Liselotte Pulver: cast.
Er zijn 47 films gevonden.

Le retour

1990 | Romantiek

Frankrijk 1990. Romantiek van Michel Boisrond. Met o.a. Michèle Morgan, Marie-France Pisier, Daniel Gélin, Michael Lonsdale en Heinz Bennent.

Een bewerking van de roman van Danièle Thompson, een soort Barbara Cartland. Daarmee is alles wel gezegd over deze suikerzoete feuilleton, waarin de hoofdpersonen zich van Italië via Parijs naar Brazilië spoeden, want daar komt het allemaal zo'n beetje op neer. Het is spijtig om zulke grote filmacteurs in de huid van zulke stereotiepe en al even weinig consequente personages te zien kruipen, maar het is waar dat enkele bijrollen toendertijd debuutrolletjes waren, die voor de acteurs de doorbraak in het televisiewereldje betekende. Vervelend.

La rencontre

1987 |

Frankrijk 1987. Edouard Molinaro. Met o.a. Michèle Morgan, Marie-France Pisier, Jeanne Moreau, Daniel Gélin en Michael Lonsdale.

Deze film maakt deel uit van de cyclus LE TIROIR SECRET, een serie films waarin dezelfde hoofdpersonen verschillende avonturen beleven. Deze keer is het plot opgebouwd rond een reis naar Rome en een autentieke Stradivarius. Het fantasieloze scenario, dat van Danièle Thompson zelf is, doet weinig degelijk aan en is over het geheel genomen tamelijk wee. Deze onderneming, waaraan Molinario met zijn vakkennis een duidelijke bijdrage levert door nog maar net te voorkomen dat er te veel toeristische plaatjes in zitten, bevat dan ook weinig belangwekkends. Afgezien van dit alles is deze onbeduidenende familiegeschiedenis ook een film waarin wij weer zes leden van de familie Morgan tegenkomen.

Brot und Steine

1979 | Drama

Zwitserland 1979. Drama van Mark M. Rissi. Met o.a. Liselotte Pulver, Henrik Rhyn, Beatrice Kessler, Walo Lüönd en Sigfrid Steiner.

Een jonge boer krijgt de pacht van zijn land opgezegd, vanwege industriële uitbreiding. Hij stelt zich daar op advies van zijn collega's tegen teweer door van zijn boerderij een 'fokfabriek' te maken, wat hem echter in gewetensconflict brengt. Dank zij een veeartsenijstudente wordt alles toch tot een dubbel happy end gebracht. Actuele problematiek kreeg een te simplistische en rooskleurige uitwerking, met prentbriefkaartfotografie en zoete muziek alsof het een Heimat-film betrof. De acteurs zijn beter dan hun rollen, al heeft Pulver zo op het oog nog lang niet de leeftijd voor de moeder van de held.

Monika und die Sechzehnjährigen

1974 | Komedie, Erotiek

Duitsland 1974. Komedie van Charly Steinberger. Met o.a. Maria Zürer, Oliver Collignon, Judith Moser, Silke Klose en Carina Kreisch.

Johannes bezoekt zijn moeder, die een internaat voor meisjes leidt. Daar wordt hij al spoedig het populaire middelpunt. Er volgen talrijke turbulente gebeurtenissen, voordat hij een van de aantrekkelijke meisjes uitkiest. Niet zo'n geestige sekskomedie.

Hoopers letzte Jagd

1972 | Misdaad

Duitsland 1972. Misdaad van Claus Peter Witt. Met o.a. Max Mairich, Horst Tappert, Liselotte Pulver, Florian Halm en Dieter Borsche.

Een soort THE LEAGUE OF GENTLEMEN uit 1960, maar dan `Made in Germany`, die in Engeland speelt; de schurken zijn echter geen heren. Ze zijn een stuk gemener en er vallen dodelijke slachtoffers. Michael Richardson (Tappert) slaat op militaire wijze een slag door een trein met goud en geld om te leiden (ge[KA3]inspireerd door Raymond Briggs` GREAT TRAIN ROBBERY) en inspecteur James Hooper (Mairich) van Scotland Yard, die kort voor zijn pensionering staat, maakt jacht op de bende. De film doet behoorlijk ouderwets aan, maar is best onderhoudend en het is leuk om de nog redelijk jonge Tappert te zien, die deze keer aan de andere kant van de wet staat als harde bendeleider, want we zijn gewend hem uitsluitend te vereenzelvigen met zijn rol van Derrick. Een grote indrk laat de echter niet achter. Het scenario is van regisseur Witt en Rüdiger Humpert. Het camerawerk is van Werner Kurz.

