6. Waanzin
In de laatste aflevering van De kijk van Koolhoven 3 zoomt Martin Koolhoven in op waanzin in film.
18 resultaten
In de laatste aflevering van De kijk van Koolhoven 3 zoomt Martin Koolhoven in op waanzin in film.
In de vijfde aflevering van De kijk van Koolhoven 3 besteedt Martin Koolhoven aandacht aan transformatie in film.
In de eerste aflevering van De kijk van Koolhoven 3 neemt Martin Koolhoven coming of age-films onder de loep.
In de tweede aflevering van De kijk van Koolhoven 3 bespreekt Martin Koolhoven sportfilms.
In de derde aflevering van De kijk van Koolhoven 3 duikt Martin Koolhoven in dystopische films.
Vampiers. Daarover gaat het in de vierde aflevering van De kijk van Koolhoven 4.
In de laatste aflevering van De kijk van Koolhoven 2 verlegt Martin Koolhoven zijn blik naar tijdreisfilms.
Met zoveel goede gangsterfilms uit Amerika kon er makkelijk een tweede aflevering van De kijk van Koolhoven worden gemaakt.
Aan de hand van klassieke films in het gangstergenre laat Martin Koolhoven in deze aflevering zien hoe het acteren is veranderd.
Buitenaardse wezens zijn een heerlijk gegeven voor een filmmaker, meent Martin Koolhoven. Hiermee kunnen ze hun fantasie de vrije loop laten.
Net als de horrorfilm gaat de misdaadfilm in Europa net even verder dan elders. Martin Koolhoven behandelt voor deze aflevering onder meer La Haine uit Frankrijk, Sexy Beast uit Engeland en M uit Duitsland.
Martin Koolhoven zocht de meest geslaagde remakes, sequels en prequels uit en laat aan de hand van James Bond en Indiana Jones zien waarom de ene film zich beter leent voor een vervolg dan de andere.
Seks en film, het is nog steeds een ongemakkelijk huwelijk. De zesde en laatste aflevering van De kijk van Koolhoven staat in het teken van erotica.
Film noir is de wereld van rauwe detectives, corrupte agenten en femme fatales. Daarover gaat aflevering vijf van De kijk van Koolhoven.
Toen in 1981 The Road Warrior van George Miller uitkwam, het vervolg op Mad Max, en het een groot wereldwijd succes werd, was er een nieuw genre geboren: de post-apocalyptische film.
In de derde aflevering van De kijk van Koolhoven staat horror centraal. En dan wel de Europese variant, eurohorror, die traditioneel altijd net even iets nastier is.
De eerste aflevering van De kijk van Koolhoven staat in het teken van de spaghettiwestern, de rauwe Italiaanse versie van de western, die in de jaren zestig opkwam.
De tweede aflevering van De kijk van Koolhoven heeft geen genre, maar een thema: water en boten. Een boot in je film is vragen om moeilijkheden, maar daarom niet minder leuk.
18 resultaten