Ann-Margret (1941): cast.
Er zijn 62 films en 1 serie gevonden.

The Kominsky Method

2018 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 2018. Komedie van Chuck Lorre. Met o.a. Michael Douglas, Alan Arkin, Nancy Travis, Sarah Baker en Jane Seymour.

De serie mag dan vernoemd zijn naar acteercoach-op-leeftijd Sandy Kominsky (Michael Douglas), het fraaiste personage in The Kominsky Method is Norman Newlander (geweldig gespeeld door Alan Arkin), de agent van Sandy die worstelt met de dood van zijn vrouw en de verslavingen van zijn dochter. Als Norman in de eerste aflevering van seizoen 2 op de begrafenis van een vriend (‘de vierde deze maand’) een oude vlam tegenkomt, maakt het cynisme uit het eerste seizoen (even) plaats voor een grote glimlach: ‘Dit was een geweldige begrafenis!’ The Kominsky Method van sitcomveteraan Chuck Lorre is soms plat, maar veel vaker scherp geschreven en subtiel gespeeld. Met in het tweede seizoen bijzondere gastrollen voor Jane Seymour, Paul Reiser en Kathleen Turner (als Sandy’s ex-vrouw).

Old Dogs

2009 | Komedie, Familiefilm

Verenigde Staten 2009. Komedie van Walt Becker. Met o.a. John Travolta, Robin Williams, Kelly Preston, Lori Loughlin en Seth Green.

Natuurlijk moet een scenarist van een komedie soms zijn toevlucht nemen tot wat kunst- en vliegwerk om de personages in gekke situaties te krijgen. Maar de schrijvers van Old Dogs komen wel met heel krankzinnige dingen op de proppen om een kinderhater, een overjarige playboy, en twee kinderen in - onder andere - een scoutingkamp te krijgen. Het resultaat van de opeenstapeling van hilarisch bedoelde situaties is geen moment grappig; het sentimentele einde werkt evenmin. Sterker nog: Robin Williams en John Travolta blijven kijken alsof ze zelf ook niet weten hoe ze in deze belegen ongein zijn beland.

The Santa Clause 3: The Escape Clause

2006 | Komedie, Familiefilm, Fantasy, Avonturenfilm

Verenigde Staten 2006. Komedie van Michael Lembeck. Met o.a. Tim Allen, Elizabeth Mitchell, Eric Lloyd, Judge Reinhold en Wendy Crewson.

In The Santa Clause werd Scott Calvin (Allen) tot Kerstman gebombardeerd nadat de oude Santa het loodje had gelegd, in het tweede deel moest Scott op zoek naar een Mrs. Santa en in deze derde aflevering wordt het hem allemaal wat te veel, want zijn familie wil ook wel eens aandacht. Gelukkig wil collega-fabelfiguur Jack Frost (Short) de zaken wel waarnemen. De minste aflevering van een serie die - voor liefhebbers van het genre - aardig begon. Het sneeuwde Razzie-nominaties.

The Break-Up

2006 | Romantische komedie

Verenigde Staten 2006. Romantische komedie van Peyton Reed. Met o.a. Vince Vaughn, Jennifer Aniston, Joey Lauren Adams, Vincent D'Onofrio en Judy Davis.

De romantische komedie is een beproefd en vaak uitgekauwd genre. Dus het valt te prijzen dat de makers van The Break-Up iets nieuws proberen: voortdurend geruzie. Twee geliefden zijn uit elkaar gegroeid, maar blijven vanwege het dure koopappartement bij elkaar. Ondertussen wordt de kijker 'getrakteerd' op talloze onaangename situaties die nooit grappig worden. Het is moeilijk voor te stellen wat dit stel ooit in elkaar gezien heeft. Bizar feitje: Aniston en Vaugh hadden ten tijde van deze film ook in werkelijkheid een relatie. De thematisch vergelijkbare The War of the Roses was leuker.

Perfect Murder, Perfect Town

2000 | Misdaad, Drama, Thriller

Verenigde Staten 2000. Misdaad van Lawrence Schiller. Met o.a. Kris Kristofferson, Marg Helgenberger, Ronny Cox, Dyanne Iandoll en Ken Howard.

De romantische komedie is een beproefd en vaak uitgekauwd genre. Dus het valt te prijzen dat de makers van The Break-Up iets nieuws proberen: voortdurend geruzie. Twee geliefden zijn uit elkaar gegroeid, maar blijven vanwege het dure koopappartement bij elkaar. Ondertussen wordt de kijker 'getrakteerd' op talloze onaangename situaties die nooit grappig worden. Het is moeilijk voor te stellen wat dit stel ooit in elkaar gezien heeft. Bizar feitje: Aniston en Vaugh hadden ten tijde van deze film ook in werkelijkheid een relatie. De thematisch vergelijkbare The War of the Roses was leuker.

Happy Face Murders

1999 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1999. Misdaad van Brian Trenchard-Smith. Met o.a. Ann-Margret, Marg Helgenberger, Henry Thomas, Nicholas Campbell en Rick Peters.

De romantische komedie is een beproefd en vaak uitgekauwd genre. Dus het valt te prijzen dat de makers van The Break-Up iets nieuws proberen: voortdurend geruzie. Twee geliefden zijn uit elkaar gegroeid, maar blijven vanwege het dure koopappartement bij elkaar. Ondertussen wordt de kijker 'getrakteerd' op talloze onaangename situaties die nooit grappig worden. Het is moeilijk voor te stellen wat dit stel ooit in elkaar gezien heeft. Bizar feitje: Aniston en Vaugh hadden ten tijde van deze film ook in werkelijkheid een relatie. De thematisch vergelijkbare The War of the Roses was leuker.

Any Given Sunday

1999 | Sportfilm, Drama, Actiefilm

Verenigde Staten 1999. Sportfilm van Oliver Stone. Met o.a. Al Pacino, Cameron Diaz, Dennis Quaid, James Woods en Jamie Foxx.

