Fiona Tan: regie, scenario, productie en geluid.
Er zijn 4 films gevonden.

Dearest Fiona

2023 | Documentaire

Nederland 2023. Documentaire van Fiona Tan.

Een magisch-poëtische tijdreis die je transporteert naar een onbekende, fascinerende wereld: het Nederland van de vorige eeuw. De Nederlandse kunstenaar Fiona Tan is een toont een liefdevol eerbetoon aan een tijdperk, een familie en een unieke relatie.

Ascent

2016 | Drama

Nederland​/​​Japan 2016. Drama van Fiona Tan.

Beeldend kunstenaar Fiona Tan verkent de grenzen van film, fotografie, fictie en documentaire met deze louter uit foto's opgebouwde filmische ode aan de Japanse berg Fuji. Tegelijk is het een monument van een Britse vrouw voor een overleden Japanse vriend. Bespiegelingen over de relatie tussen West en Oost, tussen onverzettelijke berg en veranderlijke mens, beweging en stilstand, leven en dood worden geïllustreerd met ingekleurde beelden uit de begindagen van de fotografie en hedendaagse snapshots. Het is bijzonder knap hoe Tans veelzijdige portret deze berg nieuw leven inblaast.

History's Future

2016 | Drama

Nederland​/​​Duitsland​/​​Ierland 2016. Drama van Fiona Tan. Met o.a. Mark O'Halloran, Johanna ter Steege, Denis Lavant, Anne Consigny en Rifka Lodeizen.

Experimentele debuutfilm van beeldend kunstenaar Tan, waarin een naamloze man (O'Halloran) na een laffe aanval op straat zijn geheugen kwijt raakt. Al snel laat hij huis en haard achter om zwervend door een verbrokkelend Europa te trekken, als een alleman die iedereen en niemand tegelijk is, en die met elke scène van persoonlijkheid verandert. Tan vermengt fictie met documentaire en gooit daarbij alle conventies van de narratieve cinema de prullenbak in, maar interessante ideeën (de film begint met het einde) levert dat eigenlijk niet op.

Mijn familie - Dat u in interessante tijden moge leven

1997 | Documentaire

Nederland 1997. Documentaire van Fiona Tan.

Experimentele debuutfilm van beeldend kunstenaar Tan, waarin een naamloze man (O'Halloran) na een laffe aanval op straat zijn geheugen kwijt raakt. Al snel laat hij huis en haard achter om zwervend door een verbrokkelend Europa te trekken, als een alleman die iedereen en niemand tegelijk is, en die met elke scène van persoonlijkheid verandert. Tan vermengt fictie met documentaire en gooit daarbij alle conventies van de narratieve cinema de prullenbak in, maar interessante ideeën (de film begint met het einde) levert dat eigenlijk niet op.