Eine Nervensège gegen Alle

1969 | Komedie

Italië​/​​Duitsland 1969. Komedie van Ralf Gregan. Met o.a. Ewa Strèmberg, Dieter Hallervorden en Liselotte Pulver.

Een soort THE LEAGUE OF GENTLEMEN uit 1960, maar dan `Made in Germany`, die in Engeland speelt; de schurken zijn echter geen heren. Ze zijn een stuk gemener en er vallen dodelijke slachtoffers. Michael Richardson (Tappert) slaat op militaire wijze een slag door een trein met goud en geld om te leiden (ge[KA3]inspireerd door Raymond Briggs` GREAT TRAIN ROBBERY) en inspecteur James Hooper (Mairich) van Scotland Yard, die kort voor zijn pensionering staat, maakt jacht op de bende. De film doet behoorlijk ouderwets aan, maar is best onderhoudend en het is leuk om de nog redelijk jonge Tappert te zien, die deze keer aan de andere kant van de wet staat als harde bendeleider, want we zijn gewend hem uitsluitend te vereenzelvigen met zijn rol van Derrick. Een grote indrk laat de echter niet achter. Het scenario is van regisseur Witt en Rüdiger Humpert. Het camerawerk is van Werner Kurz.

Eine Hochzeitsreise

1969 | Komedie

Duitsland 1969. Komedie van Ralf Gregan. Met o.a. Dieter Hallervorden, Liselotte Pulver, Ewa Strömberg, Memmo Carotenuto en Alberto Farnese.

Een echtpaar besluit na zeven jaar in de echt verenigd te zijn opnieuw een huwelijksreis te maken naar Rome. Ze worden door pech achtervolgd, behalve in de liefde, want ieder slaagt erin zich met zijn partner te amuseren. Ten slotte komt het huwelijk, dat op de klippen dreigt te lopen, weer voor mekaar in deze wat oubollige komedie, die routineus in elkaar geflanst is. Ook bekend als EINE NERVENSÄGE GEGEN ALLE.

Herrliche Zeiten im Spessart

1967 | Komedie, Sciencefiction

Duitsland 1967. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Liselotte Pulver, Hubert von Meyerinck, Harald Leipnitz, Willy Millowitsch en Hannelore Elsner.

Schone Anneliese (Pulver) gaat trouwen met beroepsmilitair Frank Green (Leipnitz), maar vlak voor zijn huwelijksdag moet hij op bevel van generaal Teckel (Von Meyerinck) naar de parate hap. Anneliese krijgt bezoek van een drietal vaste Spessart spoken, Toni (Richter), Hugo (Teege) en Onkel Max (Rhomberg) die de nazaat van de gravin (van Spessart) graag een handje zouden willen helpen - dat is uiteraard van de regen in de drup.

Le Jardinier d'Argenteuil

1966 | Komedie

Frankrijk​/​​Duitsland 1966. Komedie van Jean-Paul Le Chanois. Met o.a. Jean Gabin, Liselotte Pulver, Curd Jürgens, Pierre Vernier en Alfred Adam.

Een bejaarde tuinman fabriceert valse francs voor beperkt eigen gebruik, tot zijn peetzoon hem aanzet tot verdere exploitatie. Daardoor komt hij in contact met gokkende rijkaards aan de Côte d'Azur. De komedie hinkt op verschillende ideeën en voltrekt zich in een landerig tempo. De rol van Gabin is goed, maar veel vaker gezien. Het scenario is van de regisseur, François Boyer en Alphonse Boudard. Het camerawerk is van Walter Wottitz. Ook bekend als: TULIPE.

La Réligieuse

1966 | Drama, Historische film

Frankrijk 1966. Drama van Jacques Rivette. Met o.a. Anna Karina, Liselotte Pulver, Micheline Presle, Francine Bergé en Francisco Rabal.