Klassieker in het canon der Amerikaanse sportfilms, voornamelijk dankzij Pacino's fameuze kleedkamerspeech. Pacino speelt de coach van een fictief American Football-team, die aan de hand van een arrogante nieuwe quarterback (Foxx) zijn kwakkelende ploeg naar nieuwe glorie probeert te leiden. Lange tijd vermoeit regisseur Stone (Platoon) ons daarbij met zijn op videoclips gestoelde hyperkinetische beeldstijl en een rammelend script. Maar in het laatste kwart komt alles prachtig samen, als teamgeest en individuele talenten zich met elkaar vermengen, en vindt hij dieptes en emoties die normaliter in sportfilms ontbreken.

Life of the Party: The Pamela Harriman Story

1998 | Biografie, Drama

Verenigde Staten 1998. Biografie van Waris Hussein. Met o.a. Ann-Margret, David Dukes, Mitch Ryan, Natalie Radford en John DeMita.

Tv-biopic over het leven van wijlen Amerika's ambassadrice in Frankrijk Pamela Harriman (1920-1997) die zich naar verluidt liet verwennen door Engelse aristocraten, Italiaanse autoracers, Franse adel, Arabische sjeiks, Griekse reders en Amerikaanse snobs. Dat past natuurlijk niet allemaal in de film, maar een tipje van de sluier van deze politiek geëngageerde seriebruid wordt zeker opgelicht. Ook te genieten als amusante terugblik op de jetset van weleer.

Homestead

1998 |

Verenigde Staten 1998. Ron Lagomarsino, Kevin Dowling en Michael Fresco. Met o.a. Raymond J. Barry, Sonia Braga en Ann-Margret.

Tv-biopic over het leven van wijlen Amerika's ambassadrice in Frankrijk Pamela Harriman (1920-1997) die zich naar verluidt liet verwennen door Engelse aristocraten, Italiaanse autoracers, Franse adel, Arabische sjeiks, Griekse reders en Amerikaanse snobs. Dat past natuurlijk niet allemaal in de film, maar een tipje van de sluier van deze politiek geëngageerde seriebruid wordt zeker opgelicht. Ook te genieten als amusante terugblik op de jetset van weleer.

Four Corners

1998 | Drama

Verenigde Staten 1998. Drama van Michael Fresco. Met o.a. Ann-Margret, Sonia Braga, Raymond J. Barry, Megan Ward en Kamar de los Reyes.

Tv-biopic over het leven van wijlen Amerika's ambassadrice in Frankrijk Pamela Harriman (1920-1997) die zich naar verluidt liet verwennen door Engelse aristocraten, Italiaanse autoracers, Franse adel, Arabische sjeiks, Griekse reders en Amerikaanse snobs. Dat past natuurlijk niet allemaal in de film, maar een tipje van de sluier van deze politiek geëngageerde seriebruid wordt zeker opgelicht. Ook te genieten als amusante terugblik op de jetset van weleer.

Seduced by madness

1996 | Thriller

Verenigde Staten 1996. Thriller van John Patterson. Met o.a. Leslie Hope, Peter Coyote en Ann-Margret.

Meubelmaker Ruben Borchardt is weliswaar getrouwd met lerares Diane maar hun huwelijk stelt bitter weinig voor. Als Ruben verliefd wordt op de sympathieke Claire, stelt hij Diane dan ook voor te scheiden. Terwijl Diane niet van Ruben houdt, is dit voor haar een reden om hem te gaan haten. Ze zweert Ruben dat ze zijn leven zal verwoesten

Seduced by Madness: The Diane Borchardt Story

1996 | Drama, Misdaad

Verenigde Staten 1996. Drama van John Patterson. Met o.a. Ann-Margret, Peter Coyote, Leslie Hope, Christian Campbell en Hedy Burress.

Meubelmaker Ruben Borchardt is weliswaar getrouwd met lerares Diane maar hun huwelijk stelt bitter weinig voor. Als Ruben verliefd wordt op de sympathieke Claire, stelt hij Diane dan ook voor te scheiden. Terwijl Diane niet van Ruben houdt, is dit voor haar een reden om hem te gaan haten. Ze zweert Ruben dat ze zijn leven zal verwoesten

Blue Rodeo

1996 | Drama

Verenigde Staten 1996. Drama van Peter Werner. Met o.a. Ann-Margret, Kris Kristofferson, Corbin Allred, Jade Herrera en Jimmie F. Skaggs.

Meubelmaker Ruben Borchardt is weliswaar getrouwd met lerares Diane maar hun huwelijk stelt bitter weinig voor. Als Ruben verliefd wordt op de sympathieke Claire, stelt hij Diane dan ook voor te scheiden. Terwijl Diane niet van Ruben houdt, is dit voor haar een reden om hem te gaan haten. Ze zweert Ruben dat ze zijn leven zal verwoesten

Grumpier Old Men

1995 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1995. Komedie van Howard Deutch. Met o.a. Walter Matthau, Jack Lemmon, Ann-Margret, Sophia Loren en Daryl Hannah.

Buren Max Goldman (Matthau) en John Gustafson (Lemmon) hebben al sinds mensenheugenis een onverwoestbare kibbelrelatie. Dan komt de fraaie Maria Ragetti (Loren) naar hun gehucht. Max is meteen in haar geïnteresseerd, maar Maria wil de favoriete hengelsportzaak van de vrienden veranderen in een restaurant, en daarmee mogelijk de vissen wegjagen. Daar moet dus een stokje voor gestoken worden. Net zoals in Grumpy Old Men (1993) moet dit vervolg het vooral hebben van vaardig gedebiteerde stekeligheden tussen Matthau en Lemmon. Minder goed dan de voorganger, maar absoluut amusant.

Scarlett

1994 | Romantiek, Drama

Frankrijk​/​​Verenigde Staten​/​​Italië​/​​Duitsland 1994. Romantiek van John Erman. Met o.a. Joanne Whalley, Timothy Dalton, Ann-Margret, Sean Bean en Barbara Barrie.

