Jordan Ladd: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Cabin Fever

2002 | Horror

Verenigde Staten 2002. Horror van Eli Roth. Met o.a. Rider Strong, Jordan Ladd, James DeBello, Cerina Vincent en Joey Kern.

Een groepje fotogenieke jongeren brengt een paar dagen door in een afgelegen blokhut. Het omliggende bos is besmet met een ziekte die de lichamen van mensen en dieren opvreet en uitholt. Dus er is een onzichtbare reden om bang te zijn voor iedere voorbijganger, voor de adem van anderen, hun geur, hun lichamen. Regisseur Roth werkt dit goede horroridee uit in ranzig effectbejag, maar dat is helemaal niet erg. Als een jongen zijn geliefde betast en plotseling merkt dat zijn hand in de vieze pus verdwijnt, is dat hilarisch, in deze aanstekelijke low-budgetproductie.

The Deadly Look of Love

2000 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 2000. Mysterie van Sollace Mitchell. Met o.a. Jordan Ladd, Darlene Cooke, Vincent Spano, Mimi Kuzyk en Jayne Heitmeyer.

De 23-jarige Janet Flanders (Ladd) uit de Amerikaanse provincie woont nog bij haar ouders. Ze heeft een relatie met de getrouwde Jerry Singleton, die van haar af wil. Hij haalt zijn knappe vriend Brett Becker (Spano) uit Chicago over Janet te versieren, zodat hij haar kan laten vallen. De list slaagt. Jerry bekent aan Janet dat hij een handje heeft geholpen om definitief van haar af te komen en haar moreel te breken. Jerry komt later om bij een brand op zijn kamer. Janet heeft inmiddels haar spullen gepakt en is vertrokken naar de Windy City. Zij neemt contact op met Brett die haar wel aantrekkelijk vindt en verzwijgt dat hij ondertussen verloofd is met een rijke erfgename. Als Janet dit ontdekt, wil zij voorkomen dat Brett moet kiezen. De ervaring heeft ze al en ze draait haar hand er niet meer voor om... Het scenario van regisseur Mitchell en Mark Frost is de zoveelste kloon die geïnspireerd is op FATAL ATTRACTION uit 1987 van Adrian Lyne met Michael Douglas en Glen Close. Het schrijversduo zorgde uiteraard voor andere invalshoeken en laat de gebeurtenissen nooit zichtbaar te erg worden, omdat de film van de opdrachtgevers eerder in de categorie van een romantisch mysterie met een melodramatisch kantje moest vallen. Deze rolprent is heel geschikt voor licht gefrustreerde kijksters die onder het strijken naar bewegende beelden willen kijken om toch te ontspannen. Typisch voer voor de kabel-tv met een standaard regie en een standaard rolverdeling. Het camerawerk is van James R. Bagdonas.

Every Mother's Worst Fear

1998 | Thriller, Drama

Verenigde Staten 1998. Thriller van Bill L. Norton en Bill Norton. Met o.a. Cheryl Ladd, Jordan Ladd, Robert Wisden, Tom Butler en Blu Mankuma.

De zestienjarige Martha Hoagland zoekt haar vertier bij de chatrooms op internet nadat haar ouders recentelijk zijn gescheiden. Bovendien werkt haar moeder dag en nacht en is ze aan de kant gezet door haar schoolvriendje. Onschuldig chatten lijkt te veranderen in een dodelijk spel wanneer Martha op internet de aandacht trekt van een pedofiel en een bende ontvoerders. Op een gegeven moment heeft Connie, de moeder van Martha, het idee dat er iets helemaal mis is. Dan begint een wanhopige zoektocht naar Martha, met behulp van de politie, FBI en een ervaren hacker. (VM/VPRO Gids)

Weapons of Mass Distraction

1997 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1997. Drama van Stephen Surjik. Met o.a. Gabriel Byrne, Ben Kingsley, Mimi Rogers, Jeffrey Tambor en Illeana Douglas.

Donkere satire over de rivaliteit tussen twee mediatyconen (lees Rupert Murdoch en Ted Turner) die hetzelfde footballteam willen kopen. Had het scenario zich beperkt tot dit gegeven dan was dit een goede tv-film geweest. Maar het moet zo nodig ook maatschappijkritiek leveren door in een overbodig subplot te laten zien hoe de gewone man slachtoffer is van de machtsspelletjes van de rijken.

Nowhere

1997 | Komedie, Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1997. Komedie van Gregg Araki. Met o.a. James Duval, Rachel True, Nathan Bexton, Chiara Mastroianni en Debi Mazar.

Derde en laatste deel van Araki`s tiener-apocalyps, die begon met Totally F***ed Up (1993), gevolgd door The Doom Generation (1995). Dit kleurrijk, nihilistisch derde deel is gesitueerd in Los Angeles gedurende een landerige, allicht typische dag. In verbrokkelde vertelstijl worden de emotionele en seksuele beroeringen van een multiraciale, pan-seksuele groep jongeren geëxploreerd. Araki, die ook scenario en montage voor zijn rekening nam, tekent door hun felle hormonen geplaagde tieners in hun zoektocht doorheen puberale onzekerheden, hun drang naar de grote liefde en de hoogte- en dieptepunten van hun eerste seksuele belevenissen. Araki lijkt ook gefascineerd door de surrealistische cinema en hij drijft de logica van Amerikaanse tiener-televisieseries à la Beverly Hills 90210 en Melrose Place tot op de spits, overgoten met bijtend zuur.

Victim Of Innocence

1990 | Drama

Verenigde Staten 1990. Drama van Mel Damski. Met o.a. Cheryl Ladd, Anthony John Denison, Melissa Chan, Julia Nickson-Soul en Joe Spano.

Denison en Ladd vormen een ideaal Amerikaans gezin. Ze hebben een mooi huis, een fijne baan, een kind en een tweede op komst. De aandacht van de man wordt getrokken door een foto van een Amerikaans-Aziatisch meisje in een tijdschrift. Hij is ervan overtuigd, dat dit het kind moet zijn van een Viëtnamese vrouw, waarmee hij tijdens de oorlog een verhouding had. Men had hem verteld dat die vrouw dood was, maar de gelijkenis met het kind op de foto is treffend. Hij tracht het meisje op te sporen om haar te adopteren. Vergezocht melodrama over een man die een kind probeert te lokaliseren via een foto. Sentimentaliteit kent geen grenzen en wordt dan ook op grote schaal op de kijker losgelaten. Evenwel een goedgemaakte productie volgens een taai scenario van Audrey Davis Levin. Het spel is OK. Fotografie van Shelly Johnson.