Een jonge aristocrate is door haar ouders voor het klooster voorbestemd, maar wijst aanvankelijk de aflegging van de gelofte af tot ze uit bewondering voor de moeder-overste haar weigering intrekt. In verschillende kloosterordes wordt ze onderworpen aan martelpraktijken en vasten. Ze wordt bovendien van bezetenheid beschuldigd. Evenmin als haar verzet geeft ze haar geloof in God op. Deze opmerkelijk in beeld gebrachte en schitterend gespeelde film naar de roman van Denis Diderot werd bij zijn première verboden wegens antikerkelijke strekking en daardoor een schandaalsucces. Zoiets is nu onvoorstelbaar, maar de uitzonderlijke kwaliteiten van de film laten zich onbevangener beoordelen.

Hokuspokus - oder: Wie lasse ich meinen Mann verschwinden?

1965 | Komedie

Duitsland 1965. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Heinz Rühmann, Liselotte Pulver, Richard Münch, Fritz Tillmann en Klaus Miedel.

Curt Goetz' boulevardstuk uit de jaren 1930-40 nog eens uiterst dunnetjes overgedaan. Scenario van Eberhard Keindorff en Johanna Sibelius. Camerawerk van Richard Angst.

Monsieur

1964 | Komedie

Italië​/​​Duitsland​/​​Frankrijk 1964. Komedie van Jean-Paul Le Chanois. Met o.a. Jean Gabin, Liselotte Pulver, Philippe Noiret, Mireille Darc en Gaby Morlay.

Een oude bankier begint als weduwnaar een nieuw leven en laat zich als huismeester in een bourgeoisgezin opnemen, waarin hij met diverse amoureuze intriges orde op zaken stelt en een door hem geprotegeerde ex-prostitu[KA1]ee aan een echtgenoot helpt. De rolbezetting is het voornaamste pluspunt in deze al te vriendelijke en bedaarde satire die haar afkomst als toneelstuk (van Claude Gevel) niet altijd verhult door een kunstmatige samenloop van omstandigheden. Scenario van Pascal Jardin en Claude Sautet.

Le Gentleman de Cocody

1964 | Avonturenfilm, Komedie

Italië​/​​Frankrijk 1964. Avonturenfilm van Christian-Jaque. Met o.a. Jean Marais, Liselotte Pulver, Philippe Clay, Jacques Morel en Maria Grazia Buccella.

Franse geleerde in Abidjan wordt vermoord door leden van geheimzinnige sekte. Assistente wil zijn onderzoekingen voortzetten, maar wordt tijdens tocht in de jungle ook belaagd, terwijl attaché van ambassade haar probeert te beschermen. Deze avonturenfilm heeft uiterst onwaarschijnlijk scenario, maar wordt met vaart gebracht op allerlei exotische locaties, met soms imponerend stuntwerk.

Dr. Med. Hiob Prätorius

1964 | Komedie

Duitsland 1964. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Heinz Rühmann, Liselotte Pulver, Fritz Tillmann, Peter Lühr en Fritz Rasp.

Alleraardigste Rühmann-productie, verfilmd naar Curt Goetz' toneelstuk Frauenarzt Dr. Prätorius, dat Goetz zelf al in 1950 had verfilmd, over een professor op zoek naar de domheidsbacil die in plaats daarvan een vrouw op zijn weg vindt. Scenario van Heinz Pauck en István Békeffy. Camerawerk van Richard Angst.

A Global Affair

1964 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1964. Drama van Jack Arnold. Met o.a. Bob Hope, Yvonne De Carlo, Michèle Mercier, Robert Sterling en John McGiver.

Dit keer geen komedie: Hope ontfermt zich over een baby die is gevonden in het gebouw van de VN en een vrouwelijke vertegenwoordiger van elk land eist het kind op.

Una Chica casi formal

1963 | Komedie, Romantiek

Spanje​/​​Duitsland 1963. Komedie van Ladislao Vajda. Met o.a. Liselotte Pulver, Alberto de Mendoza, Martin Held, Manolo Morán en Gila.

Tijdens een zakenreis naar Spanje ontstaat een romance tussen een Duitse industrieel en zijn secretaresse. Een zeer vulgaire liefdeskomedie, hoewel de regie en het spel soms trefzeker uitvallen.

Maléfices

1962 | Drama, Mysterie

Frankrijk 1962. Drama van Henri Decoin. Met o.a. Juliette Gréco, Liselotte Pulver, Jean-Marc Bory, Jacques Dacqmine en Mathé Mansoura.