Een acht uur durende, vier-delige miniserie naar de gelijknamige roman van Alexandra Ripley uit 1991 en bedoeld als het vervolg op GONE WITH THE WIND. De roman van Margaret Mitchell eindigt met Rhett Butler die Scarlett O`Hara in de steek laat, net zoals in de film uit 1939. Dit vervolg beslaat ongeveer tien jaar en begint waar het oorspronkelijke verhaal ophield. Het is 1875, Scarlett (Whalley-Kilmer) onderneemt pogingen om Rhett (Dalton) voor haar terug te winnen, laat hem naar het sterfbed van haar geliefde Mammy (Esther Rolle) komen op Tara, de plantage van de O`Hara`s in Georgia. Als Rhett eenmaal gekomen is, zegt hij te willen scheiden. Ze stemt erin toe onder bepaalde voorwaarden. Als ze een romantisch boottochtje maken voor de kust, krijgen ze slecht weer en lijden ze schipbreuk. Rhett weet haar van de verdrinkingsdood te redden en ze moeten de nacht doorbrengen in een vissershut. Ze gaan zoals overeengekomen uit elkaar en zij verhuist naar Ierland. Scarlett kan Rhett niet vergeten, maar ze houdt het geheim dat ze van hem in verwachting is en ze doet zich voor als een weduwe. Ondertussen verdient ze een fortuin, steunt onderdrukte boeren, en voedt haar kind op. Deze mini-serie is de duurste die tot op heden is gemaakt voor 45 miljoen dollar, en twee keer zo lang als de originele film, maar slechts een fractie van het verhaal. GONE WITH THE WIND was een super soap-opera over de Amerikaanse Burgeroorlog met een degelijk basisverhaal over overleven, zelfzuchtigheid en liefde voor huis en haard. Regisseur Erman die de oorspronkelijke film goed heeft bekeken en scenarioschrijver William Hanley bieden geen hecht verhaal en bovendien een zwak plot. Weelderige productie, de acteurs spelen redelijk. Dalton doet zijn best om op Clark Gable te lijken (en dat is aardig gelukt) maar Whalley- Kilmer is beslist geen Vivian Leigh en zal dat ook nooit worden.

Nobody's Children

1994 | Drama

Verenigde Staten 1994. Drama van David Wheatley. Met o.a. Ann-Margret, Dominique Sanda, Jay O. Sanders, Clive Owen en Valentin Teodosiu.

Een geheel in Roemeni[KA3]e opgenomen film over het echtpaar Carol (Ann-Margret) en Joe Stevens (Sanders) uit Detroit, die geen kinderen kunnen krijgen. Ze raken bewogen door de smeekbeden van Roemeense kinderen op het nieuws en besluiten naar Roemenië af te reizen. Carol wordt in haar gevecht met de Roemeense bureaucratie om twee kinderen te adopteren, bijgestaan door een nogal gecompliceerde vrouwelijke Franse arts. Wheatley's regie is ongeïnspireerd en het camerawerk van Franco Di Giacomo is niets bijzonders. Alleen scenarioschrijvers Petru Popescu en Iris Friedman hebben er nog enige vaart in weten te brengen. Er wordt, met uitzondering van Sanda, stijf en onwennig geacteerd. Slechts de reële nieuwsbeelden van achtergelaten baby's en van het brute post-Ceaucescu-regime zijn visueel en emotioneel interessant.

Following Her Heart

1994 | Komedie

Verenigde Staten 1994. Komedie van Lee Grant. Met o.a. Ann-Margret, George Segal, Brenda Vaccaro, Sandra Reaves en Alesandra Powers.

Ann-Margret speelt een weduwe die na veertig jaar huwelijk met een frigide bosbouwer uit North Dakota (Sheppard) eindelijk wel eens echt wil leven. Ze laat haar hypocriete dochter aan haar lot over en sluit zich wat onwennig aan bij een uitgelaten groep Grand Ole Opry-fans die per bus op weg zijn naar dit mekka van de country music in Nashville. Haar leven verandert volkomen als ze gedwongen wordt onderweg een hotelkamer te delen met een medereiziger (George Segal) op wie ze verliefd wordt. Ze weet haar droom om een bekende country-zangeres te worden te realiseren. Hoewel de plot nogal absurd is, weet scenarioschrijver Merry Helm een verfrissende heldin op te voeren die van Zweedse afkomst is en naar Amerika kwam om met een twee keer zo oude man te trouwen. Het scenario zit vol emotionele mogelijkheden die door regisseur Lee Grant en Ann-Margret worden verwerkt tot een charmante komedie. Goede bijrollen.

Grumpy Old Men

1993 | Komedie

Verenigde Staten 1993. Komedie van Donald Petrie. Met o.a. Jack Lemmon, Walter Matthau, Ann-Margret, Burgess Meredith en Daryl Hannah.

'Good morning, dickhead.' 'Hello, moron.' Max (Matthau) en John (Lemmon) voeren al vijftig jaar koude oorlog in onder-nul Minnesota. Eerst waren ze jeugdvrienden, maar ze geven elkaar al zó lang geen duimbreed toe, dat geen van twee nog weet waarom. De vete gaat zo z'n onschadelijke gangetje, tot Ariel (Ann-Margret) in het dorp komt wonen. Beide oudere heren vallen voor de vrije en spontane oudere vrouw en dat doet de rivaliteit flink oplaaien. Uitstekende komedie, vooral door de moeiteloze samenwerking tussen Walter Matthau en Jack Lemmon. Twee jaar later opgevolgd door Grumpier Old Men.

Newsies

1992 | Musical

Verenigde Staten 1992. Musical van Kenny Ortega. Met o.a. Robert Duvall, Ann-Margret, Christian Bale, David Moscow en Luke Edwards.

Ouderwetse musical, gesitueerd in New York rond 1899 over krantenmagnaat Pulitzer (van de literaire prijs). Hij besluit de commissie van de krantenjongens te verlagen. Het gevolg: de knulletjes gaan in staking. Ook bekend als THE NEWS BOYS.

Our Sons

1991 | Drama

Verenigde Staten 1991. Drama van John Erman. Met o.a. Julie Andrews, Ann-Margret, Hugh Grant, Zeljko Ivanek en Tony Roberts.

