Alfred Strasser (1900): muziek.
Er zijn 4 films gevonden.

Pension Schöller

1952 | Muziek, Komedie

Duitsland 1952. Muziek van Georg Jacoby. Met o.a. Ludwig Schmitz, Camilla Spira, Eva-Ingeborg Scholz, Joachim Brennecke en Rudolf Platte.

Een lichtzinnige jongeman geeft zijn oom de indruk dat hij diens geld in een inrichting voor zenuwpatiënten heeft geïnvesteerd. In werkelijkheid zitten de centjes vast in een duister kroegje. Als zijn oom op bezoek komt om de kliniek te bezichtigen, moet het pension uit de titel doorgaan voor het gekkenhuis... Ongeïnspireerde verfilming van de succesklucht van de vader van de regisseur; acht jaar later zou hij het nog eens doen en nog slechter. Aan het scenario sleutelden Bobby E. Lütge, Fritz Böttger, Joachim Wedekind en de regisseur. Het camerawerk is van Bruno Mondi.

Grün ist die Heide

1951 | Drama, Romantiek

Duitsland 1951. Drama van Hans Deppe. Met o.a. Sonja Ziemann, Hans Stüwe, Rudolf Prack, Margarete Haagen en Willy Fritsch.

Vluchteling Lüder Lüdersen is met zijn dochter Helga op een landgoed terechtgekomen, waar hij geplaagd wordt door gevoelens van heimwee. Op een gegeven moment ontdekt Helga dat haar vader aan het stropen is en raakt ze in gewetensnood, omdat ze verliefd is op de boswachter maar ook haar vader niet wil afvallen. En hiermee begon de reusachtige golf van na-oorlogse Heimat-films, alsof onze Oosterburen hun scha en schaamte wilden inhalen, wat met deze film ongegeneerd gebeurde. De failliete baron is nu (koude-oorlogstijd!) een Oost-Duitse onteigende vluchteling, en de lieve Sonja Ziemann is de suikerzoete verloofde. Kleinburgerlijkheid en valse 'Gemütlichkeit' ten top.

Strafsache van Geldern

1932 | Misdaad

Duitsland 1932. Misdaad van Willi Wolff. Met o.a. Paul Richter, Elga Brink, Fritz Kampers, Lizzi Waldmüller en Ellen Richter.

Men beweert dat advocaat Van Geldern (Richter) zijn vrouw vermoord heeft. Alle aanwijzingen wijzen in zijn richting. Het is uitgerkend Willi Vogel (Kampers), reeds meerdere malen ontsnapt uit de gevangenis, die probeert de onschuld van Van Geldern te bewijzen. Deze wordt echter tijdens een achtervolging door de politie doodgeschoten. Van Geldern staat er zeer slecht voor bij het proces. Pas als twee kinderen, die als getuigen optreden, de echte dader herkennen (Chmara), komt alles goed. Net als T[KA3]ATER GESUCHT (1931) gaat deze film over het probleem van het bewijs op grond van vermoedens. De film is spannend en onderhoudend. Zijn uitdrukkingskracht maakt hem tot een betere film dan de gemiddelde misdaadfilm uit die tijd. Ook bekend als 5. MAI, 7 UHR ABENDS.

Die Marquise von Pompadour

1930 | Muziek

Duitsland 1930. Muziek van Willi Wolff. Met o.a. Kurt Gerron, Anny Ahlers, Fritz Odemar, Ida Wüst en Irene Ambrus.

Lodewijk XV bevrijdt zich van zijn op Madame de Pompadour verliefde rivaal door hem tot gouverneur van een ver eiland te benoemen. Een goed geregisseerde filmoperette waarvoor maar liefst vier componisten de muziek hebben geschreven: Eduard Künneke, Rudolf Nelson, Robert Stolz en Alfred Strasser. Kurt Gerron is schitterend als Lodewijk XV.