Kathrin Angerer: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

Madrid

2004 | Romantiek

Duitsland 2004. Romantiek van Daphne Charizani. Met o.a. Kathrin Angerer, Juan Carlos Lopez, Oliver Masucci, Ulrike Willenbacher en Jennifer Minetti.

Polizeiruf 110: Die Schlacht

2003 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2003. Misdaad van Thomas Bohn. Met o.a. Imogen Krogge, Horst Krause, Julia Jäger, Peter Prager en Michael Roll.

Toter Mann

2002 | Thriller

Duitsland 2002. Thriller van Christian Petzold. Met o.a. Nina Hoss, André Hennicke, Sven Pippig, Heinrich Schmieder en Kathrin Angerer.

Tijdens de Duitse Televisie Awards werd Hennicke benoemd tot beste acteur en Petzold tot beste regisseur van het jaar voor hun werk aan Toter Mann. De film werd op tv zó positief ontvangen, dat de deur naar de bioscopen openging. En naar het filmfestival van Rotterdam, dat ook al Petzolds vorige film Die innere Sicherheit programmeerde. De trefzekere, rustige kaders waarin Petzold en cameraman Gruber de personages en het strak opgebouwde verhaal plaatsen, heeft een spannende onderstroom die doet denken aan het klassieke werk van Hitchcock. Hoss lijkt warempel op een blondine uit de Hitchcock-stal. Ze speelt Leyla, op wie advocaat Thomas (Hennicke) verliefd wordt. Voordat Thomas haar goed kan leren kennen, is ze verdwenen. Thomas zoekt stad en land af, vindt haar en doet een reeks interessante ontdekkingen. Puzzelstukjes van de plotlijnen vallen wonderbaarlijk mooi in elkaar, maar Petzold houdt het niet bij kunstmatig vlechtwerk dat na voltooiing meestal een onvoldaan gevoel achterlaat. Psychologie voert in Toter Mann de boventoon en de acteurs - ook Peppig als ex-gedetineerde - kunnen dat prima aan. Dat deze film vanwege het tv-format zo onopgesmukt oogt, werkt in het voordeel van het verhaal.

Polizeiruf 110: Wandas letzter Gang

2002 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2002. Misdaad van Bernd Böhlich. Met o.a. Jutta Hoffmann, Horst Krause, Bettina Kurth, Claudia Geisler en Axel Prahl.

Tijdens de Duitse Televisie Awards werd Hennicke benoemd tot beste acteur en Petzold tot beste regisseur van het jaar voor hun werk aan Toter Mann. De film werd op tv zó positief ontvangen, dat de deur naar de bioscopen openging. En naar het filmfestival van Rotterdam, dat ook al Petzolds vorige film Die innere Sicherheit programmeerde. De trefzekere, rustige kaders waarin Petzold en cameraman Gruber de personages en het strak opgebouwde verhaal plaatsen, heeft een spannende onderstroom die doet denken aan het klassieke werk van Hitchcock. Hoss lijkt warempel op een blondine uit de Hitchcock-stal. Ze speelt Leyla, op wie advocaat Thomas (Hennicke) verliefd wordt. Voordat Thomas haar goed kan leren kennen, is ze verdwenen. Thomas zoekt stad en land af, vindt haar en doet een reeks interessante ontdekkingen. Puzzelstukjes van de plotlijnen vallen wonderbaarlijk mooi in elkaar, maar Petzold houdt het niet bij kunstmatig vlechtwerk dat na voltooiing meestal een onvoldaan gevoel achterlaat. Psychologie voert in Toter Mann de boventoon en de acteurs - ook Peppig als ex-gedetineerde - kunnen dat prima aan. Dat deze film vanwege het tv-format zo onopgesmukt oogt, werkt in het voordeel van het verhaal.

Polizeiruf 110: Kurschatten

2001 | Misdaad

Duitsland 2001. Misdaad van Marco Serafini. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Sigrid Göhler, Kathrin Angerer en Oliver Stritzel.