Twee moeders van middelbare leeftijd, wier zonen een homostel vormen, ontmoeten elkaar voor het eerst als een van de jongelui AIDS blijken te hebben. De ene moeder is Ann-Margret als die in een bar werkt, sinds lang vervreemd van haar zoon, en de andere is de welgestelde Andrews (haar tv-debuut!). De film weet niet goed waar de nadruk op te leggen: op de twee moeders of op de twee jongelui. Scenario van William Hanley. Camerawerk van Tony Imi.

A New Life

1988 | Komedie

Verenigde Staten 1988. Komedie van Alan Alda. Met o.a. Alan Alda, Ann-Margret, Hal Linden, Veronica Hamel en John Shea.

Na twintig jaar huwelijk besluiten Alda en Ann-Margret uit elkaar te gaan. Onmiddellijk na de scheiding wordt de jacht weer geopend en lang duurt het niet of ze beginnen beiden een nieuw leven met een partner die vijftien jaar jonger is als zijzelf. Moraliserende satire over huwelijk, samenhokken en ouder worden. Alda zag er duidelijk zijn persoonlijk hoogtepunt in, want hij speelt niet alleen de hoofdrol, maar schreef ook het scenario en voerde de regie. Niet iedereen heeft de kans om zijn mid-life crisis op die manier van zich af te schrijven natuurlijk. Het is allemaal wel vermakelijk, maar toch nogal licht verteerbaar, dus vlug vergeten, ondanks de flitsende dialogen. Achter de camera stond Kelvin Pike.

The Two Mrs. Grenvilles

1987 | Mysterie

Verenigde Staten 1987. Mysterie van John Erman. Met o.a. Ann-Margret, Claudette Colbert, Stephen Collins, Elizabeth Ashley en John Rubinstein.

Een danseresje trouwt iemand uit de hogere kringen, zeer tot ongenoegen van de mater familias. De boot is pas goed aan als ze 'per ongeluk' haar man doodschiet. Derek Marlowe maakte een uitstekende bewerking van Dominick Dunne's boek, geïnspireerd op de dood van William Woodward Jr. in 1955. Hoofdrollen waarin beide sterren kunnen schitteren. Colbert is na 25 jaar weer terug op het witte doek. Oorspronkelijk vertoond in twee delen. Ook bekend als SOCIETY.

A Tiger's Tale

1987 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1987. Komedie van Peter Douglas. Met o.a. Ann-Margret, C. Thomas Howell, Charles During, Kelly Preston en William Zabka.

Een onwaarschijnlijke, romantische komedie over een schooljongen die verwikkeld raakt in een affaire met de moeder van zijn vriendin, een verpleegster die Rose Butts heet. Moeten we u nog meer vertellen? De debuterende schrijver/regisseur Douglas (een zoon van Kirk) heeft teveel hooi op zijn vork genomen, en wij zitten met de brokken. Ann-Margret speelt aardig, maar heeft zoals altijd de verkeerde rol gekregen.

52 Pick-Up

1986 | Thriller, Misdaad

Verenigde Staten 1986. Thriller van John Frankenheimer. Met o.a. Roy Scheider, Ann-Margret, Vanity, John Glover en Robert Trebor.

Scheider heeft met eigen handen een bloeiende onderneming opgebouwd, terwijl zijn vrouw Ann-Margret voor officier van justitie McClure werkt. Alles gaat hen voor de wind, tot Scheider een affaire begint met een jong model. Meester-afperser Glover heeft elk detail van hun verhouding gefilmd, maar als hij zijn film te gelde wil maken, laat Scheider zich niet van de wijs brengen. Onaangename, brute film zonder een enkel ontroerend moment. De personages zijn genadeloos en onsympathiek, zodat het om het even is wat er met hen gebeurt. Vertolking is ruim voldoende, maar het scenario van Elmore Leonard en John Steppling, naar de roman van Leonard, is koud en gevoelloos. Jost Vacano leidde het fotografisch gedeelte. Leonards roman werd eerder verfilmd in 1984 als THE AMBASSADOR.

Twice in a Lifetime

1985 | Drama

Verenigde Staten 1985. Drama van Bud Yorkin. Met o.a. Gene Hackman, Ann-Margret, Ellen Burstyn, Amy Madigan en Ally Sheedy.

Hackman, zijn vrouw Burstyn en hun beide kinderen leiden een harmonieus bestaan in een buitenwijk van Seattle. Om zijn vijftigste verjaardag te vieren, gaat hij met enkele vrienden wat borrelen. Per toeval ontmoet hij Ann-Margret, die zojuist weduwe geworden is. Het is liefde op het eerste gezicht en het zorgvuldig opgebouwde universum van de familieman stort in elkaar. Een gevoelig melodrama over een liefde die niet weggedrukt kan worden. Niemand is schuldig, want emoties verdwijnen niet als je de ogen sluit. Schitterend gespeeld door de drie hoofdrolspelers. Scenarist Colin Welland baseerde zich op zijn eigen toneelstuk Kisses At 50 dat hij doeltreffend aanpaste. Mooie fotografie van Nick McLean. Paul McCartney zingt de titelmelodie.

The Return Of The Soldier

1985 |

Verenigd Koninkrijk 1985. Alan Bridges. Met o.a. Alan Bates, Julie Christie, Glenda Jackson, Ian Holm en Ann-Margret.

Hackman, zijn vrouw Burstyn en hun beide kinderen leiden een harmonieus bestaan in een buitenwijk van Seattle. Om zijn vijftigste verjaardag te vieren, gaat hij met enkele vrienden wat borrelen. Per toeval ontmoet hij Ann-Margret, die zojuist weduwe geworden is. Het is liefde op het eerste gezicht en het zorgvuldig opgebouwde universum van de familieman stort in elkaar. Een gevoelig melodrama over een liefde die niet weggedrukt kan worden. Niemand is schuldig, want emoties verdwijnen niet als je de ogen sluit. Schitterend gespeeld door de drie hoofdrolspelers. Scenarist Colin Welland baseerde zich op zijn eigen toneelstuk Kisses At 50 dat hij doeltreffend aanpaste. Mooie fotografie van Nick McLean. Paul McCartney zingt de titelmelodie.

