Hans Kemna: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Zoeken naar Eileen

1987 | Drama, Romantiek, Thriller

Nederland 1987. Drama van Rudolf van den Berg. Met o.a. Thom Hoffman, Lysette Anthony, Gary Whelan, Kenneth Herdigein en Leen Jongewaard.

Een beetje vreemd, maar toch wel boeiend en bij vlagen zelfs pakkend liefdesdrama met Hoffman als een jongeman die, verscheurd door de onverwachte dood van z'n vriendin, van de ene verrassing in de andere valt, als één jaar later een ander meisje als twee druppels water op z'n dode vriendin lijkt. Regisseur Van den Berg maakt weliswaar soms rare bokkesprongen, maar de schitterende hoofdrol van Hoffman en de opvallend mooie muziek van Boudewijn Tarenskeen en Pim Kops helpen deze sympathieke productie vlot over z'n zwakke momenten heen. Naar een boek van Leon de Winter.

Het Debuut

1977 | Drama

Nederland 1977. Drama van Nouchka van Brakel. Met o.a. Marina de Graaf, Gerard Cox, Kitty Courbois, Pleuni Touw en Sandrien van Brakel.

Feministe Nouchka van Brakel maakte in 1977 haar speelfilmdebuut met een drama over de veertienjarige Carolien die iets begint met een veel oudere familievriend (Cox). Thematisch ongemakkelijk voor ogen van nu, is de film tegelijkertijd een mooi inkijkje in maatschappelijke onderwerpen als toenemend verzet van vrouwen tegen het patriarchaat. Tiener Marina de Graaf, die geen acteerambities had, laveert mooi tussen kinderlijk gedrag en jongvolwassen eigengereidheid. De film was een succes, van Brakel zou daarna ondermeer Een vrouw als Eva en Van de koele meren des doods maken.

Festival of love

1968 |

Nederland 1968. Wim Verstappen. Met o.a. Hans Kemna en Berend Boudewijn.

Feministe Nouchka van Brakel maakte in 1977 haar speelfilmdebuut met een drama over de veertienjarige Carolien die iets begint met een veel oudere familievriend (Cox). Thematisch ongemakkelijk voor ogen van nu, is de film tegelijkertijd een mooi inkijkje in maatschappelijke onderwerpen als toenemend verzet van vrouwen tegen het patriarchaat. Tiener Marina de Graaf, die geen acteerambities had, laveert mooi tussen kinderlijk gedrag en jongvolwassen eigengereidheid. De film was een succes, van Brakel zou daarna ondermeer Een vrouw als Eva en Van de koele meren des doods maken.