende roman van Daphne du Maurier. Het is gewoonweg ondenkbaar dat Guinness kan doorgaan voor een Franse edelman en nog erger is het gesteld met Davis als diens moeder, een Franse gravin. De film heeft duidelijk ook veel te lijden van diverse hermontages. Fotografie is van Paul Beeson.