Tijdens de Duitse Televisie Awards werd Hennicke benoemd tot beste acteur en Petzold tot beste regisseur van het jaar voor hun werk aan Toter Mann. De film werd op tv zó positief ontvangen, dat de deur naar de bioscopen openging. En naar het filmfestival van Rotterdam, dat ook al Petzolds vorige film Die innere Sicherheit programmeerde. De trefzekere, rustige kaders waarin Petzold en cameraman Gruber de personages en het strak opgebouwde verhaal plaatsen, heeft een spannende onderstroom die doet denken aan het klassieke werk van Hitchcock. Hoss lijkt warempel op een blondine uit de Hitchcock-stal. Ze speelt Leyla, op wie advocaat Thomas (Hennicke) verliefd wordt. Voordat Thomas haar goed kan leren kennen, is ze verdwenen. Thomas zoekt stad en land af, vindt haar en doet een reeks interessante ontdekkingen. Puzzelstukjes van de plotlijnen vallen wonderbaarlijk mooi in elkaar, maar Petzold houdt het niet bij kunstmatig vlechtwerk dat na voltooiing meestal een onvoldaan gevoel achterlaat. Psychologie voert in Toter Mann de boventoon en de acteurs - ook Peppig als ex-gedetineerde - kunnen dat prima aan. Dat deze film vanwege het tv-format zo onopgesmukt oogt, werkt in het voordeel van het verhaal.

Polizeiruf 110: Angst

2001 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2001. Misdaad van Manuel Siebenmann. Met o.a. Jutta Hoffmann, Horst Krause, Nina Petri, Jochen Nickel en Antonio Wannek.

Tijdens de Duitse Televisie Awards werd Hennicke benoemd tot beste acteur en Petzold tot beste regisseur van het jaar voor hun werk aan Toter Mann. De film werd op tv zó positief ontvangen, dat de deur naar de bioscopen openging. En naar het filmfestival van Rotterdam, dat ook al Petzolds vorige film Die innere Sicherheit programmeerde. De trefzekere, rustige kaders waarin Petzold en cameraman Gruber de personages en het strak opgebouwde verhaal plaatsen, heeft een spannende onderstroom die doet denken aan het klassieke werk van Hitchcock. Hoss lijkt warempel op een blondine uit de Hitchcock-stal. Ze speelt Leyla, op wie advocaat Thomas (Hennicke) verliefd wordt. Voordat Thomas haar goed kan leren kennen, is ze verdwenen. Thomas zoekt stad en land af, vindt haar en doet een reeks interessante ontdekkingen. Puzzelstukjes van de plotlijnen vallen wonderbaarlijk mooi in elkaar, maar Petzold houdt het niet bij kunstmatig vlechtwerk dat na voltooiing meestal een onvoldaan gevoel achterlaat. Psychologie voert in Toter Mann de boventoon en de acteurs - ook Peppig als ex-gedetineerde - kunnen dat prima aan. Dat deze film vanwege het tv-format zo onopgesmukt oogt, werkt in het voordeel van het verhaal.

Madrid

2001 | Drama, Komedie

Duitsland 2001. Drama van Daphne Charizani. Met o.a. Oliver Masucci, Juan Carlos Lopez en Kathrin Angerer.

Tijdens de Duitse Televisie Awards werd Hennicke benoemd tot beste acteur en Petzold tot beste regisseur van het jaar voor hun werk aan Toter Mann. De film werd op tv zó positief ontvangen, dat de deur naar de bioscopen openging. En naar het filmfestival van Rotterdam, dat ook al Petzolds vorige film Die innere Sicherheit programmeerde. De trefzekere, rustige kaders waarin Petzold en cameraman Gruber de personages en het strak opgebouwde verhaal plaatsen, heeft een spannende onderstroom die doet denken aan het klassieke werk van Hitchcock. Hoss lijkt warempel op een blondine uit de Hitchcock-stal. Ze speelt Leyla, op wie advocaat Thomas (Hennicke) verliefd wordt. Voordat Thomas haar goed kan leren kennen, is ze verdwenen. Thomas zoekt stad en land af, vindt haar en doet een reeks interessante ontdekkingen. Puzzelstukjes van de plotlijnen vallen wonderbaarlijk mooi in elkaar, maar Petzold houdt het niet bij kunstmatig vlechtwerk dat na voltooiing meestal een onvoldaan gevoel achterlaat. Psychologie voert in Toter Mann de boventoon en de acteurs - ook Peppig als ex-gedetineerde - kunnen dat prima aan. Dat deze film vanwege het tv-format zo onopgesmukt oogt, werkt in het voordeel van het verhaal.

Polizeiruf 110: Mörderkind

1999 | Mysterie, Thriller

Duitsland 1999. Mysterie van Matti Geschonneck. Met o.a. Jutta Hoffmann, Horst Krause, Kathrin Angerer, Robert Stadlober en Dominique Horwitz.

