Margot Philipp: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Arme klauen nicht

1974 | Misdaad

Duitsland 1974. Misdaad van Claus Peter Witt. Met o.a. Gerd Ballus, Margot Philipp, Ilona Grübel, Friedrich Schütter en Louise Martini.

Een ex-politieman (Baltus) die tijdens de actieve dienst gewond raakte, is supermarkt-detective geworden. De eerste die hij op diefstal betrapt is de vrouw (Martini) van een invloedrijk man en tot zijn ontsteltenis verscheurt zijn baas het proces- verbaal. Dat er kennelijk met twee maten wordt gemeten frustreert hem. Als hij haar nogmaals pakt, schakelt hij de politie in. Bij een poging tot een arrestatie wordt zijn collega het ziekenhuis ingeslagen. Hij wil van de gelegenheid gebruik maken om het werk te reorganiseren, maar de directie wil er niet van horen. Het enige wat je in deze misdaadfilm 'leert' zijn de technieken van huisdetectives en voor de rest is het afzien wat er gebeurt als je een dag lang doorbrengt op één plaats in een supermarkt. Bovendien zullen de privé-problemen van de supermarktspeurder de kijker koud laten. Deze tv-film bevat weinig spanning en is tamelijk humorloos. Het scenario is van Bernt Rhotert en Wolfgang Kirchner naar diens verhaal. Het camerawerk is van Martin Bosboom.

Die Schatten werden länger

1961 | Drama

Duitsland​/​​Zwitserland 1961. Drama van Ladislao Vajda. Met o.a. Barbara Rütting, Luise Ullrich, Hansjörg Felmy, Fred Tanner en Loni von Friedl.

Christa Andres (R[KA3]utting) die ooit zelf in een gesloten opvangtehuis had gezeten, krijgt ondanks dit minpuntje op haar cv toch een baan als leidster in het tehuis van van Frau Diethelm (Ullrich). Met veel energie kwijt zij zich aan haar niet al te gemakkelijke taak, waarbij ze veel te stellen krijgt met de moeilijk handelbare, zestien-jarige Erika (Von Friedl). Op een boze dag duikt Max op, de boef uit haar verleden die haar liet ontsporen, waardoor zij zelf een tijdje lang gedwongen werd in een jeugdhonk te verblijven. Hij wil nu een lucratief afpersingszaakje opzetten door de ouders van de pupillen te chanteren. Christa moet hem daarbij helpen, maar het wordt zwart voor de ogen en ze neemt een drastisch, onverstandig besluit. Aan de hand van dit zwaar op de hand zijnde verhaal hebben scenaristen István Békeffy, Heinz Pauck en regisseur Vajda een portret willen maken van de moeilijk opvoedbare jeugd. Hadden ze het verhaal maar laten wijken voor een gedramatiseerde documentaire dan hadden ze waarschijnlijk een tijdloze film gecreëerd. Camerawerk van Enrique Gaertner.