Een getrouwde veearts wordt verliefd op een mysterieuze vrouw die jaren in Afrika heeft gewoond. Zijn vrouw wordt ernstig ziek en lijkt slachtoffer van voodoo. De man breekt met zijn geliefde die zelfmoord pleegt en komt dan achter de waarheid. De ware toedracht van het verhaal (van het duo Boileu-Narcejac dat ook tot LES DIABOLIQUES en VERTIGO inspireerde) laat zich al halverwege voorspellen, ook omdat de regie geen geheimzinnige spanning weet te suggereren. Gréco speelt dit Frans ster- vehikel na haar Hollywoodperiode met decoratieve ongeïnteresseerdheid.

Kohlhiesels Töchter

1962 | Komedie

Duitsland 1962. Komedie van Axel von Ambesser. Met o.a. Liselotte Pulver, Helmut Schmid, Dietmar Schönherr, Adeline Wagner en Peter Vogel.

Vader Matthias blijft erbij: de lelijkste van zijn twee dochters moet het eerst trouwen. Maar het lelijke eendje blijkt alras een mooie zwaan. Nu is dit Kräly-verhaal wel tot op de draad versleten. Na de cinemascope-operetteverfilming Ja, Ja, die Liebe in Tirol was dit de vijfde verfilming. Het scenario is van Eckart Hachfeld. Het camerawerk is van Willy Winterstein.

One, Two, Three

1961 | Komedie

Verenigde Staten​/​​Duitsland 1961. Komedie van Billy Wilder. Met o.a. James Cagney, Arlene Francis, Horst Buchholz, Pamela Tiffin en Red Buttons.

Vrolijke, vlotte Wilder-film over een directeur van de Coca Cola fabriek in West-Berlijn. Cagney speelt wonderbaarlijk goed in zijn laatste film vóór RAGTIME, twintig jaar later. De muziek van André Previn maakt op originele wijze gebruik van de 'Sabeldans' van Chattsjaturian. Scenario van regisseur Wilder en I.A.L. Diamond naar een toneelstuk van Ferenc Molnár. Camerawerk vam Daniel L. Fapp.

La Fayette

1961 | Historische film, Avonturenfilm

Italië​/​​Frankrijk 1961. Historische film van Jean Dréville. Met o.a. Michel Le Royer, Pascale Audret, Michel Galabru, Jack Hawkins en Folco Lulli.

De biografie van deze historische figuur, vanaf de rol die hij in de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog speelde tot aan zijn terugkeer naar Frankrijk, waar hij een heleboel weerstand moet overwinnen voor de erkenning van de onafhankelijkheid van de Verenigde Staten. Het gaat dus slechts om het eerste deel van zijn leven (het vervolg was minder gelukkig...). Verwacht geen historische betrouwbaarheid, want het personnage is geen typische Dumas-held. Daarentegen is het spektakel meesterlijk uitgevoerd en in scène gezet met een scherp gevoel voor epiek. Het zwartwit stoort niet want de beelden van Claude Renoir en Roger Hubert zijn prachtig. Een geslaagd project in het romantische genre.

Gustav Adolfs Page

1960 | Historische film

Oostenrijk​/​​Duitsland 1960. Historische film van Rolf Hansen. Met o.a. Curd Jürgens, Liselotte Pulver en Walter Reyer.

Om haar koning te dienen verkleedt een meisje zich als page. Pseudo-historische film over trouw aan de koning en het vaderland. Een zeer verzorgd produkt.

Das Spukschloß im Spessart

1960 | Horror, Komedie, Muziek

Duitsland 1960. Horror van Kurt Hoffmann. Met o.a. Liselotte Pulver, Heinz Baumann, Hubert von Meyerinck, Curt Bois en Paul Esser.

Bij graafwerkzaamheden komen de geesten van vier in 1820 levend ingemetselde rovers vrij. Deze nemen hun intrek in kasteel Sandau, waar zij de in geldnood verkerende gravin uit de zorgen helpen. Hoffmann noemde zijn film een 'Grusical' (Grusel + Musical) en dat zijn de elementen die zwaar worden aangezet in deze spookklucht. Naar het einde toe onderneemt de film een poging tot politieke satire. Nadrukkelijk, koortsachtig, maar niet onaardig amusement.

