Anne Chappuis: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

L'instit: Le rêve du tigre

1997 | Drama

België​/​​Frankrijk 1997. Drama van José Pinheiro, JoséPinheiro en Vincent Deveux. Met o.a. Gérard Klein, Désiré Zinga, Thibault Hercod, Tommy Onraedt en Jessica Ghysels.

Un orage immobile

1995 | Historische film, Romantiek

Frankrijk​/​​België 1995. Historische film van Jean-Daniel Verhaeghe. Met o.a. Robin Renucci, Laura Morante, Christopher Thompson, Anaïs Jeanneret en Claudine Auger.

Rond 1830 wordt een rustig klein provinciestadje opgeschrikt door de terugkeer uit Engeland van Morante, een jonge weduwe die tijdens de revolutie vluchtte. De gemoederen raken verhit wanneer de jonge vrouw Renucci het hof maakt, die op zijn beurt door Auger, de vrouw van de burgemeester, openlijk wordt versierd. Dan gaat Morante achter Thompson aan, in wie ze een dichterlijke ziel vermoedt. Bakvis-romantiek met schitterende decors en prachtige kostuums, maar met weinig geestdrift. Het scenario van Robert Valey naar een roman van Françoise Sagan sleurt zich met moeite voort en de acteurs raken niet geïnspireerd. Zelfs een stille storm zou een welkome afwisseling geweest zijn. Leuke verpakking zonder inhoud, mooi in beeld gebracht door Roland Dantigny.

La fête des pères

1995 | Komedie, Drama

Zwitserland​/​​België​/​​Frankrijk 1995. Komedie van Jean-Daniel Verhaeghe. Met o.a. Claude Rich, Dominique Labourier, Laure Duthileul, Henri Garcin en Pascal Elso.

De Franse schrijver Louis Galissier (Rich) moet in Duitstalig Zwitserland een lezing houden. Het is niet de eerste keer en Louis weet wat hem te wachten staat. Voor hem is het een ritueel. Maar ditmaal vergist hij zich, want niets verloopt zoals gebruikelijk. Een toevallige ontmoeting met Nicole (Duthileul), een vroegere liefde, doet zijn plannen in het honderd lopen. Het thema of óók schrijvers goede vaders kunnen zijn wordt in de waagschaal gelegd door Nicole, die Louis met zijn neus op de feiten drukt: hij heeft nooit tijd voor haar en haar kind willen maken. Dit klinkt goed en plausibel, maar het is daarom nog geen goede film. Verhaeghe slaat de plank mis: de personages werden te weinig gemotiveerd en missen diepgang. Dit laatste ligt aan het scenario van regisseur Verhaeghe, dat hij samen samen met Jean-Marc Roberts schreef naar de roman van François Nourissier. Het camerawerk is van Roland Dantigny.

Benvenuta

1983 | Drama, Mysterie

België​/​​Frankrijk​/​​Italië 1983. Drama van André Delvaux. Met o.a. Vittorio Gassman, Fanny Ardant, Françoise Fabian, Mathieu Carrière en Claire Wauthion.

Een filmer wil van een schrijfster de achtergrond weten van haar roman over de gedoemde passie tussen een concertpianiste en een Italiaanse magistraat van middelbare leeftijd. Ze houdt vol dat het pure fictie is, maar haar tragische heldin bestaat wel degelijk. Door de stijlvolle aanpak van Delvaux en de opmerkelijke spelprestaties een boeiende film, al maakt de raamvertelling het liefdesverhaal eerder triviaal dan dat het er dubbele bodems aan geeft. Niettemin is Delvaux de meest eigenzinnige en begaafde filmer van zijn land, die ook internationaal zijn eigen plaats meer dan verdient.

Coralie

1977 | Komedie

België 1977. Komedie van Jean-Jacques Péché. Met o.a. Coralie Gary, Pierre Maguelon, Francine Blistin en Anne Chappuis.

Coralie zit op een kostschool, en gaat in de kerstvakantie naar huis. Daar komt zij erachter, dat haar ouders gaan scheiden en ze neemt het heft in handen. Een kleine tragikomedie op het persoonlijke vlak, die het noch aan geloofwaardigheid, noch aan een genuanceerde beschrijving van karakters en gedragingen ontbreekt.

Le vélo dans l'herbe

1972 | Mysterie, Drama

België 1972. Mysterie van Paul Roland. Met o.a. Pierre Michael, Claire Wauthion, Anne Chappuis, Uta Wagner en Raymond Peyra.

De geschiedenis van drie vrouwen en een journalist, die hen allerlei gruwelijke onthullingen doet. Wat gefilosofeer over het onvermogen van de mens om dat leven te leiden, waarvan hij droomt (logisch!). Het idee was niet slecht maar het scenario, de dialogen en de regie komen zelden nader tot elkaar. Eerstgenoemde is realistisch en nauwgezet, terwijl de dialogen slap en verwarrend zijn. Het geheel verzandt in ongelofelijk gemaakte dromerige kunstzinnigheid van niks. Gewoon een luchtbel.