Christian Leonard: cast.
Er zijn 3 films en 1 serie gevonden.

Heimat 3

2004 | Televisieserie, Drama

Duitsland​/​​Verenigd Koninkrijk 2004. Televisieserie van Met o.a. Henry Arnold, Salome Kammer, Peter Schneider, Uwe Steimle en Tom Quaas.

Deze derde reeks van de Heimat-sage bestaat uit zes afzonderlijke films en behandelt - bijna even subliem als de vorige delen - de Duitse geschiedenis tussen 1989 en 2000, ditmaal toegespitst op het leven van Hermann Simon en Clarissa Lichtblau. De eerste twee reeksen van Heimat, de monumentale tv-serie waarin de Duitse en Europese geschiedenis aanschouwelijk werd gemaakt aan de hand van de lotgevallen rond een familie in de Duitse Hunsrück, waren zo mooi en sterk gespeeld dat het derde deel eerst in de Nederlandse arthouses werd uitgebracht voordat de afleveringen op tv werden uitgezonden. In Heimat 3 wordt de draad weer opgepakt bij de val van de Muur. De hoofdrolspelers keren terug vanuit de stad naar hun geboortegrond, maar daar wachten vooral desillusies. De idyllische provincie bestaat niet meer, is de prachtig in beeld gebrachte, sombere boodschap.

Zwei M[KA3]anner und (k)ein Baby

1998 | Komedie

Duitsland 1998. Komedie van Hugo Egon Balder. Met o.a. Joachim Kemmer, Alana Bock, Björn Kegel-Casapietra, Dolly Dollar en Petra Csecsei.

Deze derde reeks van de Heimat-sage bestaat uit zes afzonderlijke films en behandelt - bijna even subliem als de vorige delen - de Duitse geschiedenis tussen 1989 en 2000, ditmaal toegespitst op het leven van Hermann Simon en Clarissa Lichtblau. De eerste twee reeksen van Heimat, de monumentale tv-serie waarin de Duitse en Europese geschiedenis aanschouwelijk werd gemaakt aan de hand van de lotgevallen rond een familie in de Duitse Hunsrück, waren zo mooi en sterk gespeeld dat het derde deel eerst in de Nederlandse arthouses werd uitgebracht voordat de afleveringen op tv werden uitgezonden. In Heimat 3 wordt de draad weer opgepakt bij de val van de Muur. De hoofdrolspelers keren terug vanuit de stad naar hun geboortegrond, maar daar wachten vooral desillusies. De idyllische provincie bestaat niet meer, is de prachtig in beeld gebrachte, sombere boodschap.

Die Kriminalpsychologin - Das wilde Kind

1997 | Thriller, Misdaad

Duitsland 1997. Thriller van Konrad Sabrautzky. Met o.a. Martina Gedeck, Thomas Anzenhofer, Benedict Freitag, Luise Helm en Rosel Zech.

Deze derde reeks van de Heimat-sage bestaat uit zes afzonderlijke films en behandelt - bijna even subliem als de vorige delen - de Duitse geschiedenis tussen 1989 en 2000, ditmaal toegespitst op het leven van Hermann Simon en Clarissa Lichtblau. De eerste twee reeksen van Heimat, de monumentale tv-serie waarin de Duitse en Europese geschiedenis aanschouwelijk werd gemaakt aan de hand van de lotgevallen rond een familie in de Duitse Hunsrück, waren zo mooi en sterk gespeeld dat het derde deel eerst in de Nederlandse arthouses werd uitgebracht voordat de afleveringen op tv werden uitgezonden. In Heimat 3 wordt de draad weer opgepakt bij de val van de Muur. De hoofdrolspelers keren terug vanuit de stad naar hun geboortegrond, maar daar wachten vooral desillusies. De idyllische provincie bestaat niet meer, is de prachtig in beeld gebrachte, sombere boodschap.

Het verdriet van België

1994 | Drama

Nederland​/​​Frankrijk​/​​België 1994. Drama van Claude Goretta. Met o.a. Mathias Engelbeen, Ronny Cuyt, Hilde Wils, Yvette Merlin en Greta Van Langendonck.

Niet helemaal geslaagde verfilming van Hugo Claus` gelijknamige monumentale bestseller uit 1983, tot een tv-serie gemaakt van 3 x 90m of 5 x 60m. Net als het boek is de lange tv- film gesitueerd in de periode 1939-1947, met delen die in elkaars verlengde liggen. Het is het verhaal van de jonge Louis (Engelbeen als kind, Cuyt als jongeman), die overeind blijft ondanks leugens, oorlog, hypocrisie, repressie, collaborerende vader van Uffelen en verbitterde moeder Basler, die het aanlegt met een Duitse officier. Speelt in een afgesloten, katholiek, Vlaams milieu vol tantes en ooms, nonnen en priesters, buurvrouwen, caf[KA1]ekameraden, oude bekenden en bekende vijanden. De centrale figuur heeft een beetje talent om de leugen te formaliseren (en wordt schrijver). Hij leert afstand te nemen en te glimlachen. Het is godgeklaagd dat een buitenlandse cineast, al is het dan de getalenteerde Zwitser Goretta, de roman van Claus (die zelf het scenario en de dialogen schreef) mocht, kon en wilde verfilmen. De beelden van Dominique Brenguier ogen mooi maar de personages blijven afstandelijk. Het geestige van de taal waarin het boek werd geschreven gaan door de harkerigheid van de meeste acteurs (Van Uffelen uitgezonderd) de mist in. De oppervlakkige anekdote onthult een aantal fundamentele zaken, maar in de mini-serie blijft het een plat verhaal over een Vlaams gezin dat fout was in WO II.