Das Glas Wasser

1960 | Historische film, Musical

Duitsland 1960. Historische film van Helmut Käutner. Met o.a. Gustaf Gründgens, Liselotte Pulver, Sabine Sinjen, Hilde Krahl en Horst Janson.

Verfilmde bewerking van Eugène Scribes toneelstuk das glas wasser met chansons als 'Elegie Royale' en 'Es musz an Arthur selber liegen'. Een gekostumeerde musical over de Engelse koningin Anna omstreeks 1710. Eerder door Ludwig Berger in 1923 verfilmd met Lucie Höflich en Mady Christians.

Das schöne Abenteuer

1959 | Romantisch drama

Duitsland 1959. Romantisch drama van Kurt Hoffmann. Met o.a. Liselotte Pulver, Robert Graf en Oliver Grimm.

De jonge alleenstaande lerares Dorothee Durand gaat naar Frankrijk om haar verwanten te zoeken. Haar zoektocht brengt haar naar Nîmes, waar zij echter niet alleen haar nichtjes, maar ook haar grote liefde Marius vindt.

Buddenbrooks

1959 | Drama

Duitsland 1959. Drama van Alfred Weidenmann. Met o.a. Liselotte Pulver, Hansjörg Felmy, Hanns Lothar, Nadja Tiller en Werner Hinz.

Thomas Manns dochter Erika sleutelde zelf aan de roman van haar vader om tot deze verfilming te komen. Men was verbaasd dat dit een film opleverde die op verschillende fronten afwijkt van de roman. De productie werd in ieder geval alom geprezen om haar praal en haar zorgvuldigheid in de details van kostuums en decors, die perfect het midden van de negentiende eeuw verbeelden. Bovendien bracht Buddenbrooks een hele generatie van goede acteurs aan het licht. Het epische drama toont de opkomst en ondergang van de zakenfamilie Buddenbrooks. Vader Jean (Hinz) probeert zijn drie kinderen in het gareel te houden.
In twee delen uitgebracht (deel 1 van 99 minuten, deel 2 van 107 minuten). Wordt op televisie vertoond als een volledige film van 145 minuten.

Le Joueur

1958 | Drama

Frankrijk 1958. Drama van Claude Autant-Lara. Met o.a. Gérard Philipe, Liselotte Pulver, Bernard Blier, Françoise Rosay en Nadine Alari.

Een Russische generaalsfamilie in Baden-Baden wordt bij voorbaat verscheurd door intriges om de erfenis van een oude tante, die echter nog zeer vitaal is en haar kapitaal aan de goktafels er door jaagt. Een op haar gemanipuleerde dochter verliefde idealistische leraar wordt ook door haar gokkoorts aangestoken. De spelverslaving kreeg in deze film een weinig overtuigende geobsedeerdheid, zodat de Dostoyevsky-verfilming een melodrama zonder kern werd die door de goede acteursprestaties niet gered kon worden.

Das Wirtshaus im Spessart

1958 | Komedie, Muziek, Musical

Duitsland 1958. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Liselotte Pulver, Carlos Thompson, Günther Lüders, Rudolf Vogel en Ina Peters.

Gravin Franziska en haar verloofde baron Sperling krijgen in het Spessart woud een ongelukje met hun koets en worden naar de lokale herberg gebracht. Dat blijkt een rovershol en de edellieden worden voor losgeld gevangen genomen door de hoofdman. Franziska verkleedt zich in mannenkleren, ontsnapt, maar keert weer terug als blijkt dat haar vader het losgeld niet wil betalen. Hoffmanns romantische verfilming van het gelijknamige verhaal (1828) van Wilhelm Hauff drijft op de hoofdrol van internationale ster Pulver. De film werd gezien als allegorie voor post-nazi Duitsland, waar vrouwen de taken van alle dode en gevangen mannen (tijdelijk) mochten overnemen.

A Time to Love and a Time to Die

1958 | Oorlogsfilm, Romantiek, Drama

Verenigde Staten​/​​Duitsland 1958. Oorlogsfilm van Douglas Sirk. Met o.a. John Gavin, Liselotte Pulver, Jock Mahoney, Don DeFore en Keenan Wynn.

