Georges Wod: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Impasse meurtrière

1993 | Drama, Film noir

Frankrijk​/​​Italië​/​​Zwitserland 1993. Drama van Yvan Butler. Met o.a. Isabelle Ferrari, Jacques Penot, Jonathan Silvera, Sévérine Bujard en Jan Rouiller.

Penot is de zoon van een bekende uitgever. Hij is gehuwd met de Italiaanse vertaalster Ferrari, maar niet gelukkig. Hij zal weldra de uitgeverij van zijn vader overnemen, maar de auteurs verkiezen nog steeds te onderhandelen met papa. Bovendien heeft zijn vrouw mysterieuze afspraakjes waar ze hem niets over vertelt. De afdaling in de hel van een moorddadige jaloezie kan beginnen. Melodramatische thriller over gebrek aan communicatie wat grote gevolgen kan hebben. Goede sfeerschildering, maar de regie is nogal routineus en biedt weinig verrassingen. Het scenario van Sylvain Saada en Eric Emmanuel Schmitt is gebaseerd op de roman No Escape van Joseph Haynes maar mist de gespierde razernij die de roman naar een onvergetelijke climax leidt. Fotografie van Jacky Mahrer.

Litan

1981 | Horror, Mysterie

Frankrijk 1981. Horror van Jean-Pierre Mocky. Met o.a. Marie-José Nat, Jean-Pierre Mocky, Nino Ferrer, Marysa Mocky en Roger Lumont.

Een onheilspellende nachtmerrie waarin een vrouw de dood van haar geliefde voorziet, is het begin van een reeks geheimzinnige ongevallen, waarvan de slachtoffers 'zombies' worden. Het spoor leidt naar een man, die bijna gelyncht wordt, maar hij kan zijn onschuld bewijzen vóór hij zelf het slachtoffer wordt. De vrouw zal dan als enige het geheim doorgronden en overleven. Een voor Frankrijk ongewone poging tot een fantastische horrorfilm. Het doet een beroep op bekende effecten en stijlmiddelen, die bij vlagen werkzaam zijn, maar het geheel botst door burleske scènes een al te prozaïsche toon, alsof de regisseur-hoofdrolspeler zijn eigen scenario onvoldoende serieus heeft genomen.

L' Escapade

1973 | Drama, Komedie

Zwitserland​/​​Frankrijk 1973. Drama van Michel Soutter. Met o.a. Marie Dubois, Jean-Louis Trintignant, Philippe Clévenot, Antoinette Moya en Georges Wod.

Een jonge geleerde heeft zich in het weekend vergist waarin hij seminar moet bezoeken, maar besluit dan toch maar in de bergen te blijven, waar hij een jonge vrouw ontmoet die ruzie heeft met haar vriend. Ondertussen maakt de echtgenote thuis kennis met een avonturier op doorreis. Dit stramien voor een boulevard-komedie werd door de tedere aandacht voor details en gedrag opgetild tot een muzikaal gestructureerd kamerensamble, waarbij ironie, poëzie en melancholie elkaar ongemerkt afwisselen. Dubois is prachtig in een vanzelfsprekende zinnelijkheid en de kleine rol van Trintignant als de zwerver is zeer verrassend. De geringere reputatie van Soutter tegenover de ogenschijnlijk meer geëngageerde land- en generatiegenoten is hoogst onterecht.