A Streetcar Named Desire

1984 | Drama

Verenigde Staten 1984. Drama van John Erman. Met o.a. Ann-Margret, Treat Williams, Beverly D'Angelo, Randy Quaid en Rafael Campos.

Het geweldige spel van Ann-Margret als Blanche maakt deze film tot een volwaardige nieuwe versie van de bekende klassieker. Scenario van Oscar Saul naar een toneelstuk van Tennessee Williams.

Who Will Love My Children?

1983 | Drama

Verenigde Staten 1983. Drama van John Erman. Met o.a. Ann-Margret, Frederic Forrest, Cathryn Damon, Donald Moffat en Lonny Chapman.

Een stervende moeder (Ann-Margret in haar televisiedebuut) probeert haar tien kinderen onder te brengen bij liefhebbende pleegouders. Een aangrijpend geheel dat de nodige traantjes losmaakt. Het script van Michael Bortman is gebaseerd op het ware verhaal van Lucile Fray, een boerin in Iowa.

The Return of the Soldier

1982 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1982. Drama van Alan Bridges. Met o.a. Alan Bates, Ann-Margret, Glenda Jackson, Julie Christie en Jeremy Kemp.

De Britse officier Bates keert tijdens WO I terug van het front met een shock, die vijftien jaar uit zijn geheugen heeft gewist. Drie vrouwen bekommeren zich ieder op hun eigen manier om hem in dit boeiende, goed geacteerde drama. Hugh Whitemore bewerkte de gelijknamige roman van Rebecca West tot scenario. Het camerawerk is van Stephen Goldblatt.

Lookin' to Get Out

1982 | Komedie

Verenigde Staten 1982. Komedie van Hal Ashby. Met o.a. John Voight, Burt Young, Bert, Remsen en Jude Farese.

Co-scenarist (met Al Schwarz) en coproducent Voight imiteert Al Pacino in deze verwarrende, onwaarschijnlijke komedie. Twee verlopen figuren weten zich met een hoop list en bedrog in een suite van het MGM Grand te installeren en zijn van plan een grote slag te slaan met het kaartspel. Remsen is, als een sluwe oude valsspeler, het enige lichtpuntje in deze ramp, die al in 1980 werd opgenomen, en helaas niet op de plank is blijven liggen.

I Ought to Be in Pictures

1982 | Komedie

Verenigde Staten 1982. Komedie van Herbert Ross. Met o.a. Walter Matthau, Ann-Margret, Dinah Manott, Lance Guest en Lewis Smith.

Een zwakke filmklucht volgens het geijkte Neil Simon-patroon, naar een toneelstuk van zijn hand. De negentienjarige Manoff trekt van Brooklyn naar Los Angeles, waar ze carri[KA2]ere wil maken in de filmwereld. Ze legt contact met haar vader (Matthau), een scriptschrijver die inmiddels alcoholist en gokker blijkt te zijn. Matthau en Manoff doen hun best. Het talent van Ann- Margret, als Walters minnares, is aan deze film verspild.

Middle Age Crazy

1980 | Romantiek, Drama, Komedie

Canada 1980. Romantiek van John Trent. Met o.a. Bruce Dern, Ann-Margret, Graham Jarvis, Eric Christmas en Deborah Wakeham.

De titel 'middelbare leeftijdbevlieging' zegt alles wanneer de getrouwde Dern het stevig te pakken krijgt van Wakeham, een cheerleader van een prof-footballteam. Niets nieuws onder de zon.

The Villain

1979 | Western, Komedie

Verenigde Staten 1979. Western van Hal Needham. Met o.a. Kirk Douglas, Ann-Margret, Arnold Schwarzenegger, Paul Lynde en Foster Brooks.

Douglas speelt de onhandigste bandiet aller tijden. Na een mislukte bankoverval krijgt hij de opdracht Ann-Margret van haar geld te ontdoen. Het is een combinatie van een wildwestpersiflage en een Road Runner-tekenfilm, die echter in het geheel niet grappig is. Alleen om Kirk's paard Whiskey kan af en toe gelachen worden. Scenario van Robert G. Kane. Camerawerk van Bobby Byrne. Ook bekend als CACTUS JACK.

Rebus

1979 | Komedie

Duitsland​/​​Italië​/​​Spanje 1979. Komedie van Nino Zanchin. Met o.a. Laurence Harvey, Ann-Margret, Yvan Desny, Camilla Horn en Alberto de Mendoza.

Een groep valsspelende casinogangers laat de banken van een reeks internationale casino's springen. Een ontslagen croupier weet hen met behulp van de politie in de val te lokken. Hoewel het scenario door zeven auteurs werd geschreven, ontbreekt in deze oplichtersfilm iedere verrassing of spanning. Het verhaal speelt zich af in de blasé kringen van de jet set, maar de acteurs - onder wie de ster van de stomme film Horn - gedragen zich wel heel uitdrukkelijk verveeld.

The Cheap Detective

1978 | Mysterie, Komedie

Verenigde Staten 1978. Mysterie van Robert Moore. Met o.a. Peter Falk, Ann-Margret, Eileen Brennan, Sid Caesar en Stockard Channing.

Voor Neil Simon en Peter Falk is een parodie maken op de Bogart-films zoals THE MALTESE FALCON een makkie en zolang het niet ontaardt in het meest voor de hand liggende, is dat nog wel leuk ook.

Magic

1978 | Thriller, Drama, Horror

Verenigde Staten 1978. Thriller van Richard Attenborough. Met o.a. Anthony Hopkins, Ann-Margret, Burgess Meredith, Ed Lauter en Jerry Houser.

Anthony Hopkins is uitstekend in deze thriller (naar een roman van William Goldman die ook het script schreef) over een buikspreker die wordt geterroriseerd door zijn eigen pop. Hij probeert tegelijkertijd weer iets moois te beginnen met een oude jeugdliefde (Ann-Margret). Hopkins had naar verluidt ernstige twijfels over zijn casting, maar hij komt prima tot zijn recht, geholpen door Attenborough. Regisseur en acteur werkten diverse keren samen waaronder in A Bridge Too Far, Chaplin en Shadowlands.