In 1944 krijgt een Duitse soldaat drie weken verlof van het oostfront. Hij gaat terug naar het inmiddels door bombardementen zwaar beschadigde Berlijn. Daar wordt hij verliefd op jeugdvriendin Elisabeth (Pulver), ziet hij de morele ontmanteling van zijn land en vindt hij vergiffenis voor zijn daden in de oorlog bij een oude leraar (gespeeld door Erich Maria Remarque, auteur van het bronmateriaal). En dan moet hij weer terug. Een van de betere kleurrijke melodrama's waarmee Sirk - de favoriete regisseur van Fassbinder - zijn faam behaalde. Sirks voorlaatste speelfilm.

Die Zürcher Verlobung

1957 | Musical, Komedie

Duitsland 1957. Musical van Helmut Käutner. Met o.a. Liselotte Pulver, Bernhard Wicki, Paul Hubschmid, Wolfgang Lukschy en Roland Kaiser.

Een verfilming van Barbara Noack's roman met schlagers als 'Du hast mir nie gesagt: es gibt nur dich' en 'Ja, ja die Liebe in der Schweiz' over een schrijfster die haar verse liefdeservaringen verkoopt aan een filmregisseur.

Bekenntnisse des Hochstaplers Felix Krull

1957 | Komedie

Duitsland 1957. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Horst Buchholz, Liselotte Pulver, Ingrid Andree, Paul Dahlke en Susi Nicoletti.

Een oplichter geeft zich voor markies uit, en komt in Lissabon in de gevangenis nadat de echte markies een moord pleegde. Dochter Erika werkte mee aan het scenario naar het beroemde gelijknamige (nimmer geheel voltooide) boek van haar vader Thomas Mann. Het is Hoffmann allemaal net niet gelukt en Buchholz is te zwak voor zijn rol. Robert Thoeren schreef het scenario met Erika en Friedl Behn-Grund stond achter de camera.

Les aventures d'Arsène Lupin

1956 | Komedie, Misdaad

Frankrijk​/​​Italië 1956. Komedie van Jacques Becker. Met o.a. Robert Lamoureux, Liselotte Pulver, O.E. Hasse, Sandra Milo en Georges Chamarat.

Arsène Lupin heeft onder verschillende pseudoniemen relaties bij de overheid en weet bij juwelen- en kunstdiefstallen steeds vrijuit te gaan. Een Duitse barones heeft zijn identiteit doorzien en weet hem in opdracht van de Kaiser naar Duitsland te lokken. De verzorgde en elegante misdaadkomedie is onder Beckers gemiddelde niveau, maar niettemin voorbeeldig voor het genre. Vooral verrukkelijk acteren van Pulver en Hasse als barones en keizer. De regisseur bewerkte samen met Albert Simonin het werk van Maurice Blanc tot scenario, en het camerawerk deed Edmond Sechan.

Heute heiratet mein Mann

1956 | Komedie

Duitsland 1956. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Liselotte Pulver, Johannes Heesters, Gustav Knuth, Paul Hubschmid en Charles Régnier.

Thesi Petersen (Pulver) hoort dat haar ex-man Robert (Heesters) opnieuw gaat trouwen. Dat gunt ze de boef niet. Desnoods trouwt zij opnieuw met hem! Naar Annemarie Selinko's roman, door Johanna Sibelius en Eberhard Kleindorff tot scenario bewerkt. Het camerawerk is van Günther Anders.

Ich denke oft an Piroschka

1955 | Romantische komedie

Duitsland 1955. Romantische komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Liselotte Pulver, Gunnar Möller, Gustav Knuth, Vera Frydtberg en Rudolf Vogel.

Een Duitse student wordt verliefd op de dochter van een Hongaarse seinhuiswachter. Een allercharmantst romantisch gevalletje. Scenario van Hugo Hartung. Camerawerk van Richard Angst.

Hanussen

1955 | Drama

Duitsland 1955. Drama van Otto Wilhelm Fischer en Georg Marischka. Met o.a. Otto Wilhelm Fischer, Liselotte Pulver, Erni Mangold, Klaus Kinski en Hermann Speelmans.

Astroloog en waarzegger Eric Jan Hanussen voorspelt niet alleen de Rijksdagbrand maar ook de erop volgende wereldbrand. O.W. Fischers regiedebuut. Met kennelijk genoegen speelt hij de Hanussen-figuur die in werkelijkheid een gewetenloze oplichter was en een nazi. Opnieuw verfilmd door István Szabo, met Klaus Maria Brandauer.

