print

De VPRO is breed aanwezig op verschillende platforms. Om de verbinding tussen de verschillende advertenties, affiches, dvd-boxen en VPRO Gids te blijven leggen, hebben we een eigen VPRO-huisstijl ontwikkeld.

Het VPRO-logo is leidend in de huisstijl en verbindt alle uitingen met elkaar. Tegelijkertijd is de VPRO-huisstijl even divers als het VPRO-aanbod. Op deze site vind je alle elementen om de huisstijl in print zelf toe te passen.

Kijk voor de basisregels voor het toepassen van de VPRO-huisstijl op de pagina Basiselementen huisstijl.

correspondentie

• Het lettertype voor correspondentie (mail of brieven) is Arial Regular/Italic/Bold, 9 pts, met 14 pts regelafstand.

advertentie

• Een advertentie vertelt één boodschap. Voorbeeld: met een schenkingsovereenkomst is je gift aan de vpro volledig aftrekbaar voor de belasting.
• In de advertentie wordt aandacht besteed aan één product. Voorbeeld: Elf Europese stemmen nu in de winkel.
• Eén groot beeld staat centraal.
• Tekst wordt tot een minimum beperkt. Titel en motto plus url moeten voldoende zijn, productinformatie staat op de site.

meer voorbeelden

advertentie gids vpro evenementen

advertentie gids vpro winkel

advertenties programma extern (VK, NRC, Trouw)

advertentie gidsapp

  • Gebruik waar het kan je collega's als model

affiche

• Kleur van het logo moet contrasteren tegen zijn achtergrond. Zie basisregels logo.

• Een affiche vertelt één boodschap. Bijvoorbeeld: Argos, elke zaterdag om 14.00 uur op NPO Radio 1

meer voorbeelden

  • Eén groot beeld staat centraal.
  • Regelafstand van de titel is hier 60% van de corpsgrootte. Zie regels typografie.
  • Tekst wordt tot een minimum beperkt. Titel en motto plus eventueel een url moeten voldoende zijn.
  • Invullen van de outlineletter is eigenlijk not done, tenzij... 

lettertype

Wil je het VPRO lettertype ontvangen, stuur dan een mailtje naar fonts@vpro.nl

  • Titels/kopregels (en korte, op zichzelf staande zinnen): Simplistic Sans Outine / Simplistic Sans Bold, alleen onderkast. Uitzonderingen op deze regel zijn namen van personen, organisaties (met uitzondering van ‘vpro’ dat in titels/kopregels altijd in onderkast of als logo geschreven wordt) en landen.
    • Regelafstand is gelijk aan de corpsgrootte (bijvoorbeeld allebei 100 pts).
  • Subtitels: Simplistic Sans Medium.
  • Broodtekst: VPRO Vesta, 83% van de corpsgrootte van de kopregels.
    • Beschikbare varianten zijn: VPRO Vesta Regular, VPRO Vesta Italic, VPRO Vesta Bold en VPRO Vesta Bold Italic. In de broodtekst worden kapitalen regulier gebruikt, dus elke zin en naam (persoon, land, organisatie of titel) begint met een hoofdletter (of wordt geschreven in volkapitaal wanneer dat zo hoort, zoals bij ‘VPRO’ of ‘ABN Amro’).

Zie regels typografie