Tijdens de Duitse Televisie Awards werd Hennicke benoemd tot beste acteur en Petzold tot beste regisseur van het jaar voor hun werk aan Toter Mann. De film werd op tv zó positief ontvangen, dat de deur naar de bioscopen openging. En naar het filmfestival van Rotterdam, dat ook al Petzolds vorige film Die innere Sicherheit programmeerde. De trefzekere, rustige kaders waarin Petzold en cameraman Gruber de personages en het strak opgebouwde verhaal plaatsen, heeft een spannende onderstroom die doet denken aan het klassieke werk van Hitchcock. Hoss lijkt warempel op een blondine uit de Hitchcock-stal. Ze speelt Leyla, op wie advocaat Thomas (Hennicke) verliefd wordt. Voordat Thomas haar goed kan leren kennen, is ze verdwenen. Thomas zoekt stad en land af, vindt haar en doet een reeks interessante ontdekkingen. Puzzelstukjes van de plotlijnen vallen wonderbaarlijk mooi in elkaar, maar Petzold houdt het niet bij kunstmatig vlechtwerk dat na voltooiing meestal een onvoldaan gevoel achterlaat. Psychologie voert in Toter Mann de boventoon en de acteurs - ook Peppig als ex-gedetineerde - kunnen dat prima aan. Dat deze film vanwege het tv-format zo onopgesmukt oogt, werkt in het voordeel van het verhaal.

Tatort - Der Tod spielt mit

1997 | Mysterie

Duitsland 1997. Mysterie van Peter Vogel. Met o.a. Peter Sodann, Bernd Michael Lade, Joachim-Paul Assböck, Hendrik Duryn en Eduard Burza.

Tijdens de Duitse Televisie Awards werd Hennicke benoemd tot beste acteur en Petzold tot beste regisseur van het jaar voor hun werk aan Toter Mann. De film werd op tv zó positief ontvangen, dat de deur naar de bioscopen openging. En naar het filmfestival van Rotterdam, dat ook al Petzolds vorige film Die innere Sicherheit programmeerde. De trefzekere, rustige kaders waarin Petzold en cameraman Gruber de personages en het strak opgebouwde verhaal plaatsen, heeft een spannende onderstroom die doet denken aan het klassieke werk van Hitchcock. Hoss lijkt warempel op een blondine uit de Hitchcock-stal. Ze speelt Leyla, op wie advocaat Thomas (Hennicke) verliefd wordt. Voordat Thomas haar goed kan leren kennen, is ze verdwenen. Thomas zoekt stad en land af, vindt haar en doet een reeks interessante ontdekkingen. Puzzelstukjes van de plotlijnen vallen wonderbaarlijk mooi in elkaar, maar Petzold houdt het niet bij kunstmatig vlechtwerk dat na voltooiing meestal een onvoldaan gevoel achterlaat. Psychologie voert in Toter Mann de boventoon en de acteurs - ook Peppig als ex-gedetineerde - kunnen dat prima aan. Dat deze film vanwege het tv-format zo onopgesmukt oogt, werkt in het voordeel van het verhaal.

Engelchen

1996 | Komedie, Romantiek, Drama

Duitsland 1996. Komedie van Helke Misselwitz. Met o.a. Susanne Lothar, Cesary Pazura, Sophie Rois, Herbert Fritsch en Kathrin Angerer.

Engelchen. Het is de bijnaam van Ramona, een vrouw die samen met haar zusje in een lippenstiftfabriek in Berlijn werkt. Tijdens haar eenzame bestaan gluurt ze door het raam veel naar een ontwricht gezin en maakt woordeloos contact met het verwaarloosde dochtertje. Haar leven verandert als ze op het station gekust wordt door Andrzej, een Poolse autoreparateur, die op het station illegaal sloffen sigaretten staat te verkopen. Na verloop van tijd zien ze elkaar vaker en lijkt een betere tijd aangebroken voor Ramona. Maar Andrzej blijkt getrouwd te zijn en Ramona´s zwangerschap eindigt in een miskraam. Indringende rol van Susanne Lothar als de enigszins contactgestoorde en neurotische Ramona, in een film die de kijker een trieste wereld in voert. Misschien mede door het documentairewerk dat Misselwitz eerder deed, oogt de film erg levensecht. (IdH/VPRO Gids)