Griff nach den Sternen

1955 | Drama

Duitsland 1955. Drama van Carl Heinz Schroth. Met o.a. Erik Schumann, Liselotte Pulver, Paul Henckels, Gustav Knuth en Ilse Werner.

Helmuth Käutner werkte mee aan het scenario van deze draak over een jongleur die aan lager wal raakt als blijkt dat zijn zoontje het vak niet van hem wil leren. Alleen voor Pulver-fans.

Schule für Eheglück

1954 | Romantiek, Komedie

Duitsland 1954. Romantiek van Toni Schelkopf en Rainer Geis. Met o.a. Paul Hubschmid, Liselotte Pulver, Wolf Albach-Retty, Cornell Borchers en Ingrid Lutz.

Justus Schneemann (Hubschmid) verschaft onder het pseudoniem Kristine raad in een damestijdschrift. Zijn rubriek is onder de lezeressen zeer populair, maar hij koestert de ambitie romanschrijver te worden. Rokkenjagen gaat hem echter veel beter af tot hij op een zekere Marianne (Pulver) verliefd wordt en halsoverkop met haar trouwt.

Der Letzte Sommer

1954 | Drama

Duitsland 1954. Drama van Harald Braun. Met o.a. Hardy Krüger, Mathias Wieman, Liselotte Pulver, Brigitte Horney en René Deltgen.

Een student en een arbeider willen de president van het land vermoorden, maar op 't nippertje wordt de student verliefd op de dochter van de president en de arbeider als terrorist neergeschoten. Een reactionaire film met een vieze bijsmaak.

Von Liebe reden wir später

1953 | Komedie, Muziek

Duitsland 1953. Komedie van Karl Anton. Met o.a. Gustav Fröhlich, Maria Holst, Peter Mosbacher, Liselotte Pulver en Willy Fritsch.

Komedie over asielzoekers uit de jaren 1950-60: een buitenlandse vraagt aan een schrijver of hij met haar wil trouwen, omdat ze anders haar werkvergunning kwijtraakt. Het schijnhuwelijk zal maar van korte duur zijn, omdat ze echt wil trouwen met een man die eerst nog moet scheiden. Dat ze tenslotte, na veel verwikkelingen, echt verliefd wordt op de schrijver behoeft geen betoog. Een blijspel van dertien in een dozijn.

Männer im gefährlichen Alter

1953 | Komedie

Duitsland 1953. Komedie van Carl Heinz Schroth. Met o.a. Hans Söhnker, Liselotte Pulver, Annie Rosar, Wilfried Seyferth en Ilse Bally.

Een gevierde toneelspeler, Franz Volker (S[KA3]ohnker), is ondanks zijn al rijpende leeftijd nog altijd een succesvolle hartedief. Omgeven door zijn entourage bestaande uit zijn secretaris Butz (Jerschke), een huishoudster Fr[KA3]aulein Mauritius (Rosar) en zijn onafscheidelijke vriend, toneelschrijver Adam Kassner (Seyfert), leidt hij een zorgeloos bestaantje. Bovendien heeft hij een pupil vanwege de belastingaftrek, een jong meisje, Anna (Pulver), die hij nog nooit ontmoet heeft en die op een internaat zit. De jonge vrouw wordt nieuwsgierig naar haar weldoener en het eindigt met het strikken van de vrouwen-veroveraar voor een huwelijk. Een clichématig en voorspelbaar blijspel dat enthousiast gebracht wordt, zodat het een prettige pretentieloze tijdspassering is ondanks de ouderdom van de film.

Hab' Sonne im Herzen

1953 | Drama, Komedie

Duitsland 1953. Drama van Erich Waschneck. Met o.a. Carl Wery, Liselotte Pulver, Hans Hessling, Otto Gebühr en Thilo von Berlepsch.

Een jonge vrouw begint een soort kindertehuis, vlak naast de woning van een oude zonderling. De man heeft veel last van de onrust en het lawaai en hij stelt alles in het werk om van het kindertehuis af te komen. Maar tenslotte lukt het de herrieschoppertjes het hart van de oude man te winnen. Sentimentele Heimatfilm - het zwakke plot wordt uitsluitend gered door het natuurlijke spel van de kinderen.

