David Landau: cast.
Er zijn 12 films gevonden.

As the Earth Turns

1934 | Drama

Verenigde Staten 1934. Drama van Alfred E. Green. Met o.a. Donald Woods, Jean Muir, Dorothy Peterson, Emily Lowry en William Janney.

Een leuke film over de lotgevallen van drie boerenfamilies in de staat Maine. Er wordt goed geacteerd, vooral door Muir (Jen) en Woods (Stan). Naar het boek van Gladys Hasty Carroll.

Union Depot

1932 | Komedie

Verenigde Staten 1932. Komedie van Alfred E. Green. Met o.a. Joan Blondell, Guy Kibbee, Alan Hale, David Landau en Frank McHugh.

Een verhaal met veel vaart en veel voorvallen waarin oplichter Fairbanks en werkloze revuedanseres Blondell elkaar op een druk spoorwegstation ontmoeten waar allerlei nevenverhalen bij elkaar komen. Grote pret en bruisend van de jaren-dertig-sfeer.

The Roadhouse Murder

1932 | Misdaad

Verenigde Staten 1932. Misdaad van J. Walter Ruben. Met o.a. Dorothy Jordan, Eric Linden, Rosco Ates, Purnell Pratt en Bruce Cabot.

De jonge journalist Chick Brian (Linden) grijpt naast een belangrijke scoop en trekt er met zijn vriendin Mary Agnew (Jordan) een dagje tussenuit. Overvallen door een storm schuilen ze in een onheilspellende herberg Lame Dog Inn. In de loop van de nacht horen ze een schot. In de lounge ligt de eigenaar (Seyffertitz) dood op de grond, terwijl in een kamer nog een gewurgd slachtoffer ligt. Chick ziet hier zijn kans om beroemd te worden. Ondanks de tegenwerpingen van Mary zorgt hij ervoor dat de sporen naar hem leiden zodat hij voor moord gearresteerd wordt. Daar kan hij een hele reeks artikelen aan wijden. Hij houdt het bewijs van zijn onschuld achter de hand, maar op het beslissende moment wordt dit gestolen. Vakkundig gemaakte B- misdaadthriller die nu ouderwets en verschrikkelijk theatraal overkomt. Cabot en Clare acteren nog het natuurlijkst als het moordenaarsduo. Ruben schreef het scenario samen met Gene Fowler en het is gebaseerd op de roman L'Épouvante van Maurice Level. Fotografie is van J. Roy Hunt.

The Purchase Price

1932 | Drama

Verenigde Staten 1932. Drama van William A. Wellman. Met o.a. Barbara Stanwyck, George Brent, Lyle Talbot, David Landau en Hardie Albright.

Dit vreemd doorsneewerkje volgt Stanwyck, die na een verbroken liefdesrelatie de stad ontvlucht door als postorderbruid bij boer Brent in te trekken. Haar gangstervriendje (Talbot) komt haar terughalen. De halsbrekende regie is ongewoon en het verhaal zit vol onverwachte (en onbegrijpelijke) kronkels. Scenario van Robert Lord naar een verhaal van Arthur Stringer. Camerawerk van Sid Hickox.

Polly of the Circus

1932 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1932. Komedie van Alfred Santell. Met o.a. Clark Gable, Marion Davies, Raymond Hatton, C. Aubrey Smith en Maude Eburne.

Verhaal en rolbezetting zijn ongeloofwaardig met Davies als een sexy trapeze-artieste die gewond raakt en daarna langzaam geneest bij Gable thuis, een dominee die een luxe bestaan leidt. Van belang als curiosum. Ray Milland heeft bijrolletje als uitsmijter.

Lawyer Man

1932 | Misdaad

Verenigde Staten 1932. Misdaad van William Dieterle. Met o.a. William Powell, Joan Blondell, Claire Dodd, Sheila Terry en Alan Dinehart.

Een advocaat (Powell) die zich omhoog werkt, raakt betrokken bij een zaak met corrupte politici. Blondell is zijn trouwe naar liefde hunkerende secretaresse. De film wordt door Powell (die zelfs Jiddisch spreekt in deze film) en Blondell gedragen.

It's Tough to Be Famous

1932 | Drama

Verenigde Staten 1932. Drama van Alfred E. Green. Met o.a. Mary Brian, Walter Catlett, Lilian Bond, Terrence Ray en David Landau.

Een bijtend verhaal over een zeeheld die ongewild een veel- gemanipuleerde 'mediaberoemdheid' wordt. Met de gebruikelijke Warner Bros-poeha gemaakt en nochtans verrassend ad rem.

I Am a Fugitive from a Chain Gang

1932 | Drama, Thriller

Verenigde Staten 1932. Drama van Mervyn LeRoy. Met o.a. Paul Muni, Glenda Farrell, Helen Vinson, Edward J. McNamara en Allen Jenkins.

Verfilming van de autobiografie van Robert E. Burns is een alom bejubeld drama over een man die onschuldig in de gevangenis belandt en te maken krijgt met een ongekend wreed, onrechtvaardig rechtssysteem. LeRoy, die twee jaar eerder Little Caesar maakte, ook tegen de achtergrond van de Grote Depressie, gaf de film een klassiek, verontrustend einde mee. De film kreeg drie Oscarnominaties, waaronder voor de indrukwekkende Muni.

Heritage of the Desert

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Henry Hathaway. Met o.a. Randolph Scott, Sally Blaine, Vince Barnett, Guinn Williams en J. Farrell MacDonald.

Harold Shumate en Frank Partos bewerkten het Zane Grey-boek voor deze tweede verfilming. Blaine is een wees, die door Scott uit de handen van Landau wordt gered. De film wordt dan meer een liefdesfilm dan een actievolle western. De film is goed gemaakt, maar zeker in die tijd wilden de westernfans actie en zo min mogelijk of geen romantiek. Het was het regiedebuut van Hathaway en de 2e westernrol van Scott, die in 1929 debuteerde en later een van de groten uit het genre zou worden.

Cabin in the Cotton

1932 | Drama

Verenigde Staten 1932. Drama van Michael Curtiz. Met o.a. Bette Davis, Richard Barthelmess, Dorothy Jordan, Henry B. Walthall en Tully Marshall.

Gedateerd melodrama over katoenplukkers met eerlijke Barthelmess die bijna geruïneerd raakt door zuidelijke schone Davis; overdreven maar interessant.

Amateur Daddy

1932 | Komedie

Verenigde Staten 1932. Komedie van John Blystone. Met o.a. Warner Baxter, Frankie Darro, Marian Nixon, Rita LaRoy en William Pawley.

Een te sentimenteel verfilmd verhaal naar Mildred Cram's boek Scotch Valley over een man, die de laatste wens van een stervende vriend vervult door voor diens vier kinderen te zorgen. Vergelijk met MR. MOM.

Street Scene

1931 | Drama

Verenigde Staten 1931. Drama van King Vidor. Met o.a. Sylvia Sidney, William Collier jr, David Landau, Estelle Taylor en Walter Miller.

De film is de kroniek over de verschrikkelijke achterbuurten van New York, waar de nieuwe emigranten in terechtkwamen rond 1900. Ontberingen, armoede en discriminatie waren niet van de lucht. Geen wonder dat de jongeren zich ten koste van alles poogden los te maken uit dit soort ghetto's. Naar het toneelstuk van Elmar Rice, die hiervoor de Pulitzer prijs ontving. Pijnlijk onderhoudend, mooi gefilmd en nog altijd de moeite waard. Alfred Newmans muziek ondersteunt de film op effectieve wijze. Opvallend goed camerawerk van George Barnes.