The Last Remake of Beau Geste

1977 | Komedie

Verenigde Staten 1977. Komedie van Marty Feldman. Met o.a. Marty Feldman, Ann-Margret, Michael York, Peter Ustinov en James Earl Jones.

De mooie Beau en de lelijke Digby zijn een tweeling. Ze worden geadopteerd door een weduwnaar, die zelf een dochter heeft. Jaren gaan voorbij. Vader komt terug uit de oorlog in het gezelschap van een betoverend mooie jonge vrouw, die slechts ge[KA3]interesseerd is in het erfstuk van de familie, de blauwe watersaffier. Ze probeert de steen te stelen als manlief een hartaanval krijgt. Maar Beau (York) is haar voor en vlucht naar het vreemdelingenlegioen, waar Digby (Feldman) hem gaat opzoeken. Niet bijzonder spirituele parodie op de filmklassieker van William Wellman, die vooral uitblinkt door smakeloosheid. Feldman is niet alleen te zien in een van de hoofdrollen, hij debuteerde tevens als regisseur en bovendien schreef hij het scenario, samen met Chris J. Allen, naar een verhaal van Sam Bobrick en... inderdaad Feldman. Enkele knappe bijrollen, vooral van Milligan als een niet-alledaagse butler, redden het geheel nog een beetje, evenals de prachtige fotografie van Gerry Fisher.

Joseph Andrews

1977 | Avonturenfilm, Komedie, Actiefilm

Verenigd Koninkrijk 1977. Avonturenfilm van Tony Richardson. Met o.a. Ann-Margret, Peter Firth, Michael Hordern, Beryl Reid en Jim Dale.

De schelmse avonturen van de 18e eeuwse Joseph Andrews (Firth), een zoon van arme ouders die ondergebracht wordt bij een rijke familie. Alle dienstmeisjes proberen hem te versieren, maar zijn hart hoort toe aan Fanny (Ogle). Het gezinshoofd sterft, en hij valt ten prooi aan de avances van diens veel jongere echtgenote Lady Booby (Ann-Margret). Hij moet niets van haar hebben. Woedend over deze afwijzing jaagt ze hem het huis uit, waarna zijn avontuurlijk leven begint. Poging van Richardson om het succes van TOM JONES te herhalen, maar deze film mist de speelsheid en vooral de originaliteit van voornoemde. Allan Scott en Chris Bryant bewerkten de roman van Henry Fielding, maar hun schets van het Victoriaanse Engeland is minder cynisch. Ook de mooi ogende fotografie van David Watkin en de zwierige score van John Addison krijgen de film niet boven de middelmaat uitgetild.

Folies bourgeoises

1976 | Komedie

Frankrijk​/​​Italië​/​​Duitsland 1976. Komedie van Claude Chabrol. Met o.a. Stéphane Audran, Bruce Dern, Sydne Rome, Jean-Pierre Cassel en Ann-Margret.

Geen moordmysterie of psychologisch drama van nouvelle vague-meester Chabrol, maar nu eens een kolderieke relatiekomedie. De vrouw van een welgestelde schrijver heeft een verhouding met zijn uitgever, terwijl zowel schrijver als uitgever er zelf ook geheime relaties op nahouden. De verwikkelingen zijn op den duur moeilijk te volgen en eigenlijk ook niet bijster interessant. De op zich aantrekkelijke internationale cast lijkt er grotendeels net zo over te denken. Misschien had Chabrol beter de serieuze toon kunnen aanhouden van de roman van Lucie Faure, waarop hij zich baseerde.

Tommy

1975 | Musical, Komedie, Fantasy, Drama

Verenigd Koninkrijk 1975. Musical van Ken Russell. Met o.a. Roger Daltrey, Oliver Reed, Ann-Margret, Elton John en Tina Turner.

Cult wat de klok slaat in ­Russells Tommy, een doldrieste rockmusical over de dove en blinde Tommy (The Who-zanger Roger Daltrey) die kort na de dood van zijn vader door de dokter (Jack Nicholson) wordt afgeschreven als een hopeloze zaak. Totdat Tommy de flipperkampioen (Elton John) ­verslaat. Zijn flipperkastkunsten maken hem tot een goeroe maar hij kan niet overweg met zijn sterstatus. Een audiovisuele trip met liedjes van onder meer Pete Townshend, Eric Clapton, Tina ­Turner, Keith Moon en Elton John. Winnaar van de Golden ­Globe voor beste musical/comedy.

The Train Robbers

1973 | Western

Verenigde Staten 1973. Western van Burt Kennedy. Met o.a. John Wayne, Ann-Margret, Rod Taylor, Ben Johnson en Christopher George.

Deze teleurstellende Wayne-western werd in twee-en-een-halve maand tijds opgenomen in Durango, in Mexico. Kennedy schreef zelf het scenario, dat weinig boeiend is. Ann-Margret doet een beroep op Wayne haar te helpen in de woestijn een lading goud te zoeken dat haar echtgenoot, een outlaw, destijds heeft achtergelaten, vóór zijn dood. Van de beloning wil ze haar kind dan laten studeren. Geroerd gaan Wayne en zijn vrienden met Ann- Margret op zoek, maar worden door haar aan alle kanten belazerd. Actie ontbreekt bijna geheel, het enige goede is het mooie camerawerk van William Clothier. Scenario van regisseur Kennedy.

Un homme est mort

1972 | Misdaad, Thriller

Frankrijk​/​​Italië​/​​Verenigde Staten 1972. Misdaad van Jacques Deray. Met o.a. Jean-Louis Trintignant, Ann-Margret, Roy Scheider, Angie Dickinson en Umberto Orsini.

Een Franse gokker vlucht voor schuldeisers naar LA waar hij voor een onbekende opdrachtgever een oude gangster moet liquideren. De terugkeer naar Frankrijk wordt hem daarna onmogelijk gemaakt. Dit standaardmisdaadverhaal is een alibi voor een beeld van LA gezien door de ogen van een buitenstaander die vergeefs zijn weg probeert te vinden. Een goede rol van Trintignant met kleurrijk tegenspel.

