Claude Luter: cast en muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

Le Surmâle

1980 | Experimenteel

Frankrijk 1980. Experimenteel van Jean-Christophe Averty. Met o.a. Pierre Massini, Clémentine Amoureux, Bernard Cara, Michel Duplaix en Jean Guelis.

De regisseur poneert de stelling dat het `kritisch- parano[KA3]ide werk van Alfred Jarry, de kunstenaar Marcel Duchamp tot zijn [KL]Mari[KA1]ee mise [KA2]a nu par les c[KA1]elibataires m[KA4]eme[KLE] (1912) geïnspireerd zou hebben. Nergens overtuigt de bewijsvoering, met grootse en vernuftige electronische middelen gebracht: collages, vervormingen, fluoriserende kleuren, etc. Hèt prototype van de zinloze film, want het is praktisch onmogelijk het boek van Alfred Jarry in filmtaal om te zetten. Een even dure als vergeefse onderneming.

Isabelle devant le désir

1974 | Drama, Erotiek

België​/​​Frankrijk 1974. Drama van Jean-Pierre Berckmans. Met o.a. Jean Rochefort, Anicee Alvina, Mathieu Carrière, Annie Cordy en Marie-Clemence Meerschaut.

Net als in zijn debuutfilm LA CHAMBRE ROUGE vertelt Berckmans in zijn tweede film een erotisch verhaal met diepere inhoud. Gesitueerd omstreeks 1950 werd de schijnbaar frivole Alvina tijdens haar tienerjaren verkracht door een Duits officier en zij gaat gebukt onder een traumatiserend verleden. De herinneringen spelen een rol in haar relaties met mannen. Psychologisch te veel te simpel gemaakt personages en prima acteurs verdrinken in de middelmatigheid van het scenario, gebaseerd op de roman La Délice van Maud Frère. Gelauwerd met de Olivier d'Or van de Prix Fémina du Cinéma.

Le désordre à vingt ans

1967 | Historische film, Biografie

Frankrijk 1967. Historische film van Jacques Baratier. Met o.a. Antonin Artaud, Jacques Audiberti, Arthur Adamov, Simone de Beauvoir en Roger Blin.

Zou volgens de cineast als ondertitel mee moeten hebben gekregen 'chronique germano-pratine'. Op basis van beelden, die gedurende de opwindende jaren 1947 en 1948 in Saint-Germain-des-Prés werden gemaakt, interviewt de maker de acteurs twintig jaar later, met de bedoeling de nogal opgejaagde jeugd van toen te portretteren. Een merkwaardig mozaïek en tegelijkertijd een tamelijk origineel experiment. Bovendien de getuigenis van een plaats en een tijdperk van hen die erbij waren.