Das Nachtgespenst

1953 | Mysterie

Duitsland 1953. Mysterie van Carl Boese. Met o.a. Liselotte Pulver, Hans Reiser, Harald Paulsen, Elena Luber en Hubert von Meyerinck.

De verrukkelijke Pulver als aftreksel van Miss Marple. Ze is kamermeisje in een sterren-hotel, dweept met detectiveromans, en weet een bende gangsters onschadelijk te maken. Een parodie op het in de jaren vijftig zo populaire detective-genre, oppervlakkig maar met een paar originele invallen en satirische scènes.

Klettermaxe

1952 | Misdaad

Duitsland 1952. Misdaad van Kurt Hoffmann. Met o.a. Albert Lieven, Liselotte Pulver, Paul Henckels, Charlotte Bufford en Charlotte Daudert.

Corry vindt haar neef, detectiveschrijver Max, maar een saaie vent. Nee, dan de gevaarlijke inbreker Klettermaxe die zich op een nacht bij haar komt verschuilen.

Heidelberger Romanze

1952 | Romantisch drama

Duitsland 1952. Romantisch drama van Paul Verhoeven. Met o.a. Liselotte Pulver, O.W. Fischer, Hans Leibelt, Gardy Granass en Gunnar Möller.

Een Amerikaanse student wordt verliefd op een Heidelbergs meisje. Gelukkig valt de verloofde van hem op een Duitse student. Redelijk gemaakt stukje romantiek, maar het is niet opzienbarend.

Fritz und Friederike

1952 | Komedie

Duitsland 1952. Komedie van Géza von Bolváry. Met o.a. Liselotte Pulver, Margaretha Haagen, Erika von Thelmann, Loni Heuser en Albert Lieven.

Een oud gegeven weer eens afgestoft: een als jongen opgevoed meisje loopt weg uit een jonge-damespensionaat en gaat als soldaat het leger in, maar als ze een kapitein tegenkomt op wie ze verliefd wordt, komt haar ware vrouwenaard toch naar boven. Het had een leuke satire op het soldatendom kunnen zijn, maar het bleef een kleinburgerlijke farce.

Föhn - Sturm in der Ostwand

1950 | Avonturenfilm, Drama

Duitsland 1950. Avonturenfilm van Rolf Hansen. Met o.a. Liselotte Pulver, Hans Albers, Adrian Hover, Antje Weisgerber en Heinrich Gretler.

Een bergbeklimmersfilm over een onverschrokken jong stel dat een gevaarlijke berg wil veroveren. Albers speelt met de nodige routine de ervaren berggids, die de risico's maar al te goed kent. Het beste aan de film zijn de opnames; een lust voor het oog van de enthousiaste alpinisten.

Föhn

1950 | Drama

Duitsland 1950. Drama van Rolf Hansen. Met o.a. Adrian Hoven, Liselotte Pulver en Hans Albers.

Een bergbeklimmersfilm over een onverschrokken jong stel dat een gevaarlijke berg wil veroveren. Albers speelt met de nodige routine de ervaren berggids, die de risico's maar al te goed kent. Het beste aan de film zijn de opnames; een lust voor het oog van de enthousiaste alpinisten.

Swiss tour - Suzanne et son marin

1949 | Komedie, Romantiek

Zwitserland​/​​Verenigde Staten 1949. Komedie van Leopold Lindtberg. Met o.a. Cornel Wilde, Josette Day, Simone Signoret, John Baragrey en Richard Erdmann.

De Amerikaanse marinier Stanley Robin (Wilde) wordt in Mulhouse vlak bij de grens met Duitsland en Zwitserland gestationeerd. Hij ontmoet er zijn toekomstige verloofde Suzanne (Day) tijdens zijn verlof van vier dagen in Zwitserland een femme fatale, Yvonne (Signoret). De eerste - met een goed hart, maar saai als regen op zondag - wint het uiteraard van de mannenverslindster, die door en door slecht is, maar wel heel erg mooi. Dit bleke filmpje heeft veel weg van een toeristische folder. Lindtberg is verpletterd onder de eisen van de co- producent uit Hollywood die ten onrechte dacht een Zwitserse Howard Hawks te hebben gevonden. Dan blijft er nog Simone Signoret in de rol van een geëmancipeerde vrouw zonder moraal (sic). Het scenario is van Richard Schweizer. Het camerawerk is van Emil Berna. Ook bekend als Four Days Leave.