Carnal Knowledge

1971 | Komedie, Erotiek, Drama

Verenigde Staten 1971. Komedie van Mike Nichols. Met o.a. Jack Nicholson, Candice Bergen, Art Garfunkel, Ann-Margret en Rita Moreno.

Het scenario van Jules Feiffer behandelt de houdingen ten opzichte van de seksualiteit en de geobsedeerdheid daarmee van twee vrienden, van de universiteit tot in hun volwassenheid. Deze film was zijn tijd behoorlijk vooruit, vooral in Amerika en riep vele vragen op, maar eindigt nogal deprimerend. Ann-Margret oogstte veel goede kritiek voor haar rol als Nicholsons minnares.

R.P.M.

1970 | Drama

Verenigde Staten 1970. Drama van Stanley Kramer. Met o.a. Anthony Quinn, Gary Lockwood, Paul Winfield, Graham Jarvis en Alan Hewitt.

De ouderwetse liberaal Quinn wordt rector van een universiteit. In die hoedanigheid laat hij de politie afrekenen met zijn radikale studenten om zijn hogeschool veilig te stellen. Erich Segal met onbekwaam scenario en Kramer met even slechte regie vonden elkaar, waardoor de film theatraal wordt, maar kijk toch uit.

C.C. and Company

1970 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1970. Romantiek van Seymour Robbie. Met o.a. Joe Namath, Ann-Margret, William Smith, Jennifer Billingsley en Bruce Glover.

Joe Namath als gewezen motorrijder en Ann-Margret als het meisje dat hem probeert te temmen. Namath was beter op het football-veld.

Heißes Spiel für harte Männer

1968 |

Australië 1968. Nino Zanchin. Met o.a. Ann-Margret, Laurence Harvey en Ivan Desny.

Joe Namath als gewezen motorrijder en Ann-Margret als het meisje dat hem probeert te temmen. Namath was beter op het football-veld.

Murderer's Row

1967 | Sciencefiction, Misdaad

Verenigde Staten 1967. Sciencefiction van Henry Levin. Met o.a. Dean Martin, Ann-Margret, Karl Malden, Camilla Sparv en James Gregory.

In deze film wordt een geleerde (de vader van Ann-Margret) ontvoerd door een man (Malden) die dreigt Washington DC te vernietigen met een `helio-straal`. Alleen Matt Helm kan zowel de professor als de stad redden. (Wat zou er gebeurd zijn, als hij had moeten kiezen?) Deze tweede Matt Helm-film - na THE SILENCERS - biedt behalve een geslaagde poging om Frank Sinatra belachelijk te maken weinig om van te genieten. Er is een derde Matt Helm- film: THE AMBUSHERS.

Il Profeta

1967 | Komedie

Italië 1967. Komedie van Dino Risi. Met o.a. Vittorio Gassman, Ann-Margret, Yvonne Sanson, Liana Orfei en Oreste Lionello.

Een man van middelbare leeftijd heeft zich uit de moderne beschaving teruggetrokken en leeft in isolement in de bergen. Een op een primeur beluste tv-reporter vestigt de aandacht op hem en maakt hem als een zgn. `profeet` tot prooi van de media en goeroezoekers. Niet voorbereid op de veranderingen en nieuwe trends in de evoluerende samenleving, wordt hij een niet begrijpend en weerloos object voor commerci[KA3]ele uitbuiting. Deze vroege (en daardoor alweer gedateerde) satire op pseudo-filosofieën is niet al te gelukkig gecast : Gassman is te weinig naïef voor de intrigerende wereldvreemdheid en Ann-Margret heeft onvoldoende zelfspot om de rol van trend-volger door te prikken.

The Swinger

1966 | Komedie

Verenigde Staten 1966. Komedie van George Sidney. Met o.a. Ann-Margret, Tony Franciosa, Robert Coote, Horace McMahon en Nydia Westman.

Een kitscherig verhaal over het lieve meisje Ann-Margret dat zich voordoet als een vlotterikje om indruk te maken op de uitgever van een tienerblaadje Franciosa.

Stagecoach

1966 | Western

Verenigde Staten 1966. Western van Gordon Douglas. Met o.a. Ann-Margret, Alex Cord, Red Buttons, Bing Crosby en Bob Cummings.

Een kleurige met sterren afgeladen western die goed is, maar niet op kan tegen het origineel van 1939. Een te lange film met zo nu en dan een actiescène ter afwisseling. Gedraaid in CinemaScope.

Murderers' Row

1966 | Thriller

Verenigde Staten 1966. Thriller van Henry Levin. Met o.a. Camilla Sparv, Karl Malden, Ann-Margret, Dean Martin en James Gregory.

Een kleurige met sterren afgeladen western die goed is, maar niet op kan tegen het origineel van 1939. Een te lange film met zo nu en dan een actiescène ter afwisseling. Gedraaid in CinemaScope.

Made in Paris

1966 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1966. Komedie van Boris Sagal. Met o.a. Ann-Margret, Richard Crenna, Edie Adams, Chad Everett en Louis Jourdan.

Humorloos en zonder cachet: Ann-Margret in de rol van mode- ontwerpster in Frankrijk; ze wordt verliefd op Jourdan. Het scenario is van Stanley Roberts. Het camerawerk is van Milton Krasner.

Il Tigre

1966 | Komedie

Italië​/​​Verenigde Staten 1966. Komedie van Dino Risi. Met o.a. Vittorio Gassman, Eleanor Parker, Caterina Boratto, Fiorenzo Fiorentini en Luigi Vannucchi.

Een industrieel van middelbare leeftijd wil zijn invloed ten gunste van zijn verliefde zoon doen gelden, maar valt zelf voor de vrijgevochten jongedame. Hij stort zich in een onstuimige tweede jeugd, maar schrikt terug om zijn gezin en onderneming definitief in de steek te laten. Deze bittere komedie overtuigt niet in haar portret van een losbandige jeugd. Ann-Margret is miscast. Goed spel van Gassman en van Parker als zijn echtgenote.

