Vanessa Howard: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

The Picture of Dorian Gray

1973 | Drama

Verenigde Staten 1973. Drama van Glenn Jordan. Met o.a. Shane Briant, Nigel Davenport, Charles Aidman, Fionnula Flanagan en Linda Kelsey.

Dit is de zesde bewerking voor de film, i.c. de tv, van de vermaarde roman van Oscar Wilde over Dorian Gray (Briant), die als jong mens de eeuwige jeugd wil behouden, zoals dat door een bewonderende kunstenaar op het canvas was vastgelegd. Zijn faustische wens wordt verhoord en het portret veroudert in plaats van hemzelf. Dorian verbergt het schilderij zodat de buitenwereld niet merkt dat hij ouder en vooral gemener wordt. John Tomerlin voegde aan zijn scenario het kleine meisje direct in het begin toe; ze groeit op- en ontluikt tegelijkertijd met ijdeltuit Dorian, die uitsluitend van zichzelf houdt. Deze extra dimensie was er ook al in de meesterlijke bioscoopfilm uit 1945 van Albert Lewin met George Sanders en de bekoorlijke Angela Lansbury. Wilde-puristen zal deze toevoeging misschien storen. Deze 'gemoderniseerde' bewerking is niet slecht, Briant is goed gecast en Flanagan mag er zijn. Toch is de film net zo gedateerd als het schilderij uit de titel dat Dorians gezicht laat verouderen. Het camerawerk is van Ben Colman. Het wachten is op een mini voor de tv die na het jaar 2000 geproduceerd wordt, vol zit met speciale effecten, een minimaal scenario bevat en daardoor aangepast is aan de smaak van het grote publiek. Oscar Wilde kan er niet meer van wakker liggen, want zijn werk is allang in het public domain.

What Became of Jack and Jill?

1972 | Drama, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1972. Drama van Bill Bain. Met o.a. Vanessa Howard, Paul Nicholas, Mona Washbourne, Peter Copley en Peter Jeffrey.

Een lauwe poging tot schildering van een moderne liefdesaffaire zonder barrières, waarbij een grootmoeder als stoorzender optreedt, maar de poging mislukte door een Victoriaans scenario en een kleinburgelijk uitgangspunt.

Sonny And Girly Mumsy, Nanny

1970 | Komedie

1970. Komedie van Freddie Francis. Met o.a. Ursula Howells, Michael Bryant, Vanessa Howard en Pat Heywood.

Een lauwe poging tot schildering van een moderne liefdesaffaire zonder barrières, waarbij een grootmoeder als stoorzender optreedt, maar de poging mislukte door een Victoriaans scenario en een kleinburgelijk uitgangspunt.

Mumsy, Nanny, Sonny and Girly

1970 | Horror, Misdaad

Verenigd Koninkrijk 1970. Horror van Freddie Francis. Met o.a. Vanessa Howard, Michael Bryant, Ursula Howells, Pat Heywood en Howard Trevor.

In excentriek gezin zijn de 'spelletjes' die de kinderen spelen letterlijk levensgevaarlijk. Een moorddadige vertelling beneden elk peil. Stompzinnig. Ook bekend als GIRLY.

All the way Up

1970 |

Verenigd Koninkrijk 1970. James MacTaggart. Met o.a. Warren Mitchell, Pat Heywood, Elaine Taylor, Kenneth Cranham en Vanessa Howard.

Een man klimt door verraad, ontrouw en chantage naar de top van de sociale ladder, maar krijgt zijn verdiende loon van zijn zoon. Een bespottelijke filmversie van het toneelstuk Semi Detached van David Turner.

The Blood Beast Terror

1968 | Horror, Mysterie

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1968. Horror van Vernon Sewell. Met o.a. Peter Cushing, Roy Hudd, Robert Flemyng, Wanda Ventham en Vanessa Howard.

Een geleerde creëert een schepsel dat mensen te gronde richt en daardoor grote paniek zaait in de omgeving. Een van de vele variaties op het Frankenstein-thema en dan nog van een bedroevend laag niveau. Zelfs Cushing munt in deze productie niet uit.

Here We Go Round the Mulberry Bush

1967 | Komedie

Verenigd Koninkrijk 1967. Komedie van Clive Donner. Met o.a. Barry Evans, Judy Geeson, Angela Scoular, Sheila White en Vanessa Howard.

Evans, een zeventien-jarige student, is geobsedeerd door het andere geslacht, maar ook gefrustreerd omdat hij nog steeds maagd is. Telkens als hij in contact komt met vrouwelijk schoon, raakt hij helemaal in de war, maar in zijn fantasie verovert hij de mooiste meiden. Trendy komedie, die midden jaren 1960 kon choqueren door zijn satirische benadering van seks, maar die reeds tien jaar later sterk verouderd overkwam. De rake, soms bijtende observaties, die aan bod komen in de roman van Hunter Davies, die samen met Larry Kramer voor het scenario instond, waren sterk tijdgebonden. Uitstekend spel van Evans, waar sindsdien weinig van vernomen is. De fel bewegende camera, vaak in versneld tempo, was in handen van Alex Thomson. Muziek werd geleverd door populaire groepen uit die tijd: Steve Winwood & Traffic en The Spencer Davis Group.