Lindsey Collins: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Turning Red

2022 | Animatie, Avonturenfilm, Komedie

Verenigde Staten 2022. Animatie van Domee Shi. Met o.a. Rosalie Chiang, Sandra Oh, Ava Morse, Hyein Park en Maitreyi Ramakrishnan.

Meilin Lee, een Chinees-Canadees meisje van dertien, fantaseert met haar nerdy vriendinnen over jongens en boybands, maar speelt thuis bij haar strenge moeder de ultieme brave dochter. Dan begint een onhandige familiekwaal op te spelen: bij sterke emoties verandert ze ineens in een enorme rode panda. De plot van deze Pixaranimatiefilm is nogal kluchtig, maar de thematiek (ontleend aan jeugdherinneringen van regisseur Shi) is prachtig uitgewerkt, met de panda als rake metafoor voor puberaal ongemak als schaamte, opwinding en menstruatie. De hilarische boybandliedjes zijn geschreven door Billie Eilish en haar broer Finneas.

Finding Dory

2016 | Animatie, Familiefilm

Verenigde Staten 2016. Animatie van Andrew Stanton en Angus MacLane.

Waardige opvolger van Pixars animatie-topper Finding Nemo (2003), waarin tropische vis Dory - die met het kortetermijngeheugen van vijf seconden - een zoektocht start naar haar verloren ouders. Een slim opgebouwd, spectaculair avontuur volgt, dat niet alleen door de oceaan maar ook door de verschillende afdelingen van het fictieve Marine Life Institute leidt. Meest onderscheidend onder ettelijke geinige nieuwe figuren is de kregele meesterverstopper octopus Hank. Een aanstekelijk pleidooi voor impulsiviteit met vermakelijke dialogen, dierenweetjes en oneliners (Dory tegen zichzelf: 'Don't be such a Dory, Dory!').

John Carter

2012 | Actiefilm, Avonturenfilm, Fantasy

Verenigde Staten 2012. Actiefilm van Andrew Stanton. Met o.a. Taylor Kitsch, Lynn Collins, Samantha Morton, Willem Dafoe en Thomas Haden Church.

Live-actiondebuut van tweevoudig Oscarwinnaar Andrew Stanton die eerder bij Pixar WALL-E en Finding Nemo maakte. Stanton wil met John Carter een hommage brengen aan sciencefictionschrijver Edgar Rice Burroughs die in 1912 debuteerde met A Princess of Mars. Ondanks sterke punten maakt de film een gemakzuchtige indruk. De logica van het verhaal rammelt hier en daar en Stanton bleek niet in staat genreclichés een nieuwe wending te geven. Dat alles zorgt voor een overheersend gevoel van déjà vu. Geflopt aan de Amerikaanse bioscoopkassa.