The Cincinnati Kid

1965 | Drama

Verenigde Staten 1965. Drama van Norman Jewison. Met o.a. Steve McQueen, Edward G. Robinson, Karl Malden, Ann-Margret en Tuesday Weld.

Vroeger speelden mensen nog poker zonder zonnebril, cowboyhoed en/of koptelefoon. In The Cincinnati Kid, een van de beste pokerfilms aller tijden, is het non-verbale spel nog in optima forma te bezichtigen, met McQueen als de jonge hemelbestormer - net na zijn succes in The Great Escape - en Robinson als de onverslaanbaar geachte pokergod The Man. Regisseur Jewison belichtte wellicht wat al te veel zijlijntjes maar de karakteropbouw en de slotronde staan als een huis. Deels opgenomen op locatie in New Orleans, het broeierige oord waar het spelletje zich anno jaren dertig afspeelt.

Once a Thief

1965 | Misdaad, Drama, Thriller

Verenigde Staten​/​​Frankrijk 1965. Misdaad van Ralph Nelson. Met o.a. Ann-Margret, Alain Delon, Van Heflin, Jack Palance en John Davis Chandler.

De jonge ex-gedetineerde Delon wil het rechte pad bewandelen en gaat terug naar zijn vrouw Ann-Margaret. Hij wordt dwarsgezeten door de smerige rechercheur Heflin waardoor hij zijn baantje verliest. Hij belandt weer in de verkeerde kringen en wordt het werktuig bij een andere misdaad. Bepaald niet belangwekkend en al honderd keer eerder vertoond. Scenario van Zekial Marko naar zijn boek Scratch a Thief. Camerawerk van Robert Burks. Gedraaid in Panavision.

Bus Riley's Back in Town

1965 | Drama

Verenigde Staten 1965. Drama van Harvey Hart. Met o.a. Ann-Margret, Michael Parks, Janet Margolin, Brad Dexter en Kim Darby.

Het scenario van William Inge over gezellige luidjes uit het Middenwesten is verknoeid; de ex-zeeman Parks keert naar huis terug, gebroken door mislukte ambities en gehoond door zijn rijke ex-vriendin Ann-Margret. Het zijn de bijrollen die de film waardevol maken. Scenario van Walter Gage.

Viva Las Vegas

1964 | Muziek, Romantiek, Musical

Verenigde Staten 1964. Muziek van George Sidney. Met o.a. Elvis Presley, Ann-Margret, Cesare Danova, William Demarest en Nicky Blair.

Autocoureur Lucky Jackson (Presley) wil meedoen aan een autorace, maar de motor van zijn auto is stuk, dus heeft hij geld nodig. Gelukkig organiseert het hotel waar hij een baantje als ober heeft een zangwedstrijd, waarmee een flinke geldprijs te winnen valt. Kan Lucky meteen aanpappen met de mooie danseres/zweminstructrice Rusty Martin (Ann-Margret). Opvallend veel chemie tussen de toen nog slanke Elvis en Ann-Margret maken deze aardige musical prettig om naar te kijken, behalve voor Elvis' vriendin Priscilla, de latere mevrouw Presley, die - terecht - vermoedde dat de twee een verhouding hadden.

The Pleasure Seekers

1964 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1964. Komedie van Jean Negulesco. Met o.a. Tony Franciosa, Gene Tierney, Brian Keith, Carol Lynley en Gardner McKay.

Vakkundige romantiek à la THREE COINS IN THE FOUNTAIN over drie meisjes op zoek naar pret in Spanje.

Kitten with a Whip

1964 | Drama

Verenigde Staten 1964. Drama van Douglas Heyes. Met o.a. John Forsythe, Patricia Barry, Peter Brown, Ann Doran en Ann-Margret.

Een onge[KA3]inspireerd verslag van een delinquente (Ann- Margret) en haar vrienden die zakenman Forsythe dwingen hen naar Mexico te rijden.

Bye Bye Birdie

1963 | Musical

Verenigde Staten 1963. Musical van George Sidney. Met o.a. Janet Leigh, Dick Van Dyke, Ann-Margret, Maureen Stapleton en Paul Lynde.

Onderhoudende filmversie van de Broadwaymusical over een rock 'n' rollster die in dienst moet. Lynde is goed in de rol van Ann- Margrets vader. Liedjes o.a.: 'Put on a Happy Face', 'We Love You, Conrad' en 'Kids'.

State Fair

1962 | Musical

Verenigde Staten 1962. Musical van José Ferrer. Met o.a. Pat Boone, Bobby Darin, Pamela Tiffin, Ann-Margret en Alice Faye.

Deze versie van de sprankelende musical uit 1945 is erg slecht. Faye onderbrak haar pensioen om Tiffins moeder te spelen - wat een vergissing. Ewell zingt zelfs een varken toe!

State Fair

1962 | Musical

Verenigde Staten 1962. Musical van José Ferrer. Met o.a. Bobby Darin, Wally Cox, Pamela Tiffin, Pat Boone en Alice Faye.

Deze versie van de sprankelende musical uit 1945 is erg slecht. Faye onderbrak haar pensioen om Tiffins moeder te spelen - wat een vergissing. Ewell zingt zelfs een varken toe!

Pocketful of Miracles

1961 | Komedie, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1961. Komedie van Frank Capra. Met o.a. Bette Davis, Glenn Ford, Hope Lange, Thomas Mitchell en Peter Falk.

Tijdens zijn hoogtijdagen, in de jaren dertig, fleurde Frank Capra de crisisjaren op met films als It Happened One Night en Mr. Smith Goes to Washington. Na WO II daalde zijn populariteit, maar zijn allerlaatste film heeft nog wel heuse Capra-charme. Bette Davis speelt een New Yorkse appelverkoopster die haar ver verwijderde dochter altijd heeft voorgehouden dat ze van hoge komaf is. Nu de dochter met een mogelijke adellijke huwelijkskandidaat langskomt, ontstaan er problemen. Maar de maker van It's a Wonderful Life zorgt natuurlijk voor een mooi, opbeurend einde.